NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Εφαρμογές μηνυμάτων για εμπορικούς σκοπούς: Αύξηση πωλήσεων και δέσμευσης

Εφαρμογές μηνυμάτων για εμπορικούς σκοπούς: Αύξηση πωλήσεων και δέσμευσης

Ως έμπορος λιανικής, αναμφίβολα αναζητάτε τρόπους για να ενισχύσετε τις πωλήσεις και να προσελκύσετε νέα επισκεψιμότητα, είτε πρόκειται για κίνηση στο κατάστημά σας είτε για διαδικτυακούς επισκέπτες.

Καθώς οι άνθρωποι ξοδεύουν περισσότερο χρόνο σε κινητές συσκευές από ποτέ, τόσο οι παραδοσιακοί έμποροι λιανικής όσο και εκείνοι που διαθέτουν καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου στρέφονται όλο και περισσότερο στους messengers ως μέσο επικοινωνίας με το κοινό τους. Το πλεονέκτημα αυτού του καναλιού μάρκετινγκ είναι ότι οι έμποροι λιανικής μπορούν να συνδεθούν με τους πελάτες τους μέσω εξατομικευμένης, ατομικής επικοινωνίας, αλλά ταυτόχρονα προσεγγίζουν κοινό σε μεγάλη κλίμακα.

Μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων είναι ένα ευέλικτο εργαλείο που προσφέρει πολλές μορφές και είδη επιχειρηματικών μηνυμάτων για διάφορες επιχειρηματικές ανάγκες. Οι έμποροι λιανικής μπορούν να κάνουν χρήση αυτών των τριών τύπων: συναλλαγών (ή μηνυμάτων υπηρεσίας), προωθητικά και συνομιλίας (ονομάζονται επίσης περίοδοι σύνδεσης).

Μοιραστείτε σημαντικές πληροφορίες

Τα μηνύματα συναλλαγής χρησιμοποιούνται για την αποστολή ενημερώσεων στους πελάτες σας σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κατάσταση της παραγγελίας τους. Όταν μια αγορά πραγματοποιείται μέσω Διαδικτύου, ο αγοραστής λαμβάνει ένα μήνυμα επιβεβαίωσης που τον ενημερώνει ότι η παραγγελία του έχει υποβληθεί και είναι καθ' οδόν. Τα μηνύματα συναλλαγών αποστέλλονται αυτόματα βάσει κανόνων, όπως όταν ένας χρήστης εκτελεί μια συγκεκριμένη ενέργεια. Μπορείτε να ορίσετε όσους κανόνες ενεργοποίησης θέλετε και να ενημερώνετε τους αγοραστές σας σε πολλά βήματα της διαδρομής αγοράς.

Παρόλο που τα SMS μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παρόμοιους σκοπούς, τα επαγγελματικά μηνύματα που αποστέλλονται μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων είναι πιο ευέλικτα, λειτουργικά και -αυτό που είναι πολύ σημαντικό- πιο οικονομικά. Για παράδειγμα, στο Viber, οι επωνυμίες μπορούν να δουν αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο για επαγγελματικά μηνύματα, να πληρώσουν μόνο για τα παραδοθέντα και να ορίσουν το TTL (Time to Live) να ακυρώνει ή να ανακατευθύνει μηνύματα ευαίσθητα στον χρόνο που δεν παραδόθηκαν εντός ορισμένης χρονικής περιόδου. Εάν ένας χρήστης δεν έχει Viber ή σύνδεση στο Διαδίκτυο, το μήνυμα θα σταλεί μέσω SMS χάρη στη λειτουργία επιστροφής SMS. Επιπλέον, ορισμένες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Viber, επιτρέπουν επίσης στις επωνυμίες να στέλνουν διαφορετικούς τύπους αρχείων (π.χ. εγγυήσεις, τιμολόγια, επιβεβαιώσεις κρατήσεων, κ.λπ.) κάτι που είναι πολύ βολικό για χρήστες που μπορούν να κρατήσουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες σε ένα νήμα χωρίς την ανάγκη για εναλλαγή εφαρμογών, αναζήτηση email κ.λπ.

Ενημέρωση για νέα προϊόντα

Τα διαφημιστικά επιχειρηματικά μηνύματα χρησιμοποιούνται για την ενίσχυση των πωλήσεων, τη διαφήμιση νέων προϊόντων, την καθοδήγηση της ζήτησης των πελατών ή την προώθηση ειδικών εκδηλώσεων. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν στους εμπόρους να στέλνουν μηνύματα ένας προς έναν ή να επικοινωνούν με ολόκληρα τμήματα κοινού. Αυτά τα προωθητικά μηνύματα είναι προσωπικά και μπορούν να προσαρμοστούν ώστε να στοχεύουν συγκεκριμένες ομάδες ατόμων - για παράδειγμα, εκείνους που ζουν σε μια συγκεκριμένη περιοχή ή έχουν κάνει μια αγορά στο παρελθόν. Για εταιρείες με CDP ή CRM, οι εφαρμογές μηνυμάτων έχουν συχνά επιλογές ενσωμάτωσης: για παράδειγμα, το Viber προσφέρει ένα ισχυρό API που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στέλνουν εξατομικευμένα μηνύματα εμπλουτισμένων μέσων έως και 1000 χαρακτήρων, προσαρμοσμένα σε κάθε τμήμα του κοινού-στόχου. Αυτό το καθιστά ιδανικό εργαλείο για εμπόρους λιανικής που θέλουν να προσεγγίσουν ένα συγκεκριμένο κοινό, να βελτιστοποιήσουν τη χρήση των διαφημιστικών προϋπολογισμών και — να διατηρήσουν μια καλή σχέση με την πελατειακή βάση τους, χάρη στο επίκαιρο και σχετικό περιεχόμενο.

Η χρήση επιχειρηματικών μηνυμάτων για προώθηση είναι συνηθισμένη, επομένως ο κλάδος βρίθει από παραδείγματα. Ακολουθεί ένα που παρουσιάζει την εφαρμογή τμηματοποίησης κοινού σε συνδυασμό με εξατομικευμένα επιχειρηματικά μηνύματα: η QuadX, μια εταιρεία που στα logistics και στην επεξεργασία πληρωμών ηλεκτρονικού εμπορίου. Για να αυξήσει τον όγκο των αγορών από τους εμπόρους του Ηνωμένου Βασιλείου, H QuadX τμηματοποίησε το κοινό της και στόχευσε εκείνους που είχαν αγοράσει προηγουμένως από τους πωλητές των ΗΠΑ, αλλά δεν είχαν δοκιμάσει ακόμη την υπηρεσία του Ηνωμένου Βασιλείου. Στη συνέχεια, η Quadx στόχευσε αυτό το συγκεκριμένο κοινό με επαγγελματικά μηνύματα στο Viber, εξατομικευμένα ανάλογα με τα ενδιαφέροντα. Αποτελέσματα; Το 25% όσων είχαν ψωνίσει στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν μια αγορά από το Ηνωμένο Βασίλειο. Επίτευξη KPI 187%, με την αύξηση των συναλλαγών στο Ηνωμένο Βασίλειο να φτάνει το 300% σε ετήσια βάση.

Ένα άλλο φανταστικό παράδειγμα προέρχεται από την Ουκρανία, όπου η Comfy, ένας σημαντικός πωλητής οικιακών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών, χρησιμοποίησε επαγγελματικά μηνύματα για να λύσει το πρόβλημα εγκατάλειψης του καλαθιού. Χρησιμοποιώντας επαγγελματικά μηνύματα του Viber, η Comfy συνδύασε την άμεση προσέγγιση χρηστών, τα εμπλουτισμένα μέσα και τα συναρπαστικά CTA που συνδέονται με τον ιστότοπό τους ή τις στοχευμένες ενέργειες και μείωσε τα ποσοστά εγκατάλειψης του καλαθιού. Συνεργαζόμενη με έναν έμπειρο επίσημο συνεργάτη ανταλλαγής μηνυμάτων, την Global Message Services, η Comfy πέτυχε 30% υψηλότερο ποσοστό μετατροπών από ό,τι με τα SMS—και αύξηση τζίρου κατά 10%.

Υποστήριξη πελατών μέσω συνομιλιών

Τα μηνύματα συνομιλίας επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να έχουν ουσιαστικά πραγματικούς διαλόγους με τους πελάτες τους. Ο κλάδος του λιανικού εμπορίου έχει υποστεί πολλές αλλαγές τα τελευταία χρόνια και πολλές από τις αλλαγές, που προκλήθηκαν αρχικά από τα lockdown, φαίνεται πιθανό να παραμείνουν. Με την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών, τα φυσικά καταστήματα χρειάστηκε να εργαστούν πιο σκληρά από ποτέ για να συμβαδίσουν με τον ανταγωνισμό. Αλλά ένας τομέας στον οποίο μπορεί να έχουν πλεονέκτημα είναι στη σφαίρα της εξυπηρέτησης πελατών: ενώ οι διαδικτυακοί έμποροι έχουν το πλεονέκτημα ότι μπορούν να προσεγγίσουν ένα μεγαλύτερο κοινό, συχνά τους λείπει η προσωπική επαφή και η προσβασιμότητα που μπορούν να προσφέρουν τα φυσικά καταστήματα. Αντίθετα, ένας ιδιοκτήτης φυσικού καταστήματος μπορεί να επιθυμεί να διευρύνει το κοινό του. Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να επικοινωνούν με πιο προσωπικό τρόπο—σε κλίμακα: μπορούν να βοηθήσουν τους εμπόρους να συνδεθούν με μεγάλο κοινό, να τους παρέχουν εξυπηρέτηση πελατών και να ξεκινήσουν αμφίδρομες συνομιλίες, οδηγώντας τελικά σε αυξημένες πωλήσεις, βελτιστοποίηση διαδικασιών και βελτιωμένες σχέσεις με τους πελάτες .

Τα μηνύματα συνομιλίας είναι ένα ισχυρό αλλά ευέλικτο εργαλείο, ικανό να επιτύχει πολλαπλούς στόχους. Ένα εξαιρετικό παράδειγμα εφαρμογής προέρχεται από την D Express, μια υπηρεσία express courier στη Σερβία. Σε συνεργασία με την Akton, έναν επίσημο συνεργάτη ανταλλαγής μηνυμάτων του Viber, έστειλαν εξατομικευμένες ενημερώσεις κατάστασης παράδοσης στο Viber—αλλά αντί να είναι απλώς ένα μονόπλευρο εργαλείο ενημέρωσης, αυτά τα μηνύματα ενδυνάμωσαν επίσης τους πελάτες δίνοντάς τους περισσότερο έλεγχο στη διαδικασία αποστολής και την επικοινωνία με τον επωνυμία: οι πελάτες θα μπορούσαν να απαντήσουν απευθείας στο Viber για να ενημερώσουν το πρόγραμμα παράδοσης ή να ανακατευθύνουν μια αποστολή. Βοήθησε στη βελτιστοποίηση τόσο των logistics όσο και της επικοινωνίας, ενώ παραδόθηκαν 300.000 μηνύματα και βελτιώθηκε το ποσοστό παράδοσης κατά 15%.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr