NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Μεγάλο deal για ελληνική μικροζυθοποιία, με «γεύση» από Σέρρες και Κύπρο

Μεγάλο deal για ελληνική μικροζυθοποιία, με «γεύση» από Σέρρες και Κύπρο

​Είναι Μάρτιος του 2019 και ζητάμε από τον κ. Γιάννη Μαρμαρέλλη, founder και managing director (τότε) της Siris MicroΒrewery (Μικροζυθοποιία Σερρών & Β. Ελλάδος), να μας μιλήσει για τους επόμενους στόχους της εταιρείας. «Τα σχεδία μας είναι να προσπαθούμε να υπάρχουμε! Να μπορέσουμε να αναπτυχθούμε περαιτέρω και να μπορούμε να είμαστε συνεπείς σε ότι υποσχόμαστε στους πελάτες μας», θα μας πει. Με αυτήν την στόχευση και κοιτώντας προς το μέλλον, φτάνοντας στο σήμερα, η σερραϊκή μικροζυθοποιία έδωσε τα «χέρια» με τον κυπριακό όμιλο Photos Photiades και την Beverage World.

Επί της ουσίας, όπως αποκαλύφθηκε σε δημοσιογραφική εκδήλωση που διοργάνωσε η Beverage World, ο όμιλος αποκτά το 100% της Siris Microbrewery, με τον κ. Μαρμαρέλλη να αναφέρει πως ήταν δική του ιδέα να αποκτηθεί ολόκληρο το ποσοστό της εταιρείας του. Βάσει της συμφωνίας, ο ίδιος θα μείνει στον όμιλο για δύο χρόνια, χωρίς φυσικά, επί του παρόντος, να υπάρχει κάποια πρόθεση να αποχωρήσει μετά από αυτό το διάστημα. Παραμένει, επί της ουσίας, ως σύμβουλος στο κομμάτι της μικροζυθοποιίας και του brand. «Όλα περνάνε από εμένα» όπως είπε χαρακτηριστικά, και η Siris Microbrewery διατηρεί την ανεξαρτησία και την αυτονομία της.

Στόχος, σύμφωνα με τον ιδρυτή της Siris, είναι να προστεθεί τεχνογνωσία στο εμπορικό κομμάτι, στο marketing και στις τεχνολογικές αναβαθμίσεις, αλλά και να υπάρξει αύξηση της παραγωγής. «Το ταξίδι της εταιρείας συνεχίζεται με έναν όμιλο που έχει γνώση και μεράκι να προσφέρει σε εμάς και τα προϊόντα μας», σημείωσε, ώστε να υπάρξει συνέχιση της ευημερίας. Άλλωστε, οι δύο πλευρές δήλωσαν πως συζητάνε ήδη πάνω σε νέες ιδέες. Αναφέρεται πως η μικροζυθοποιία δεν αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, αλλά ο κ. Μαρμαρέλλης πίστευε πως «για να προοδεύσει έπρεπε να συμμαχήσει με κάποιον μεγάλο εταίρο».

«Το να μείνει μια μικρή ανεξάρτητη εταιρεία με τέτοια μερίδια, είναι περίπου σαν να να κυνηγάμε την ουρά μας, δεν δίνεται ευκαιρία για ανάπτυξη» τόνισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η ανάπτυξη των μικροζυθοποιίων βασίζεται στον τουρισμό και στην αλλαγή της κουλτούρας του καταναλωτή. «Όλες μαζί κατείχαν 1-1,5% της αγοράς. Φανταστείτε αυτό το μερίδιο να γίνει 2-3%, μιλάμε για καταιγισμό επενδύσεων. Δεν υπάρχει η ταχύτητα που αναπτύχθηκε ο κλάδος στην Αμερική, αλλά οι χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής δεν κηδεμονεύονται από εταιρείες όπως στην Ελλάδα, δεν υπήρχαν μερίδια της τάξης του 70-80%. Υπάρχουν μεγάλες εταιρείες, αλλά εκεί έχουν όλοι την ευκαιρία τους».

