Γ. Παπαδημητρίου, Keyvoto: Γεφυρώνουμε το χάσμα μεταξύ retailers και προμηθευτών
Ο Γιώργος Παπαδημητρίου, CEO και συνιδρυτής του Keyvoto, μιλάει στο epixeiro.gr για τους στόχους, τις δυσκολίες και την αγορά του μέλλοντος, ανακοινώνοντας, παράλληλα, μια σειρά νέων συνεργασιών αλλά και την επικείμενη ενεργοποίηση της πλατφόρμας στη διεθνή αγορά.
Ποια η κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα το e-commerce; Ποια «κενά», αν θέλετε, έχουν έρθει στην επιφάνεια;
H Ελλάδα βρίσκεται ακόμα σε ένα πρώιμο στάδιο του e-commerce, πράγμα εμφανές στην πλειοψηφία των e-shops, τα οποία ακόμη έχουν μορφή τιμοκαταλόγων. Το μεγαλύτερο κενό παρουσιάζεται στην ποιότητα της καταναλωτικής εμπειρίας. H σχέση «σπασμένου τηλεφώνου» που επικρατεί μεταξύ προμηθευτών και retailers επηρεάζει έντονα τόσο το ψηφιακό ράφι όσο και την αγοραστική εμπειρία και τις πωλήσεις.
Ποια η θέση του Keyvoto σε αυτό το περιβάλλον; «Γιατί Keyvoto» και ποιοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν;
Το Keyvoto ήρθε για να γεφυρώσει αυτό το χάσμα, να αποτελέσει, θα λέγαμε, το σημείο συνάντησης και επικοινωνίας των retailers με τους προμηθευτές τους. Το Keyvoto PXM (Product Experience Management) είναι μία πλατφόρμα όπου προμηθευτές, retailers και εξωτερικοί συνεργάτες αποκτούν πρόσβαση στην προϊοντική πληροφορία. Σκοπός μας είναι η αναβάθμιση της online αγοραστικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, η μείωση της ατελείωτης back and forth επικοινωνίας και του χρόνου που απαιτεί η μεταφορά πολύτιμων αρχείων ή πληροφοριών, αλλά και η αποτελεσματική διαχείριση όλων των προϊόντων και δεδομένων κάθε επιχείρησης.
Όλοι εμείς στο Keyvoto θέλουμε να δημιουργήσουμε την καλύτερη εκδοχή της αγοραστικής εμπειρίας για τους καταναλωτές, βοηθώντας, έτσι, και την αύξηση των πωλήσεων. Πρωτεύων στόχος του Keyvoto είναι πάντα η βελτίωση της digital προβολής των προϊόντων, σε σημείο που θα προσεγγίζει όσο το δυνατόν περισσότερο την φυσική, in-store, εμπειρία.
Όσον αφορά στο «γιατί Keyvoto», γιατί βαρεθήκαμε να συμπληρώνουμε προϊοντικά excel! Γιατί με μια απλή εγγραφή, το Keyvoto καλύπτει το 100% των αναγκών και αναβαθμίζει το ψηφιακό ράφι, βάζοντας τέλος στην, αν θέλετε, «ψηφιακή λάντζα». Εάν είστε προμηθευτής, το Keyvoto σάς βοηθά να δημιουργήσετε την καλύτερη δυνατή εικόνα για τα προϊόντα σας, προκειμένου να αναδειχτούν τα χαρακτηριστικά τους και να διευκολύνετε τη σύνδεσή σας με κάθε είδους retailer. Από την άλλη, εάν είστε retailer, το Keyvoto σάς βοηθά να δώσετε στους καταναλωτές το κίνητρο για περισσότερες αγορές, αναβαθμίζοντας την αγοραστική τους εμπειρία, έτσι ώστε να αγγίξει την τελειότητα της 360 in-store εμπειρίας που ήδη γνωρίζει και εμπιστεύεται.
Το Keyvoto ήρθε για να αποτελέσει το σημείο συνάντησης και επικοινωνίας των retailers με τους προμηθευτές τους
Πώς προέκυψε η δημιουργία του και τι σας ώθησε να προχωρήσετε στην ανάπτυξη του; Τι είναι αυτό που σας διαφοροποιεί;
Τόσο εγώ όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ιδρυτικής ομάδας του Keyvoto προερχόμαστε από τον κλάδο της τεχνολογίας και συγκεκριμένα της ανάπτυξης τεχνολογικών λύσεων (e-shops, AI loyalty systems και άλλα), με εξειδίκευση στην χρήση machine learning και τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία προσωποποιημένων ενεργειών και πωλήσεων, κυρίως στον κλάδο του retail. Διερευνώντας την ανάπτυξη e-shop ενός πελάτη μας, παρατηρήσαμε πως η σχέση retailer - προμηθευτή παραμένει ακόμα στο σύστημα excel του 2010. Αποφασίσαμε, λοιπόν, να γεφυρώσουμε το χάσμα, προσαρμόζοντάς το στις ανάγκες τού τώρα!
Η ανακάλυψη αυτή μας οδήγησε στη δημιουργία της πλατφόρμα μας, ενός σημείου στο οποίο συμμετέχει όλη η ομάδα: από το e-commerce, το supply chain και το marketing, έως και εξωτερικούς συνεργάτες. Κάθε εταιρεία έχει το δικό της προφίλ, με αναλυτικά στοιχεία για το brand και τα marketing assets μέχρι και την αναλυτική περιγραφή των προϊόντων.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Κeyvoto είναι το δικό του API, που συνδέεται με τις βάσεις προμηθευτών και retailers (είτε πρόκειται για ERP είτε για e-commerce συστήματα πχ. Magento, shopify ή custom). Κάθε φορά που ο προμηθευτής τροποποιεί πληροφορίες σε κάποιο προϊόν, επιλέγοντας το φίλτρο που ταιριάζει στις ανάγκες του, η εφαρμογή ενημερώνει αυτομάτως τον retailer, προσαρμόζοντας τα στοιχεία στις προδιαγραφές.
Μπορεί να μηδενίσει το χειροκίνητο data entry των προμηθευτών για όλες τις πληροφορίες των εκάστοτε προϊόντων και να βοηθήσει στην ανάπτυξη του e-commerce του κάθε retailer σε παγκόσμια πρότυπα.
Αναφερθήκατε προηγουμένως σε έναν ορισμό: PXM. Τι ακριβώς είναι αυτό;
Το PXM (Product Experience Management) είναι το σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στον προμηθευτή να παρέχει στους retailers ανταγωνιστικό περιεχόμενο προϊοντικών πληροφοριών. Με τη σειρά τους, οι retailers μπορούν να ανανεώνουν τις περιγραφές και τις πληροφορίες των προϊόντων που τους παρέχονται, με τελικό στόχο την αναβάθμιση της προϊοντικής εμπειρίας των καταναλωτών και, τελικά, την αύξηση των πωλήσεων. Μέσω του PXM μεταφέρονται στο digital περιβάλλον όλες οι πληροφορίες των προϊόντων, έτοιμες να τις διαμοιράσουν οι προμηθευτές σε κάθε retailer, e-shop, marketplace ή κατάστημα.
Μιλήστε μας και για το Digital Shelf Audit (DSA) που λανσάρετε. Τι ακριβώς είναι;
Η ανάπτυξη του λιανεμπορίου και η εισχώρηση του στο e-commerce θέτει νέους κανόνες. Μέχρι πρότινος, η χαρτογράφηση της αγοράς, της ανταγωνιστικότητας και η ιχνηλάτηση της αποδοτικότητας των προϊόντων, τόσο στην αγορά όσο και σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες εταιρείας, ήταν μια μαύρη σελίδα για όλους τους ανθρώπους του e-commerce.
Το Digital Shelf Audit (DSA), εργαλείο του PXM, δίνει τη δυνατότητα, πλέον, σε προμηθευτές και retailers να έχουν άμεση και συνεχή πρόσβαση στα δεδομένα marketing, καθώς και να ενημερώνονται για την απόδοση των προϊόντων τους συγκριτικά με ανταγωνίστριες εταιρείες, αλλά και για την απόδοση του κλάδου τους γενικότερα. Χρήσιμα δεδομένα, τα οποία κάθε εταιρεία χρειάζεται για να βελτιώσει τις στρατηγικές marketing, την αναβάθμιση του digital shelf, την αύξηση των πωλήσεων και κερδών της.
θέλουμε να δημιουργήσουμε την καλύτερη εκδοχή της αγοραστικής εμπειρίας για τους καταναλωτές
Πόσες είναι, αυτή τη στιγμή, οι συνεργασίες στις οποίες έχετε προχωρήσει; Υπάρχει στόχευση και σε άλλες αγορές, πέρα από την ελληνική; Παράλληλα, υπάρχει κάτι καινούργιο που μπορούμε να ανακοινώσουμε σήμερα;
Η αλήθεια είναι πως για πρώτη φορά θα μιλήσω ονομαστικά για τους συνεργάτες μας! Ο πρώτος κλάδος των retailers που «αγκάλιασε» το Keyvoto είναι αυτός των super markets καθώς αυτή τη στιγμή έχουμε συνεργασία με το 90% του κλάδου. Επίσης, πολλοί συνεργάτες μας προέρχονται από την πλευρά των προμηθευτών με εταιρείες όπως η Henkel, η Barilla κα.
Αυτό που μπορούμε να ανακοινώσουμε σήμερα είναι ο νέος κλάδος που πρόσφατα προστέθηκε, το ηλεκτρονικό φαρμακείο, με εταιρείες όπως οι YouPharmacy και 2happy.gr και είμαστε πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό! Πολύ σύντομα θα ανακοινώσουμε και νέους κλάδους και συνεργασίες.
Ποια είναι τα επόμενα βήματα του Keyvoto; Αν συζητήσουμε ξανά σε έναν χρόνο από σήμερα, με την επίτευξη ποιων στόχων θα δηλώνετε «εξαιρετικά ικανοποιημένοι»;
Στόχος μας για το 2022 είναι να καταφέρουμε να καλύψουμε τις ανάγκες όλου του ελληνικού e-commerce, και, μέχρι το τέλος του έτους, να εξυπηρετούμε όλους τους κλάδους του ηλεκτρονικού retail στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, με τις κινήσεις που κάνουμε σήμερα, πιστεύω πως μέχρι το τέλος του 2022 θα έχουμε ενεργοποιηθεί και στη διεθνή αγορά.
Σχόλια