Το Σαββατοκύριακο είναι μάλλον πιο πιθανό να αγοράσουμε ένα μπουκάλι κρασί και ας το καταναλώσουμε τελικά, μια τυχαία… Τρίτη. Ο δρόμος για τα πωλητήρια των οινοποιείων της χώρας μας είναι κάποιες φορές μακρινός. Αλλά ακόμα και ο δρόμος προς την αγαπημένη μας κάβα, ή το deli με την μεγάλη ποικιλία σε ετικέτες κρασιών, φαντάζει, κάποιες φορές, εξίσου μακρινός.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάπου κοντά μας, δίπλα μας για την ακρίβεια, υπάρχει μια συνοικιακή κάβα, ένα παντοπωλείο ή ένα supermarket, το οποίο είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα επισκεφτούμε το Σαββατοκύριακο. Και εκεί υπάρχουν ράφια, με μπουκάλια κρασιών με κακές αλλά και με καλές επιλογές.
Ακόμα πιο δίπλα μας, εκεί που βρίσκεται το κινητό ή το λάπτοπ μας, υπάρχει μια πληθώρα από διαδικτυακές κάβες. Απλά κάθε μπουκάλι, κάθε ετικέτα μοιάζει με μια “ρευστή” ρώσικη ρουλέτα αν δεν την έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν ή κάποιος γνώστης δεν μας την έχει προτείνει. Με ποια κριτήρια μπορούμε όμως να επιλέξουμε τελικά τις ετικέτες που θα καταλήξουν στο απτό ή το διαδικτυακό μας καλάθι;
Ας δούμε μαζί τι είναι τα λεγόμενα «κρασιά του σπιτιού», καθώς και δύο χρήσιμες συμβουλές που κατά καιρούς έχουν μοιραστεί γνωστοί Sommeliers.
Τα «κρασιά του σπιτιού»
Προφανώς στο σούπερ μάρκετ δεν θα βρούμε το μπουκάλι που θα βάζαμε στο κελάρι μας για να το ανοίξουμε σε μια ιδιαίτερη περίσταση. Και ναι, κάποιοι δεν διαθέτουμε κελάρι, οπότε απλά θα το βάζαμε στην άκρη ή στην κάβα μας. Αντιθέτως, το μπουκάλι αυτό είναι εκείνο που θα συνοδεύσει την πίτσα ή τα μακαρόνια που θα παραγγείλουμε απ’ έξω, τα γεύματα που είχαμε λίγο χρόνο να διαθέσουμε για να τα ετοιμάσουμε για εμάς και τους αγαπημένους μας ή… απλά την ταινία που θα δούμε για να χαλαρώσουμε και τη χαλαρή συζήτηση ύστερα από μια γεμάτη μέρα.
Κάποιοι Sommeliers συνηθίζουν να ονομάζουν ανεπίσημα τα συγκεκριμένα κρασιά, ως τα «κρασιά του σπιτιού» και είναι εκείνα που θα βρείτε στοιχισμένα στα ράφια ενός παντοπωλείου. Στα επάνω θα βρείτε και αυτά που είναι… πάνω και στην τιμή, ενώ στα χαμηλότερα θα υπάρχουν και ευκαιρίες.
Σύμφωνα με το Wine Enthusiast, η γνωστή Sommelier Belinda Chang που έχει ηγηθεί στο κρασί σε εμβληματικά εστιατόρια, όπως το Charlie Trotter's και το The Modern, είναι λάτρης του κρασιού του σούπερ μάρκετ. «Μπορεί να σας διασκεδάσει, αλλά αγοράζω το 90% του κρασιού μου από παντοπωλεία», έχει δηλώσει στο παρελθόν.
Δοκιμάστε ετικέτες από τις ποικιλίες που σας αρέσουν
Όσοι έχουν ενδοιασμούς να ξεφύγουν από το αγαπημένο τους σταφύλι, μπορούν να επιλέξουν κρασιά που προέρχονται από την ίδια ποικιλία. Ωστόσο, μπορούν να εναλλάσσουν τις επιλογές τους στο στυλ του κρασιού ή δοκιμάζοντας την ίδια ποικιλία από διαφορετικούς παραγωγούς και περιοχές.
Και αν αυτές οι επιλογές σας φαίνονται αφάνταστα… ασφαλείς, μπορείτε να περάσετε στα blends. Τι αποτέλεσμα θα έχουν δύο ή περισσότερες ποικιλίες που σας αρέσουν, όταν παντρεύονται; Ανοίξτε το επόμενο μπουκάλι που θα επιλέξετε για να το μάθετε.
Ο πιο γρήγορος τρόπος για να φτάσετε εκεί που θέλετε, είναι να ρωτήσετε
Ο πιο γρήγορος τρόπος για να φτάσετε εκεί που θέλετε, είναι να ρωτήσετε και αυτό είναι ένα γενικό θεώρημα που βρίσκει πολλές εφαρμογές. Οποιοσδήποτε δημοσιογράφος μπορεί να σας το επιβεβαιώσει. Ας επιστρέψουμε όμως πάλι μπροστά στα ράφια με τα μπουκάλια από κρασί.
Τι θα πρέπει να διαλέξουμε για ένα ελαφρύ γεύμα, όπως ας πούμε μια σαλάτα με καρπούζι, φέτα και βασιλικό ή για ένα πιο γεμάτο γεύμα στη βεράντα με σπιτικά χοτ ντογκ, μπέργκερ και καλαμπόκι; Προφανώς οι περισσότεροι που διαβάζουν αυτές τις γραμμές, συμπεριλαμβανομένης της γράφουσας, δεν μπορούμε να απαντήσουμε. Και αυτό είναι οκ.
Για να δίνουν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, υπάρχουν οι άνθρωποι που βρίσκονται εκτός ταμείου και περιφέρονται κοντά στα ράφια που εμείς κοιτάζουμε γεμάτοι ερωτήματα. Λέγονται υπάλληλοι και πάντα θέλουμε να πιστεύουμε ότι κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Απλά ρωτήστε τους λοιπόν. Περιγράψτε τις γεύσεις που σας αρέσουν και το γεύμα που θέλετε να συνοδέψετε. Το πιο πιθανό είναι, να σας οδηγήσουν εκεί που πρέπει.
Τέλος ,σε κάθε περίπτωση δοκιμάστε κρασιά χωρίς φόβο και χωρίς πολλές αναστολές. Καθώς το επίπεδο αλλά και το ενδιαφέρον για το κρασί αυξάνεται κατακόρυφα και στη χώρα μας, οι καταναλωτές που «θέλουν να μάθουν», γίνονται όλο και περισσότεροι.
Και ο μόνος τρόπος για να βελτιώνουν τους αισθητηριακούς κάλυκες του ουρανίσκου τους, είναι να δοκιμάζουν πολλά και διαφορετικά κρασιά. Η αναζήτηση της οινικής συγκίνησης σιγά σιγά, απλά θα μεγαλώνει και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια και στους δρόμους τους πιο… μακρινούς.
Σχόλια