Η Google σημαδεύει τις ασφαλιστικές, οι ανατροπές και το μέλλον της ασφάλισης
Θέτει σε λειτουργία τους αλγόριθμους και σημαδεύει τις ασφαλιστικές, «απειλώντας» να πάρει μερίδια από τη λιανική. Το πρώτο ερώτημα είναι αν το μέλλον της λιανικής θα το πάρουν στα χέρια τους οι ασφαλιστές ή οι μηχανές. Το δεύτερο, κατά πόσο θα είναι έγκυρες οι προτάσεις που θα δίνουν στους ανυποψίαστους καταναλωτές, που θα ψάχνουν για καλύψεις να ταιριάζουν στα μέτρα τους, καθώς οι αλγόριθμοι δεν διαθέτουν κρίση, γνώση, ευφυΐα, παρά μόνο προγραμματίζονται για να διαβάζουν οι καταναλωτές αυτά κυρίως θέλει ο μεγαλομέτοχος για να γράψει κέρδη.
Αρχή με την Alphabet της Google
Η Alphabet, μητρική της Google, επένδυσε 375 εκατομμύρια δολάρια στην startup Oscar Health, μια συμφωνία που προβλέπει ότι η Google θα ελέγχει το 10% της εξάχρονης Oscar Health. Το όραμα της Alphabet; Όπως είναι της μόδας να λέγεται, χρησιμοποιώντας την λέξη «εμπειρία» αντί της λέξης «υπηρεσία», μία προσαρμοσμένη εμπειρία στην υγεία και την περίθαλψη. Σε αυτήν την προσαρμοσμένη εμπειρία θα «έχουν βάλει χέρι» οι Founders Fund σε συνεργασία με την Capital G της Alphabet, χρηματοδοτώντας σε πρώτη φάση 165 εκατομμύρια. Η αξία της startup για την υγεία έφτασε τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια. Υποστηρίζεται ότι με αυτόν τον πάκο των χρημάτων μπορεί να προσλάβει μηχανικούς, επιστήμονες στην υγεία, κλινικούς ιατρούς, σχεδιαστές προϊόντων, και όλα αυτό το μείγμα να αλλάξει τις υπηρεσίες της υγειονομικής περίθαλψης.
Υπάρχουν συναρπαστικές εμπειρίες στην υγεία;
Οι νέες υπηρεσίες προβλήθηκαν ως κάτι διαφορετικό. Ειπώθηκε μάλιστα τότε η λέξη «συναρπαστικές εμπειρίες». Πώς γίνεται να είσαι άρρωστος και να ζεις συναρπαστικές εμπειρίες;
Η εταιρεία, υπό την κατεύθυνση των funds, σχεδίασε νέες σειρές από προϊόντα στην υγεία, επιταχύνοντας την είσοδο της σε πολλές νέες αγορές. Μάλιστα, ο στόχος της ήταν η «παρέκκλιση» από τα συνηθισμένα της ασφαλιστικής αγοράς, λέξη η οποία μαγνητίζει καταναλωτές και εργαζόμενους.
Η Verify της Google με την Swiss Re
Λίγο καιρό μετά ήρθε και η συμφωνία της κολοσσιαίας αντασφαλιστικής, της Swiss Re Corporate Solutions (Swiss Re CorSo) με την Veriy της Google. H Verily είναι θυγατρική εταιρεία ασφάλισης υγείας της Alphabet. Στο «βάφτισμα» της, η νέα ασφαλιστική Coefficient ανακοίνωσε ότι στόχος της είναι να συνδυάσει καινοτόμες τεχνολογικές υπηρεσίες υγείας σε συνδυασμό με νέες μεθόδους στην ασφάλιση πληρωμών, δια την μόχλευσης και της επιστήμης των δεδομένων. Η Coefficient χρησιμοποιεί, επίσης, σειρά ατομικών συσκευών υγείας με τεχνολογικές παρεμβάσεις σε ασφαλισμένους της, για τη βελτίωση της υγείας τους και τη σωστή διαχείριση και τον έλεγχο του κόστους.
Google Cloud με Συνδικάτο των Lloyds - της Ασφαλιστικής Αγοράς του Λονδίνου
Νεότερες παρεμβάσεις στον τομέα της ασφάλισης ήλθαν όταν η Brit και η Google Cloud εισήγαγαν τον πρώτο αλγόριθμο Ki στην αγορά με οδηγό το Συνδικάτο της Ασφαλιστικής Αγοράς του Λονδίνο - Lloyds. O στόχος ήταν να επαναπροσδιοριστεί η ασφαλιστική αγορά.
Στον Ki -καθοδηγούμενος από το Συνδικάτο Lloyd's- θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μεσίτες ασφαλίσεων στον κόσμο, συμβάλλοντας στην αύξηση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας.
H Amazon εξασκείται στο σημάδι
Στο μεταξύ, η Amazon είχε αφήσει πολλά σημάδια για την είσοδο της στην ασφαλιστική αγορά και συγκεκριμένα στον κλάδο Περιουσίας και Ατυχημάτων. H εταιρεία που ελέγχει το διαδικτυακό εμπόριο είχε προλάβει να συνάψει συμφωνίες με την Marsh και την Reinsurance Group of America.
Οι κινήσεις αυτές διαμόρφωσαν το σήμερα, καθορίζοντας εν πολλοίς το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς στη λιανική. Εν κατακλείδι, τα μεγάλα ονόματα - brands με ευρεία απήχηση και ταχύτατη εξυπηρέτηση απειλούν ασφαλιστικές και τον καθιερωμένο τρόπο που διανέμουν τα ασφαλιστικά τους προϊόντα προς τους ιδιώτες.
Ποσοστό άνω του 25% δηλώνει σε έρευνα που διεξήχθη στην Βρετανία ότι θα αγόραζε ασφαλιστικά προϊόντα για το σπίτι από την Google και την Amazon.
Ψάχνουν το βόλι Facebook και WhatsApp
Η Google έχει εισχωρήσει στην ασφάλιση με συνεργασίες, οπότε διαθέτει ένα ισχυρό πλεονέκτημα έναντι της Amazon. Ωστόσο, στοιχεία ερευνών προσώρας δείχνουν ότι ο καταναλωτής αναζητά λύσεις ασφάλισης μέσω του διαδικτύου, δεν αγοράζει όμως εύκολα από τις απευθείας πωλήσεις.
Η Amazon, πάντως, θα δημιουργήσει και αυτή πονοκέφαλο στις ασφαλιστικές, καθώς ετοιμάζεται να πατήσει γερά το πόδι της στην αγορά των ασφαλειών. Από την άλλη, το Facebook, όχι, λόγω της αρνητικότητας που έχει δημιουργήσει γύρω του. Το WhatsApp δεν δείχνει να είναι δυνατό μέσο για την διανομή ασφαλιστικών προϊόντων.
Η μεγάλη ανατροπή
Για να προκαλέσουν τα μεγάλα διαδικτυακά ονόματα τη μεγάλη ανατροπή στην λιανική θα πρέπει να κλείσουν συμφωνίες με ασφαλιστικές. Και ναι, μπορεί να κλείσουν συμφωνίες και να δώσουν τα χέρια με τις ασφαλιστικές, αλλά αναπάντητο ερώτημα παραμένει το ποιοι θα βγουν περισσότερο κερδισμένοι από αυτές τις συμφωνίες.
Και ένα ακόμα ερώτημα για να κλείσουμε, είναι αν από την ταχύτατη εξυπηρέτηση που πουλάν οι μεγάλες διαδικτυακές, ο ασφαλισμένος παίρνει αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη.
Σχόλια