Φώτης Γεωργίου, SUPERFY: «Στα brands του σήμερα αξίζει το καλύτερο»
Ο Φώτης Γεωργίου υπηρετεί αυτό που ονειρεύτηκε εδώ και 25 χρόνια. Έχει σχεδιάσει μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα brands, έχει δημιουργήσει εμβληματικές καμπάνιες και έχει βραβευτεί δεκάδες φορές με τις ομάδες του, σε Ελλάδα και εξωτερικό. Κρατάει, πλέον, το «τιμόνι» της Superfy, ενός boutique agency ολιστικής επικοινωνίας, ως ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής. Σήμερα, αναλύει στο epixeiro.gr το πώς η στρατηγική, το branding και η επικοινωνία μπορούν να βοηθήσουν ένα brand, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, πως «η πρόκληση είναι να χτίζεις το προφίλ ενός brand ολοκληρωμένα.».
Μιλήστε μας για την Superfy. Πότε ξεκίνησε, ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει, ποιος ο στόχος της;
H Superfy είναι ένα boutique agency oλιστικής επικοινωνίας που ιδρύθηκε επίσημα το 2019. Αποστολή μας είναι να προσφέρουμε άρτιες, δημιουργικές, υπηρεσίες επικοινωνίας και να αναβαθμίζουμε -αυτό σημαίνει στα αγγλικά «superfy»- brands ανεξαρτήτως μεγέθους. Στόχος μας να χτίζουμε εποικοδομητικές συνεργασίες με υγιείς επιχειρήσεις, σε περιβάλλον αμοιβαίας εμπιστοσύνης και υποστήριξης, με ενσυναίσθηση, κατανόηση και, τελικά, ουσιαστικά αποτελέσματα.
Εδώ, λοιπόν, καλύπτουμε όλες τις ανάγκες για ολιστική υποστήριξη επικοινωνίας, με υπηρεσίες σε όλο το φάσμα του branding (naming, logo, packaging, web design) αλλά και της επικοινωνίας (TV campaigns, radio campaigns, social media & online advertising), σταθερή και long term συνεργασία με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου, συμβουλευτική και στρατηγική σε ολοκληρωμένο επίπεδο και, τέλος, άρτιο, αποτελεσματικό δημιουργικό διεθνών προδιαγραφών.
Τι κάνετε διαφορετικά από τους άλλους επαγγελματίες της επικοινωνίας; Γιατί κάποιος να έρθει στην Superfy;
Ο σημερινός συνεργάτης επικοινωνίας ενός μικρού/μεσαίου/μεγάλου brand δεν καλείται απλά να υλοποιήσει μια καμπάνια, αλλά να χτίσει το προφίλ της επιχείρησης ολοκληρωμένα. Οι άνθρωποι και οι συνεργάτες της Superfy, με πολυσυλλεκτική εμπειρία από το χώρο της επικοινωνίας, συνδημιουργούν, εξελίσσουν και αναπτύσσουν brands και επιχειρήσεις μέσα από ολοκληρωμένη στρατηγική, άρτιο δημιουργικό και υποστήριξη από το σημείο 0 - ή από το σημείο στο οποίο αναλαμβάνουμε. Διαθέτουμε ένα boutique περιβάλλον εξυπηρέτησης που δημιουργεί το καλύτερο «peace of mind», ό,τι αξίζει σε ένα brand σήμερα. Έχει τύχει πελάτες να μας αγκαλιάζουν συγκινημένοι γιατί αισθάνονται αυτό που κάνουμε γι’ αυτούς. Κι έχουμε πελάτες που έρχονται από άλλους ευχαριστημένους πελάτες.
Δώστε μας μια εικόνα από την αγορά της επικοινωνίας. Ποια ήταν η επίδραση που υπήρξε από την πανδημία;
Η πανδημία προκάλεσε ένα παγκόσμιο σοκ και επηρέασε κυρίως τον τρόπο που ζούμε και την συμπεριφορά μας σαν καταναλωτές στο μέλλον. Φυσικά επηρέασε και τον κλάδο μας και τις αγορές γενικώς.
