Αυτές είναι οι 5 ομάδες που διακρίθηκαν στο Sustainability Hackathon της Lidl Ελλάς!

Η προστασία του περιβάλλοντος και η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελούν, πλέον, στόχο για κάθε οργανισμό που σέβεται τον χώρο στον οποίο δραστηριοποιείται, τον τελικό καταναλωτή, αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό. Και η Lidl Ελλάς, ως μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις λιανεμπορίου τροφίμων, αναγνωρίζει την ευθύνη που της αναλογεί.
Η Lidl Ελλάς φέρνει στο επίκεντρο και υποστηρίζει έμπρακτα το ελληνικό οικοσύστημα τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας, αναπτύσσοντας ενέργειες και συμμετέχοντας σε δράσεις που στοχεύουν στην ανάδειξη του ταλέντου και της δημιουργικότητας των νέων ανθρώπων. Σε αυτό το πλαίσιο, πραγματοποιείται και ο Μαραθώνιος Καινοτομίας Sustainability Hackathon.
Σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης πραγματοποιούν τη δεύτερη δράση ανοιχτής καινοτομίας, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της Crowdpolicy, στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης» και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στόχος η ενεργοποίηση της κοινωνίας και των επιχειρήσεων, για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών και λύσεων που αξιοποιούν την τεχνολογία, για μια βιώσιμη καθημερινότητα.
Μεταξύ άλλων, το Sustainability Hackathon έχει ως στόχο τη δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας και συνεργασιών, τη στήριξη της νεανικής και καινοτόμου επιχειρηματικότητας αλλά και της τοπικής οικονομίας, την ανάδειξη έξυπνων και καινοτόμων λύσεων, τη διασύνδεση με την κοινότητα τεχνολογικής καινοτομίας, και τη δημιουργία ενός οικοσυστήματος στον τομέα της αειφορίας.
Το τριήμερο 15 - 17 Απριλίου 2022 πραγματοποιήθηκε υβριδικά και με πρωτοφανή συμμετοχή ο δεύτερος μαραθώνιος καινοτομίας ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών για τη βιωσιμότητα, ο οποίος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον ομάδων και startups από όλη την Ελλάδα. Αυτές οι ομάδες, μέσα σε 48 ώρες, αποδεικνύοντας την ευρηματικότητα και την αποτελεσματικότητα τους, ανέπτυξαν τις εφαρμογές και τις προτάσεις τους. Την Κυριακή 17 Απριλίου, τις παρουσίασαν στην επιτροπή αξιολόγησης.
Το ενδιαφέρον τους εκδήλωσαν περισσότεροι από 375 διαγωνιζόμενοι, 35 ομάδες και 35 μέντορες. 30 ομάδες παρουσίασαν τις ιδέες τους και 5 από αυτές διασφάλισαν την είσοδό τους στο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης. Μέσα στο τριήμερο υπήρξαν 6.100 μηνύματα και κλήσεις μέσω της συνεργατικής πλατφόρμας επικοινωνίας και περισσότερα από 110 mentoring sessions με τη συμμετοχή ακαδημαϊκών και στελεχών της αγοράς, που καθοδήγησαν και υποστήριξαν τις ομάδες.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να δούμε τις 5 που διακρίθηκαν:
- Dataphoria: Analytics-as-a-Service υπηρεσίες σε εταιρείες και οργανισμούς, ώστε να μετρήσουν, να επιταχύνουν και να αναδείξουν τη μετάβασή τους προς την αειφορία.
- Rethinkers: Εφαρμογή με σύστημα επιβράβευσης που συμβάλλει στην οικολογική εκπαίδευση και τη χρήση eco-friendly προϊόντων από τους πολίτες.
- Hagirls: SmartBin, ένας έξυπνος κάδος που έχει στόχο να κάνει την ανακύκλωση παιχνίδι.
- JBM: Water Manager SaaS, που επιλύει το πρόβλημα της αλόγιστης χρήσης νερού στα αστικά κέντρα.
- Let’s Park: Crowdsourcing πλατφόρμα που διασυνδέει ομάδες πολιτών και Δήμους με τα προγράμματα ESG των εταιρειών.
Το επόμενο ραντεβού είναι τον Νοέμβριο, που θα πραγματοποιηθεί ο τελικός. Σε αυτόν, μια ομάδα θα διακριθεί ως νικήτρια της διοργάνωσης, με ακόμα μεγαλύτερα βραβεία. Την ίδια στιγμή, η διαδικασία συνεχίζεται, με 5μηνο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης για τις ομάδες και τις εφαρμογές που διακρίθηκαν, καθώς ο διαγωνισμός εξελίσσεται σε ένα διαρκές δίκτυο τεχνολογικής καινοτομίας.
Σχόλια