Ενότητα 2.2 - Κυβερνοεγκλήματα, οι επιχειρήσεις που κινδυνεύουν
Η ανησυχία των επιχειρήσεων είναι οι κίνδυνοι του κυβερνοχώρου. Η ταχύτατη τεχνολογική εξέλιξη, διευκόλυνε την αύξηση του όγκου της πληροφορίας και την συλλογή και ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων.
Το γεγονός αυτό, δημιούργησε την αναγκαιότητα λήψης μέτρων προστασίας από πλευράς των επιχειρήσεων, ταυτόχρονα όμως ανέδειξε και την δυσκολία παρακολούθησης των πιθανών απειλών στον κυβερνοχώρο, οι οποίες αυξάνονται ταχύτατα.
Από τη μία λοιπόν έχουμε έναν αυξανόμενο κίνδυνο δεδομένων και από την άλλη ένα αυστηρό Νομικό Πλαίσιο για την προστασία των δεδομένων (Ν. 4624/2019).
Οι επιχειρήσεις αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι ο κίνδυνος δεν αφορά μόνο τις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά όλες και, πιθανόν, για μία ΜμΕ, να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από μια μεγάλη επιχείρηση.
Ο επιχειρηματίας που θα ενδιαφερθεί να δώσει λύση σε αυτόν τον κίνδυνο, πρωτίστως θα πρέπει να κατανοήσει ότι το συγκεκριμένο προϊόν δεν αποτελεί απλώς κάλυψη, αλλά εργαλείο του risk management της επιχείρησης. Δηλαδή δεν αποζημιώνει απλά τη Ζημιά, αλλά παρέχει υπηρεσίες αντιμετώπισης κρίσης.
Αφορά επιχειρήσεις που βασίζονται στην Τεχνολογία, διατηρούν ιστοσελίδα, διατηρούν πληροφορίες, πιθανόν και ευαίσθητες σε ηλεκτρονικά αρχεία, χρησιμοποιούν «cloud» για αποθήκευση δεδομένων, διατηρούν πελατολόγιο, παρέχουν δυνατότητα ηλεκτρονικής πώλησης.
Οι καλύψεις μπορούν να είναι η διαχείριση συμβάντων, τα πρόστιμα προστασίας των προσωπικών δεδομένων, καθώς και έξοδα υπεράσπισης του ασφαλισμένου, ευθύνες προς τρίτους, απαιτήσεις τρίτων που σχετίζονται με τη δραστηριότητα ψηφιακών μέσων, η διακοπή λειτουργίας του δικτύου του ασφαλισμένου καθώς και εκβιασμό αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων.
Σε περίπτωση συμβάντος, ο ασφαλισμένος, και σε συντονισμό με τον Σύμβουλο, ενημερώνει αμέσως την ασφαλιστική του εταιρεία, η οποία θα του δώσει κατεύθυνση και θα αναλάβει τις ενέργειες διαχείρισης.
Σχόλια