Η διαφήμιση, η επικοινωνία και οι σχετικές εταιρίες είναι εντελώς οργανικές και προσαρμόζονται σχεδόν αυτόματα, ανεξάρτητα από τα σοκ. Και η κρίση οδήγησε στο να κάνουν όλοι λίγο από όλα. Το αποτέλεσμα όμως είναι πως τώρα το τοπίο είναι «θολό» για έναν επιχειρηματία που θέλει να διαφημιστεί. Όλοι κάνουν τα πάντα όσο καλά μπορούν, όλοι είναι βραβευμένοι με σημαντικά ή ασήμαντα βραβεία, όλοι παρακολουθούν τις εξελίξεις. Άρα, πως θα επιλέξει «μνηστήρα» ένα brand για να προχωρήσουν μαζί;
Ποιοι είναι λοιπόν οι «μνηστήρες» στους οποίους μπορεί να απευθυνθεί σήμερα ένα brand;
Καταρχάς, υπάρχουν οι μεγάλες και έμπειρες διαφημιστικές εταιρίες. Η ανάγκη, όμως, των μεγάλων εταιριών στα υψηλά budget διαχείρισης τις αποστασιοποιεί από την έμφαση προς τους μικρούς ή μεσαίους πελάτες. Αυτές οι διαφημιστικές θα προτιμήσουν να δουλέψουν για brands με μεγάλα ετήσια budgets, είναι επιχειρηματικά το σωστό. Οι μικροί και μεσαίοι πελάτες έχουν λίγα resources αλλά συγκεκριμένες ανάγκες ανάπτυξης, χρειάζονται ολοκληρωμένη συμβουλευτική υποστήριξη σε κάθε τους φάση κι όχι μια once-off ενέργεια που θα τους κοστίσει αρκετά και δεν θα φέρει αποτελέσματα.
Ο σημερινός συνεργάτης επικοινωνίας καλείται να χτίσει το προφίλ της επιχείρησης ολοκληρωμένα
Παρατηρούμε πως δραστηριοποιούνται, πλέον, στην ελληνική αγορά, αρκετά digital agencies. Ποια η γνώμη σας για αυτά; Και τι συμβαίνει με τα δημιουργικά γραφεία που κάνουν branding στην Ελλάδα;
Πολλά digital agencies ή performance specialists γεννήθηκαν από την τεχνολογική εξέλιξη. Είναι, λοιπόν, εστιασμένοι κυρίως στο τεχνικό μέρος της online διαφήμισης, παραλείποντας τη Στρατηγική και το Branding που εγγυώνται σωστά μηνύματα επικοινωνίας. Επίσης, στο δημιουργικό concept έχουν αρκετό δρόμο μέχρι να φτάσουν το επίπεδο μιας διαφημιστικής εταιρίας. Υπάρχουν καμπάνιες που δεν «περνάνε» το μήνυμα, δεν έχουν αλήθεια μέσα στην ιδέα. Μας έχουν έρθει πελάτες απογοητευμένοι από τέτοια γραφεία, δεν τους ικανοποίησε το response, το δημιουργικό, το πως χτιζόταν το brand τους.
Όσον αφορά στα δημιουργικά γραφεία, εκεί θεωρώ πως τα πράγματα είναι πολύ πιο καθαρά και αισιόδοξα. Υπάρχουν εξαιρετικά γραφεία που κάνουν πολύ καλή δουλειά και το επίπεδο των γραφείων στην χώρα μας είναι πολύ υψηλό διεθνώς. Βέβαια, και εδώ υπάρχουν επαγγελματίες που θυσιάζουν την εμπορικότητα και την αποτελεσματικότητα στο βωμό του υψηλού design. Μας έχει έρθει πελάτης να του ξανα-σχεδιάσουμε συσκευασίες για τσάι που, ναι μεν είχαν πάρει βραβείο design, αλλά δεν του πουλούσαν καθόλου το προϊόν. Οπότε και εδώ τα γραφεία πρέπει να έχουν καλή 360 μοιρών οπτική και να νιώθουν τον επιχειρηματία και την ανάγκη του να πουλήσει.
Αυτό που δύσκολα μπορεί να δώσει στον πελάτη ένα δημιουργικό γραφείο -γιατί δεν είναι το αντικείμενο του- είναι μια δυνατή ιδέα για καμπάνια, ένας δυνατός τίτλος, μια εμπορική ενέργεια στα social. Κι εκεί ο πελάτης είναι αναγκασμένος να πάει σε 2ο γραφείο για να τα πάρει.
Πώς προσεγγίζει και χειρίζεται όλα τα παραπάνω η Superfy, για ένα brand;
Ξεκινάμε με το κομμάτι της Στρατηγικής. Εδώ βάζουμε τις ράγες στις οποίες θα τρέξουμε. Ανάλογα με το μέγεθος της κάθε επιχείρησης, σε συναντήσεις εν είδει «workshops» με τους ιδιοκτήτες και τα στελέχη του high level management, μπαίνουμε στη διαδικασία να ερευνήσουμε την επιχείρηση στο status της στο σήμερα, στην κατανόηση και την καταγραφή των στοιχείων που την καθιστούν ξεχωριστή σε σχέση με τον ανταγωνισμό ως unique selling points, αλλά και στην αντίδρασή της σε οτιδήποτε αφορά στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον και, βεβαίως, τις σχέσεις της με τους πελάτες και τους συνεργάτες της. Μετά από επεξεργασία των στοιχείων, καταλήγουμε στους βασικούς πυλώνες των μηνυμάτων που θα κάνουν τους πελάτες να συνδεθούν με την επιχείρηση. Αυτό το δέσιμο φροντίζουμε, στη συνέχεια, μέσα από τη δημιουργική ιδέα, να εξελίσσεται και να μην είναι μόνο χρηστικό, αλλά κυρίως συναισθηματικό.
Ο ρόλος της Superfy εξελίσσεται σε συμβουλευτικό, ολοκληρωμένο, πατώντας ακριβώς πάνω στην ανάγκη των στελεχών και των brands σήμερα: για ολιστική συμβουλευτική υποστήριξη που τους κάνει να αισθάνονται ασφάλεια και εμπιστοσύνη. Θα εκπλαγείτε αν σας πω πως ακόμη και πολύ μεγάλα brands δεν έχουν ακολουθήσει ποτέ τέτοιες τεχνικές. Απλά περιφέρουν την ιστορία και την εξέλιξη τους στο χρόνο. Σε κάποια όμως ειδική συνθήκη, αυτό εμφανίζεται σαν ατέλεια, οδηγεί σε προβληματική επικοινωνία και φέρνει σύγχυση στο πως μιλάει ένα brand.
Η εικόνα του brand είναι πολύ σημαντική, η πρώτη εντύπωση, είναι και η τελευταία. Οι άνθρωποι οδηγούμαστε από την εικόνα
Σε αυτό το σημείο, μιλήστε μας για το branding και για το πόσο σημαντική είναι η εικόνα ενός brand σήμερα. Βάζοντας στη συζήτηση και την επικοινωνία στα μέσα.
Η εικόνα του brand είναι πολύ σημαντική, η πρώτη εντύπωση, είναι και η τελευταία. Οι άνθρωποι οδηγούμαστε από την εικόνα. O εγκέφαλος επεξεργάζεται την εικόνα 60.000 φορές πιο γρήγορα από το γραπτό κείμενο. Μια καλοσχεδιασμένη εικόνα δείχνει επαγγελματισμό σε όλα τα επίπεδα, αναδύει το άρωμα του «εμείς εδώ τα κάνουμε όλα σωστά». Tο logo είναι το πρόσωπο του brand αλλά μόνο του δεν αρκεί. To branding είναι πολλά περισσότερα: μηνύματα, φιλοσοφία, ενέργειες, ακόμα και ο τρόπος που μιλά το προσωπικό σου, όλα δουλεύουν για το brand και το σύνολο όλων των ενεργειών και των στοιχείων αυτών, φτιάχνει αυτό που ονομάζεται «branding».
Αυτό που έχει αλλάξει και κάνει επιτακτική την ανάγκη να είναι σήμερα ένα brand updated σύμφωνα με την διεθνή εικόνα, είναι το εξής: η κρίση και η αισθητική του κοινού αναπτύσσεται συνεχώς από τα καθημερινά οπτικά μηνύματα τα οποία λαμβάνει. Στην εποχή της άμεσης ικανοποίησης και των γρήγορων ταχυτήτων, στην εποχή των apps και των social media, οι χρήστες έχουν πολύ περισσότερη επαφή με σύγχρονα brands και την εικόνα τους. Αν δεν εξελιχθούμε μαζί, η διαρκώς εξελίξιμη εικόνα τους θα μας κάνει να φαινόμαστε «παλιακοί».
Και εδώ το όνομα Superfy δρα ως θετικό «mark»: «σε αναδεικνύω και σε κάνω καλύτερο» Στο δικό μας logo, αυτό σημαίνουν τα σκαλιά. Αναλαμβάνουμε brands από τη γέννηση τους με συνολική συμβουλευτική αλλά κάνουμε και facelifting/re-positioning σε brands που φαίνεται να έχουν χάσει για λίγο το δρόμο τους. Aν δει κάποιος το πελατολόγιο μας, θα αντιληφθεί τη γκάμα των brands στην οποία μιλάμε.
Κι όταν μιλάμε για επικοινωνία σε μέσα, μιλάμε πάντα για την ιδέα. Σε όλη την έως τώρα πορεία της διαφήμισης, από την εποχή των Mad Men έως την σημερινή των viral/real time, οι ιδέες είναι η απάντηση, όποια και αν είναι η ερώτηση ή το μέσο. Μπορούμε να μιλάμε ώρες για τη διαφήμιση και τα μυστικά της, παρόλα αυτά δύο είναι τα βασικά στοιχεία που κάνουν δυνατή την επικοινωνία. Πρώτον η ιδέα να κρύβει μέσα της μια αλήθεια και δεύτερον όλη η δουλειά, το περιτύλιγμα της, να διαφοροποιεί περαιτέρω το brand μέσα στο clutter των διαφημίσεων. Αυτό το τελευταίο έχει σχεδόν εκλείψει, αν προσέξετε οι διαφημιστικές ταινίες μοιάζουν εξαιρετικά μεταξύ τους σε terms of art direction και cinematography. Στην Superfy φροντίζουμε κάθε brand να έχει ένα ολοδικό του επικοινωνιακό και εικαστικό σύμπαν, να ξεχωρίζει ανάμεσα στα ανταγωνιστικά brands και να αποδίδει εμπορικά. Κάθε λανσάρισμα που κάνουμε ή κάθε promo καμπάνια μας φέρνει αποτέλεσμα και συζητιέται.
Πάμε και τρυπώνουμε ανάμεσα σε εταιρίες κολοσσούς στις λίστες με τους νικητές και αυτό ενθαρρύνει κάθε μας επόμενο βήμα στο να μεγαλώσουμε κι εμείς
Έχετε διακριθεί πολλές φορές σε διαγωνισμούς βραβείων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Τι σημαίνουν αυτές οι διακρίσεις για ένα boutique agency;
Σίγουρα μας αρέσει. Είναι κάτι που λειτουργεί για μας σαν πυξίδα, σα φάρος. Μας λέει πως κάνουμε τη δουλειά μας καλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Πάμε και τρυπώνουμε ανάμεσα σε εταιρίες κολοσσούς στις λίστες με τους νικητές και αυτό ενθαρρύνει κάθε μας επόμενο βήμα στο να μεγαλώσουμε κι εμείς. Πολύ θα ήθελα βέβαια να σας απαντήσω πως τα βραβεία μεταφράζονται σε νέο πελατολόγιο, αλλά δεν είναι έτσι. Τα βραβεία από μόνα τους δεν φτάνουν να γοητεύσεις έναν πελάτη, όπως τίποτε από μόνο του δεν φτάνει. Άλλωστε και ο πελάτης δεν μπορεί να γνωρίζει ποιοι διαγωνισμοί βραβείων αξίζουν διεθνώς.
Εν κατακλείδι, τι θα συμβουλεύατε έναν επιχειρηματία ή έναν marketing director ενός brand;
Αν είναι ευχαριστημένος από τους συνεργάτες επικοινωνίας του brand/της εταιρίας του, να μείνει μαζί τους και να συνεχίζει να χτίζει στην καλή σχέση τους. Αν όμως πιστεύει πως δεν λαμβάνει το καλύτερο δυνατό, αν τα παράπονα είναι περισσότερα από τα θετικά, θεωρώ πως είναι επιτακτική ανάγκη να ψαχτεί και να βρει έναν νέο συνεργάτη. Να βρει κάποιον με πραγματικό ενδιαφέρον για τη δουλειά, τα brands, τους συνεργάτες. Με καλό δημιουργικό, καλές συμβουλές, καθαρή ματιά, καλό response ως προς τους χρόνους και fair pricing. Αυτά είναι πιο σημαντικά από το να ξέρει πχ το ΤικΤοκ.
Και υπάρχουν αρκετοί ικανοί και ταλαντούχοι άνθρωποι εκεί έξω που αναζητούν μια ευκαιρία -«η ικανότητα είναι άχρηστη χωρίς την ευκαιρία»– και θα το εκτιμήσουν αν αυτή τους δοθεί. Κι εμείς στην Superfy κινούμαστε παρόμοια. Μεταφερθήκαμε σε νέα γραφεία και είμαστε σε φάση εξωτερίκευσης, ανάπτυξης και διεκδίκησης. Κάνουμε για τα brands αυτό που λέει το slogan μας: το καλύτερο, επειδή τους αξίζει. Επιλέγουμε κι εμείς προσεκτικά τις συνεργασίες μας, οπότε, ποιος ξέρει, με κάποιους από τους αναγνώστες ίσως συναντηθούν οι δρόμοι μας.
Σχόλια