marmarelis-photo-siris.jpg?mtime=20220517211350#asset:348590

Η Siris MicroΒrewery αποτελεί «ένα δημιουργικό ταξίδι που ξεκίνησε με 3 άτομα, 2 μπύρες και 5 δεξαμένες, έφτασε να έχει 13 εργαζόμενους, 25 δεξαμενές, 15 μπύρες». Όπως μας είχε πει πριν μερικά χρόνια «η οικογένεια μου, από το 1930, ασχολούνταν με την παραγωγή τροφίμων, ιδρύοντας το πρώτο αλλαντοποιείο στις Σέρρες. Τότε, για να προωθήσει τα αλλαντικά που ήταν άγνωστα, ο παππούς έκανε μια μικρή μπυραρία στην οποία τα έδινε ως μεζέ. Η αλλαντοποιία αυτή μεγάλωσε και μεγαλούργησε στα χέρια του πατέρα μου, όμως έκανε τον κύκλο της και εγώ ασχολήθηκα με άλλα. Την εποχή της κρίσης σκέφτηκα να επανιδρύσω τα αλλαντικά, αλλά ξεφυλλίζοντας οικογενειακές φωτογραφίες και βλέποντας την ίδρυση άλλων μικρών ζυθοποιείων, σκέφτηκα να κάνω το ανάποδο και να κάνω την πρώτη Σερραϊκή και βορειοελλαδίτικη μικροζυθοποιία».

Ο κ. Παύλος Φωτιάδης, CEO του ομίλου Photos Photiades, μιλώντας για την κατάσταση της αγοράς, ανέφερε στους δημοσιογράφους πως «δεν βρισκόμαστε σήμερα κάτω από τις καλύτερες συνθήκες για τη διεθνή οικονομία. Το διπλό σοκ της εφοδιαστικής αλυσίδας, αφενός μεν από την άνευ προηγουμένου προσφορά ρευστότητας που προχώρησαν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο τον προηγούμενο χρόνο, το οποίο δημιούργησε αυτήν την απότομη αύξηση στην ζήτηση, και από την άλλη ο πόλεμος και οι παράπλευρες συνέπειες αυτού, μας δημιούργησαν αυτήν την δύσκολη εικόνα που έχουν να διαχειριστούν οι κυβερνήσεις και οι κεντρικές τράπεζες, που πρέπει να θυσιάσουν οικονομική ανάπτυξη για να περιορίσουν τον πληθωρισμό.

Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς που θα πάνε τα πράγματα, το μόνο σίγουρο είναι ότι το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών θα μειωθεί, η ζήτηση θα μειωθεί και φυσικά η οικονομική ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί, σε όλο τον κόσμο. Εμείς πιστεύουμε ότι η ελληνική οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, σε χαμηλότερους ρυθμούς από ότι προβλεπόταν. Ως όμιλος παραμένουμε θετικοί για την Ελλάδα και θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, και στα ποτά μέσω της Beverage World, αλλά και στον κατασκευαστικό τομέα, όπου δραστηριοποιούμαστε με κατασκευές στα νότια προάστια της Αττικής αλλά και με ένα πολύ μεγάλο έργο στην Κρήτη, όπου προσδοκούμε να βάλουμε στον ποιοτικό χάρτη τη νότια Κρήτη, και τουριστικά και ως διαμονή».

Πρόσθεσε, δε, πως «γίνεται ένας αγώνας για να εξασφαλίσουμε τις απαιτούμενες πρώτες ύλες, με τιμές πολύ πιο υψηλές από ότι πριν έναν χρόνο. Υπάρχουν και περιπτώσεις στον όμιλο μας με εταιρείες που είχαν πρώτες ύλες από την Ουκρανία, όπως και η Siris». Αξίζει εδώ να αναφέρουμε πως ο όμιλος Photos Photiades ιδρύθηκε το 1942 και αποτελεί σήμερα έναν από τους μεγαλύτερους και πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κυπριακούς επιχειρηματικούς οργανισμούς. Κατέχει «ηγετική θέση» στους τομείς της παραγωγής, εμφιάλωσης και εμπορίας ποτών, στην ανάπτυξη γης και των ασφαλειών. Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια, έχει εδραιώσει στρατηγικές συνεργασίες, με ομίλους και brands όπως η Diageo, η Carlsberg, η Campari, η Danone, η Lavazza, αλλά και ο ασφαλιστικός κολοσσός Axa.

fwtiadis-photo-beverage.jpg?mtime=20220517211230#asset:348589

Αναφορές σε αυτήν την ιστορία έχει και η νέα επένδυση. Όπως είπε ο κ. Φωτιάδης, «η επένδυση στην Siris Microbrewery, που παράγει την premium craft μπύρα VOREIA, είναι πολύ σημαντική, παρόλο που το μέγεθος της σήμερα είναι σχετικά μικρό». Ο τομέας της μπύρας είναι μέρος της ταυτότητας του ομίλου, καθώς ο πατέρας του κ. Φωτιάδη, που ξεκίνησε το '42, μέσα στην δεκαετία του '60 εξαγόρασε ένα πολύ μικρό ζυθοποιείο στη Λευκωσία το οποίο παρήγαγε τη μπύρα Λέων, την πρώτη που παρήχθη στην χώρα. Το '69 άνοιξε τις πύλες του ένα σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής μπύρας και άλλαξε τα δεδομένα στην Κύπρο. Όταν ανέλαβε ο ίδιος, το '90, η εταιρεία δραστηριοποοιούταν στην παραγωγή μπύρας και στην εμφιάλωση νερού.

