Β. Ηλιόπουλος: Η Disney είναι το μοναδικό διεθνές δίκτυο με τοπική παρουσία στην Ελλάδα
Από αύριο Τρίτη 14 Ιουνίου, το Disney+, η streaming υπηρεσία του αμερικανικού κολοσσού της ψυχαγωγίας, φτάνει και στην χώρα μας. Με αυτήν την αφορμή, το epixeiro.gr, λίγες ημέρες μετά το event για την παρουσίαση της υπηρεσίας στην Ελλάδα και λίγες ώρες πριν την επίσημη διάθεση της, συζήτησε με τον κ. Βασίλη Ηλιόπουλο, VP & General Manager της The Walt Disney Company Ελλάδας, για το συγκεκριμένο launch, για τα επόμενα σχέδια αλλά και για την πολυετή παρουσία της εταιρείας στην χώρα μας.
Ο κ. Ηλιόπουλος τόνισε πως η Disney γνωρίζει καλά την ελληνική αγορά, καθώς βρίσκεται πολλά χρόνια σε αυτήν. Η εταιρεία δραστηριοποιείται εδώ τα τελευταία 25 χρόνια, με ένα γραφείο που φτάνει αυτή τη στιγμή τα 40 άτομα, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, όπως η διανομή καναλιών για τη συνδρομητική τηλεόραση, η διανομή περιεχομένου σε ελεύθερα και συνδρομητικά κανάλια, η εκμετάλλευση των κινηματογραφικών ταινιών με διανομή στην τοπική αγορά, η έντονη παρουσία γύρω από την εκμετάλλευση του εμπορικού σήματος της Disney στον χώρο της λιανικής, των παιχνιδιών, των εντύπων κτλ, ενώ προστίθεται πλέον και το Disney+. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα businesses της Disney έχουν τοπική παρουσία στην Ελλάδα και είναι σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Ηλιόπουλο, ότι μια ελληνική ομάδα διαχειρίζεται όλες αυτές τις εμπορικές δραστηριότητες του ομίλου, τοπικά, αποτελώντας «το μοναδικό διεθνές δίκτυο με τοπική παρουσία, που καλύπτει αποκλειστικά την ελληνική αγορά και δεν ελέγχεται, για παράδειγμα, από μια περιφερειακή αγορά, όπως συνηθίζεται».
Για τους στόχους της εταιρείας σε σχέση με το Disney+, όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση των τελευταίων οικονομικών αποτελεσμάτων της Disney, η υπηρεσία διαθέτει 137,7 εκατομμύρια συνδρομητές. Ο στόχος είναι για 230 με 260 εκατομμύρια έως και το τέλος του 24. «Αυτός είναι ο στόχος και έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στο περιεχόμενο και την πλατφόρμα, ότι θα πιάσουμε αυτόν τον στόχο» υπογράμμισε ο επικεφαλής της Disney. Όσον αφορά στην πληθώρα streaming υπηρεσιών, σημείωσε πως «το περιβάλλον του streaming είναι δυναμικό και νέο, θα εξελίσσεται συνέχεια. Νομίζω πως αυτή η πληθώρα περιεχομένου λειτουργεί και προς όφελος του συνδρομητή. Ο συνδυασμός της μεγάλης ποικιλίας περιεχομένου, των ελκυστικών τιμών και της δυνατότητας που έχει κάποιος να καταναλώσει το περιεχόμενο σε όποια συσκευή επιθυμεί, αλλάζει τελείως τη συζήτηση. Ναι, υπάρχουν πολλές streaming υπηρεσίες και νομίζω θα κάνουν την εμφάνιση τους και περισσότερες στο άμεσο μέλλον. Τα επόμενα δύο χρόνια θα είναι πολύ σημαντικά για το πώς ορίζεται αυτό το περιβάλλον και για το πώς διαμορφώνεται η επόμενη μέρα».
Αυτή τη στιγμή, η Disney δεν διαθέτει κάποιο πλάνο για πραγματοποίηση παραγωγών στην Ελλάδα, με όλες τις προσπάθειες να επικεντρώνουν στην έναρξη της υπηρεσίας. Πάντως, ο κ. Ηλιόπουλος αναφέρθηκε στη σημασία του τοπικού περιεχομένου και στις επιτυχημένες ενέργειες του ΕΚΟΜΕ τα τελευταία τρία χρόνια. Άλλωστε, «βλέπουμε μεγάλα στούντιο που έρχονται στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και η Disney, με την παραγωγή της ταινίας για τη ζωή του Γιάννη και της οικογένειας του. Οπότε, αυτή η παραγωγή, που έγινε για σκοπούς παγκόσμιας διανομής, σηματοδότησε μια πρώτη μεγάλη παραγωγή της Disney στην Ελλάδα», άρα «είναι κάτι που νομίζω αναπόφευκτα θα συζητήσουμε στο μέλλον, βλέποντας λίγο και τις τάσεις στην αγορά και τις τάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο και το πώς αυτό γενικότερα ανθεί τα τελευταία χρόνια». «Δεν υπάρχει κάτι άμεσο τώρα, αλλά νομίζω είναι ένα θέμα που θα βρεθεί ξανά σύντομα στο επίπεδο των συζητήσεων». Σημειώνεται πως βλέπουμε πλέον και άλλες ευρωπαϊκές παραγωγές της εταιρείας, σε Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία.
Σε κάθε περίπτωση, «ο κινηματογράφος αποτελεί και θα αποτελεί έναν πολύ σημαντικό πυλώνα της Disney». «Νομίζω ότι η πανδημία ήταν μια ιδιαίτερη περίοδος, αλλά επανήλθε πολύ δυναμικά το κομμάτι του κινηματογράφου. Παραμένουμε πιστοί στον κινηματογράφο και οι ταινίες θα συνεχίσουν να κάνουν την πρεμιέρα τους σε αυτό το περιβάλλον. Θα υπάρχουν προφανώς πρωτότυπες παραγωγές που θα πηγαίνουν αποκλειστικά στο Disney+, αλλά τα μεγάλα ραντεβού με τις μεγάλες ταινίες θα συνεχίσουν να είναι στον κινηματογράφο. Και το βλέπουμε αυτό και στους επόμενους μήνες, που ουσιαστικά μέχρι τον Σεπτέμβρη θα γίνει το release τριών πολύ μεγάλων τίτλων, αλλά και μέχρι το τέλος του έτους έρχονται πολλοί άλλοι. Και πλέον η Disney έχει παρουσία σε κάθε αγορά συνδυαστικά και με τα στούντιο της Fox, οπότε ο όγκος των ταινιών είναι διπλάσιος - και κορυφώνεται με το Avatar, που επανέρχεται με την δεύτερη ταινία της σειράς».
Ρωτήσαμε τον κ. Ηλιόπουλο εάν η Disney είναι ικανοποιημένη από το επίπεδο των τηλεπικοινωνιακών υποδομών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα - και που έχει «ανάγκη» το Disney+ για να προσφέρει μια απρόσκοπτη εμπειρία. «Έχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στο δίκτυο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, νομίζω ότι οι προσπάθειες που γίνονται και από τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών τα τελευταία τρία χρόνια είναι πάρα πολύ σημαντικές, έχουμε δει τη διείσδυση της ευρυζωνικότητας να αυξάνεται, νομίζω και η κινητή και τα διαθέσιμα πακέτα που υπάρχουν πλέον στην αγορά είναι αρκετά ελκυστικά και επιτρέπουν την κατανάλωση βίντεο μέσα από κινητές συσκευές. Έχουμε καλύψει πολύ γρήγορα το "χαμένο" έδαφος σε σχέση με τις χώρες της δυτικής Ευρώπης και η εμπειρία που έχουμε βιώσει όλοι καταναλώνοντας περιεχόμενο τα τελευταία δύο χρόνια δεν υπολείπεται σε τίποτα με εκείνη που υπάρχει στη δυτική Ευρώπη», μας είπε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά στη συνεργασία με τη Vodafone, που ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες και που θα προσφέρει τη streaming υπηρεσία Disney+ μέσω του Vodafone TV, ο κ. Ηλιόπουλος δήλωσε πως θα ακολουθηθεί η εμπορική πολιτική της Vodafone, ως μέρος των συνδυαστικών υπηρεσιών. «Έχουμε μια μακροχρόνια συνεργασία», σημείωσε, αναφέροντας πως τοποθετείται και η Vodafone ως πάροχος περιεχομένου γενικής ψυχαγωγίας. Άλλωστε, υπάρχει μια συνεργασία με την εταιρεία σε ευρωπαϊκό επίπεδο και η Ελλάδα είναι η δεύτερη σε σχέση με το Disney+ που επισημοποιείται, μετά την Ισπανία. «Νομίζω ότι θα υπάρχει μια συνεχή συζήτηση με τον όμιλο της Vodafone και σε άλλες χώρες». Για το εάν θα μπορούσαν να υπάρξουν συνεργασίες και με άλλες εταιρείες, άλλους παρόχους, τόνισε πως «συζητήσεις φαντάζομαι στο μέλλον θα υπάρξουν και για άλλου είδους συνεργασίες, στην παρούσα φάση ξεκινάμε αποκλειστικά με τη Vodafone».
Σε σχέση με το που προτιμούν οι καταναλωτές να καταναλώνουν περιεχόμενο; «Η μεγάλη οθόνη στο σαλόνι παραμένει ο νούμερο ένα προορισμός. Προφανώς η κατανάλωση περιεχομένου αλλάζει με την περίοδο και τις ηλικίες. Οι μικρότερες ηλικίες έχουν την τάση προς τις κινητές συσκευές, προφανώς υπάρχει και το φαινόμενο της εποχικότητας, αλλά η μεγάλη οθόνη στο σαλόνι είναι ο νούμερο ένα προορισμός για τον συνδρομητή». Τέλος, σε σχέση με τη δυνατότητα προεγγραφών που «τρέχει» μέχρι σήμερα τα μεσάνυχτα, προσφέροντας 12 μήνες συνδρομής στην τιμή των 8 (βάσει της τιμής για μηνιαία συνδρομή που ισχύει κατά την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας), ο κ. Ηλιόπουλος υποστήριξε πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για αυτήν, εκφράζοντας την ικανοποίηση του για τον αριθμό που εμφανίζεται, με τα νούμερα να είναι θετικά. Σημειώνεται πως η προσφορά γνωριμίας για ετήσια συνδρομή στο Disney+ στην Ελλάδα είναι στα 71,50 ευρώ, σε σύγκριση με τα 89,90 ευρώ που θα πληρώνει κάποιος από αύριο.
Σχόλια