Αυτός είναι ο ένας λόγος που προχώρησε η συμφωνία. Ο δεύτερος είναι πως αποτελεί την πρώτη επένδυση στην παραγωγή, στην Ελλάδα, που, όπως χαρακτηριστικά είπε, «θα έχει συνέχεια». Ο τρίτος αφορά στις μικρές ζυθοποιίες, που, σύμφωνα με τον ίδιο, έχουν φέρει μια νέα πνοή στον τομέα, επηρεάζοντας θετικά. Ο κ. Φωτιάδης, άλλωστε, πριν λίγα χρόνια, συμπλήρωσε δύο θητείες στην προεδρία της Ένωσης Ζυθοποιών Ευρώπης, έχοντας ως στόχευση το «inclusion», την συμπερίληψη των χιλιάδων νέων ζυθοποιίων, ούτως ώστε να μπορέσουν να βρεθούν όλα αυτά τα νέα μέλη κάτω από την ομπρέλα της παραδοσιακής βιομηχανίας. «Σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου δημιουργήθηκαν δύο ξεχωριστοί οργανισμοί και η διχόνοια, οι έριδες και η πολεμική μόνο καλό δεν έκαναν στον τομέα».

Στις λοιπές δραστηριότητες του ομίλου, στις οποίες αναφερθήκαμε και παραπάνω, θα πρέπει να τονιστεί πως είναι κύριος μέτοχος, κατά 60%, της Universal Life, που είναι ο μεγαλύτερος ασφαλιστικός οργανισμός στην Κύπρο, σε ασφάλειες ζωής και υγείας - όπου υπάρχει ένα μακροχρόνιο joint venture με την Axa. Στον κατασκευαστικό, εδώ και περίπου 10-15 χρόνια δραστηριοποιείται σε οικιστικές αναπτύξεις υψηλής γκάμας, στα νότια προάστια της Αττικής. «Έχουμε ξεκινήσει και είμαστε σε διαδικασία αδειοδότησης για ένα μεγάλο έργο, σε ένα ιδιόκτητο παραλιακό κτήμα 1700 στρεμμάτων στη νότια Κρήτη. Κοντά στην Αγία Γαλήνη. Όπως υπολογίζεται, το έργο βρίσκεται περίπου έναν χρόνο μακριά από την τελική αδειοδότηση». Ο ίδιος υπογράμμισε πως το έργο της Κρήτης «είναι πολλών εκατομμυρίων». Στα ποτά, «επειδή κοιτάζουμε για ευκαιρίες αυτή τη στιγμή, κάθε μια θα αξιολογηθεί βάσει των δεδομένων της».

Ο κ. Γιάννης Μακρυγιαννάκης, Γενικός Διευθυντής Beverage World, ανέφερε πως «κάνουμε focus, είμαστε επιλεκτικοί στα προϊόντα και brands που παίρνουμε για να συνεργαστούμε, κάτι στο οποίο ο καταναλωτής θα βρει αξία και θα το επιλέξει». «Έχουμε μοιράσει ικανοποιητικά το ρίσκο, με αποτέλεσμα το '21 να ήταν η καλύτερη μας χρονιά της δεκαετίας, κάτι που οφείλεται και στην τοποθέτηση μας στον καφέ». Η εταιρεία, μέσω και της επένδυσης στην Siris Microbrewery, έχει στόχο τη «δημοκρατικοποιήσει» της μπύρας, κάτι παρόμοιο που έγινε με τον καφέ, όπου όλοι σήμερα γνωρίζουν διάφορες ποικιλίες, αλλά και με το κρασί, όπου ο κόσμος αποκτά ολοένα και περισσότερες γνώσεις.

makrigiannakis-beverage.jpg?mtime=20220517211541#asset:348591

Όσον αφορά στις ανατιμήσεις και τις ελλείψεις, εκεί «γίνονται ή θα γίνουν ανατιμήσεις», και στον καφέ και στα ποτά, κατά μέσο όρο 5-6%, κοντά στον πληθωρισμό. Παράλληλα, αναφέρθηκε πως ένα 25% της ευρωπαϊκής βύνης παράγεται στην Ουκρανία, οπότε και υπάρχει μεγάλη έλλειψη στην ευρωπαϊκή αγορά, εξ ου και οι τιμές έχουν περίπου διπλασιαστεί.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr