NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Επανεκκίνηση στο Τουριστικό Μάρκετινγκ, Μύθοι και Αλήθειες – Μέρος Β’

Επανεκκίνηση στο Τουριστικό Μάρκετινγκ, Μύθοι και Αλήθειες – Μέρος Β’

Είσαι εδώ γιατί σου άρεσε ο τίτλος ή έχεις ήδη διαβάσει το πρώτο μέρος αυτού του άρθρου εδώ, και περίμενες τη συνέχεια (και έχει και άλλη).

Χαίρομαι που το διαβάζεις γιατί η αποδόμηση απαιτείται πριν την επανεκκίνηση. Πρέπει να ξέρεις τα λάθη και ταυτόχρονα κάποιος να σου λέει τα σωστά. Σωστά;

Λοιπόν, αφού περιγράψαμε μέσα σε 1760 λέξεις (και δεν έφταναν για να πούμε όλες τις λεπτομέρειες) περί της έρευνας και του σωστού website, πάμε πιο βαθιά.

Σε παρακαλώ, κράτα αυτό το σημείο εδώ για ότι κάνεις: Εκείνος που θα αναλάβει να υλοποιήσει αυτά που θα γραφτούν σε αυτά εδώ τα άρθρα πρέπει να λάβει υπόψιν όλα αυτά τα σημεία ταυτόχρονα! Δεν βγαίνει αποτέλεσμα στο στυλ «ασχολούμαστε σήμερα με αυτό και μετά βλέπουμε».

Ταυτόχρονα θα σου βάλει κάτω τα αποτελέσματα έρευνας, δομής, εικαστικών, στόχων, μέτρησης και τεχνολογίας και πρέπει να βρει τρόπο να τα παντρέψει όλα μαζί και να σου δώσει «το website».

Αν το κάνει σωστά τότε έχεις πάρει εργαλείο πωλήσεων και όχι απλά «website». Αν σου ξεκινήσει την κουβέντα για το έργο σου που το θες να σου βγάλει χρήματα, με κάτι του στυλ «εμείς έχουμε super content management σύστημα» φύγε τρέχοντας γιατί 99% των περιπτώσεων θα καείς.

Να ξέρεις: Websites φτιάχνουν πολλοί, με το κιλό. Βγες στο δρόμο και φώναξε. Θα πεταχτούν από όλες τις γωνίες. Εργαλεία πωλήσεων φτιάχνουν λίγοι.

Πάμε να δούμε το θέμα Περιεχόμενο και Travel Blogging.

Αλήθεια 3: Ωραία λοιπόν τα γραφικούλια αλλά από περιεχόμενο;

Προσεύχομαι και θέλω να μην έχεις σχεδιάσει το website πριν πρώτα έχεις κάνει την έρευνα. Ελπίζω ότι αυτός που θες να στο φτιάξει έχει στήσει τη δομή του έστω σε ένα χαρτί και πως θα πρέπει να παρουσιάζεται η πληροφορία και τι πρέπει να καταλάβει ο επισκέπτης όπου και αν προσγειωθεί στο website (ναι δεν είναι απαραίτητο ότι θα προσγειωθεί στην αρχική σελίδα).

Ελπίζω κάποιος να σου πρότεινε πως όλα αυτά θα παντρευτούν μεταξύ τους για να μπορέσεις να μετράς την αποτελεσματικότητά των δράσεων προβολής σου αποτελεσματικά.
Εάν όλα αυτά έχουν γίνει, πάμε να δούμε το περιεχόμενο.

Όπως και στις σχέσεις, για τον επισκέπτη/δυνητικό πελάτη, μετά το εφέ έρχεται ο «εσωτερικός κόσμος». Εκτός και εάν θες one night stand. Εάν πουλάς υπηρεσίες που κάποιος μπαίνει-παίρνει-φεύγει τότε –κάνε έρευνα πρώτα- και στήστο έτσι.

Εάν δεν πουλάς τέτοιες αλλά θες «σχέση» και διάρκεια διάβασε παρακάτω.

Αυτό για το οποίο μπαίνει κάποιος στο website σου είναι το περιεχόμενο. Ξέχνα ότι νομίζεις, θα ήθελες ή έχεις έμπνευση ότι ψάχνει.

Αν ψάχνω για μπανάνες και μιλάς για μπανάνες πρέπει να με πείσεις ότι οι δικές σου μπανάνες είναι οι καλύτερες. Εδώ που είναι το γραφείο περνάει κάθε μέρα ένας και φωνάζει τόσο που ακούγεται μέχρι επάνω. Λέει: «Οι μπανάνες του Βαγγέλη είναι ζάχαρη και μέλι». Τον είχα πετύχει σε άλλο σημείο στην περιοχή να λέει «Τα καρπούζια του Βαγγέλη είναι ζάχαρη και μέλι».

Ο «Βαγγέλης» λοιπόν σε κάθε περιοχή έχει αφουγκραστεί και «μετρήσει» το κοινό-στόχος και προμοτάρει αυτό που εκεί ζητάει ο κόσμος. Βλέπε έρευνα δηλαδή... Δεν λέει σκέτο «μπανάνες» παντού, ούτε σκέτο «καρπούζια», ούτε όλα μαζί. Μάλιστα το έχει πάει ένα βήμα παραπάνω... Ο «Βαγγέλης» κάνει location & demand based marketing.

Και ναι, το τελευταίο μπορεί να γίνει και στο website σου.

Οπότε, πέρα από το “About us” και τη φόρμα επικοινωνίας, θες να έρθει να μείνει κάποιος στο ξενοδοχείο, ξενώνα, ενοικιαζόμενα δωμάτιά σου. Θες να έρθει σε εσένα να νοικιάσει υπηρεσίες για πεζοπορίες, mountain bike, sea kayak, wellness, yoga και άλλα τέτοια.

Θες να πατήσει κάποιος το «Reservations» ή το «Book Your Experience» και να ψάξει για διαθεσιμότητα και τιμές. ΟΚ, μαζί σου. Γιατί να το κάνει; Αυτό είναι το τελευταίο βήμα και –πίστεψέ με- γιατί είμαστε και οι ίδιοι τουρίστες εντός και εκτός χώρας και γράφουμε για ταξίδια. Εάν βρω αυτό που θα περάσω καλά θα δω από που θα «κόψω» εάν η τιμή δεν του βγαίνει.

Γιατί να έρθει σε εσένα, αγαπητέ; Ποιο είναι το Unique Selling Proposal σου (USP);

Σίγουρα δεν είναι το «έχω κι εγώ δωμάτια/ποδήλατα» για παράδειγμα. Τέτοια έχουν και άλλοι.

  • Είναι μήπως οι παροχές σου (πχ. Family friendly);
  • Μήπως η τοποθεσία σου;
  • Μήπως ότι εάν έρθει σε εσένα έχει και άλλα 10 πράγματα να κάνει και άρα έχει νόημα να μείνει εκεί 7 μέρες αντί για 3;
  • Μήπως π.χ. έχεις πιστοποίηση για το π.χ. Kitesurfing που διδάσκεις;

Ναι σε όλα; Ωραία. Το λες και το δείχνεις με τρόπο που μπορεί να το καταλάβει;

Έχεις κείμενα πέρα από το «η μαγευτική Κερασιά» και «we are the best for surfing» που να περιγράφουν τι μπορεί να κάνει κάποιος για να ξεκουβαληθεί από την άλλη χώρα και να έρθει εκεί που είσαι; Έχεις ακούσει ποτέ κανέναν να λέει «we are the worst, don’t come to us»; Όλοι, λένε «the best». Τι σημαίνει αυτό για τον επισκέπτη που δεν σε ξέρει;

Τίποτα. Πρέπει να το δει και να το καταλάβει. Να το δει παρουσιασμένο δομημένα.

Πρέπει λοιπόν κι εσύ να συνεισφέρεις στην απόφασή του βοηθώντας τον με περιεχόμενο. Ειδικά αν δεν είσαι η Σαντορίνη, η Ρόδος ή η Κρήτη που είναι brands από μόνα τους.
Το δείχνεις λοιπόν το USP σου με φωτογραφίες; Με κανονικές φωτογραφίες που δείχνουν την κάθε ιδέα για διασκέδαση που έχει να κάνει κανείς σε εσένα ή κοντά σε εσένα, και όχι με το 80% της φωτογραφίας να είσαι που χαμογελάς;

Video έχεις; Άν όχι ξεκίνα τώρα. Τα 10 πρώτα ερασιτεχνικά video είναι λάθος. Μετά θα μάθεις. Ο κόσμος έτσι και αλλιώς αρέσκεται στα «αυθόρμητα» και «ερασιτεχνικά».

Περιεχόμενο λοιπόν! Αυτό το περιεχόμενο πρέπει να:

  • Υπάρξει
  • Nα κυκλοφορήσει για να προσγειωθεί στο δικό σου website αυτός που θα το βρει. Όχι στο website του «Δήμου Κερασούλας» που πολλές φορές είναι μόνο στα Ελληνικά.

Και τι περιεχόμενο θα δημιουργήσω; Δες την πρώτη ενότητα που είναι η Έρευνα... Όλα ξεκινάνε από εκεί, αρκεί να ξέρει κάποιος να την κάνει και κάποιος (εσύ δηλαδή) να τη ζητήσεις. Μην φτιάχνεις πράγματα στην τύχη όταν υπάρχουν στοιχεία.

Τα στοιχεία της έρευνας για το πως ψάχνει ο κόσμος θα σου στρώσουν το δρόμο για το πως θα φτιάξεις το περιεχόμενο.

Εάν δεν βρίσκεις κανένα στοιχείο για το τι να φτιάξεις σημαίνει ότι κανείς δεν ασχολείται ή κάτι κάνεις λάθος.

Αν το σηκώνει το budget σου μην γράψεις εσύ το αρχικό/βασικό σου περιεχόμενο. Μην γράψεις πως βλέπεις εσύ την υπηρεσία σου. Κάλεσε έναν κειμενογράφο. Πρέπει να το παρουσιάσεις οπτικά και γραπτά μέσα από τα μάτια των άλλων.

Αλήθεια 4: Τravel Βlogging, FAM/Press Trips

Ίσως το έχεις ακούσει να πλανάται και στον αέρα της Ελλάδας τα τελευταία 1-2 χρόνια. Φυσικά με καθυστέρηση μια που αυτά σαν λογική είναι έξω μια τετραετία τουλάχιστον αλλά και πιο παλιά. Εάν έχεις διαβάσει και Καζαντζάκη, έχεις διαβάσει έναν travel blogger (μεταξύ άλλων) της εποχής εκείνης.

Αυτό το concept μπορεί να γίνει ένα καταπληκτικός μηχανισμός για να φέρεις πελάτες, εάν το κάνεις σωστά. Είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικό «όπλα/εργαλεία» που έχει μια επιχείρηση στο χώρο του Τουρισμού σήμερα.

Πολλοί νομίζουν ότι έχει μεγάλο κόστος. Λάθος. Έχει μεγάλο κόστος όταν δεν το ξέρει κάποιος πως να το αξιοποιήσει. Αυτή είναι η σωστή φράση. Επίσης τα «κόστη/έξοδα» αξιολογούνται σε σχέση με το –προσχεδιασμένο- αποτέλεσμα.

Εάν θέλαμε να τα περιγράψουμε με έναν γενικό τρόπο θα λέγαμε ότι είναι το εξής. Εσύ (μόνος σου ή με συνέργεια άλλων σε μια περιοχή), οργανώνεις ένα σύνολο από εμπειρίες (ή μία) και καλείς ανθρώπους που επηρεάζουν άλλους ανθρώπους να ζήσουν την εμπειρία.

Τι λάθη γίνονται συνήθως όταν δεν βγαίνει αποτέλεσμα:

  1. Οργάνωση προς τη λάθος κατεύθυνση. Θέλει οργάνωση και όχι για πριν μόνο, αλλά κυρίως για το μετά.
  2. Οι λήπτες της εμπειρίας καλούνται να τη ζήσουν τροχάδην και όχι σαν να ήταν πραγματικοί τουρίστες.
  3. Δεν έχει γίνει έρευνα που να δείνει πως ακριβώς θα αξιοποιηθεί το υλικό που θα παραχθεί και που θα διανεμηθεί, σε ποιο δίκτυο. Δηλαδή δεν υπάρχει στρατηγική για deployment και μέτρηση (πάρα πολύ σημαντικό) της όλης ενέργειας.
  4. Δεν υπάρχει συμφωνία του τι ακριβώς υλικό θα παραχθεί. Αυτό απαιτεί ότι κάποιος ξέρει τι πρέπει να παραχθεί και που πραγματικά μπορεί να διανεμηθεί κάτι, αλλά και πως θα μετρηθεί. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος ξέρει να ενσωματώνει μηχανισμούς και να διαβάζει στατιστικά.
  5. Δεν υπάρχει έλεγχος της αξίας των ληπτών προ του καλέσματός τους. Δηλαδή, ας φέρουμε τους τάδε να ζήσουν αυτό που κάνουμε/παρέχουμε και να γράψουν. Όμως αυτοί που θα έρθουν έχουν ελεχθεί ως προς τα στατιστικά τους, τη διαδοσιμότητα που έχουν; Τι θα κάνουν ακριβώς με το υλικό που θα παραχθεί;
  6. Δεν υπάρχει έρευνα που να συνδέει την εμπειρία με το πως ο κόσμος (δυνητικοί πελάτες) ψάχνουν αυτή την εμπειρία.
  7. H εμπειρία δεν είναι πραγματική. Δηλαδή ο οικοδεσπότης παρέχει πράγματα που δεν παρέχει στον κανονικό τουρίστα.

Στην Ελλάδα υπάρχει παρανόηση ότι μια που «χορηγώ» κάτι τότε ο «λήπτης» θα γράψει ότι θέλω. Αυτό συγχέεται και με το σημείο 1. Στο εξωτερικό είναι αρκετά πιο ξεκάθαρα αυτά τα θέματα. Εάν η εμπειρία είναι αρνητική αντί για θετική τότε γράφουν και για αυτό. Ο travel blogger έχει ένα κοινό που τον διαβάζει σε ένα μέσο (π.χ. blog).

Εάν αυτό που γράψει –ειδικά για θέματα που κάποιος πάει να περάσει καλά- δεν είναι αληθινό τότε ο μόνος που χάνει είναι αυτός. Κανείς δεν θέλει να χάσει το κοινό του.

Έχουμε παράδειγμα από τέτοιους φορείς από το εξωτερικό που μας ζήτησαν βοήθεια στο πως μπορούν να αξιολογήσουν websites και travel bloggers. Δεν ήξεραν μεν, οργάνωναν δε. Περίεργο; Ναι, αλλά γίνεται.

Για εμάς που τρέχουμε επιπλέον και δικά μας projects στο χώρο του Travel Blogging, η εξερεύνηση αυτού του χώρου αυτό αποδείχθηκε μεγάλο σχολείο. Αυτό, γιατί κινείται γύρω από το χώρου του «Περιεχομένου». Ως γνωστόν «Content is the King”. Οπότε καταλαβαίνεις.

Με τα projects αυτό μάθαμε και είδαμε στοιχεία που δεν μαθαίνονται αν δεν εμπλακείς στο χώρο του travel blogging και του content marketing προς το εξωτερικό. Άλλιώς πως σκέφτονται εδώ, αλλιώς πως σκέφτονται έξω από την Ελλάδα και τι μπορεί να γίνει σε επίπεδο δικτύου προώθησης περιεχομένου.

Σημαντικό στοιχείο: Με το περιεχόμενο που καλούνται να δημιουργήσουν οι χορηγούμενοι σε ένα FAM/Press trip δημιουργείται αυτό που λέμε Native περιεχόμενο (δηλαδή native διαφήμιση αν το σκεφτείς) από κάποιον που έχει ένα Χ authority σε ένα χώρο/τομέα.

Αυτό –μεταξύ άλλων- σημαίνει ότι το περιεχόμενο αυτό δεν είναι διαφήμιση/banner που σερβίρεται μέσα από κάποιον Media Server. Το οποίο με τη σειρά του σημαίνει ότι πλέον του authority που έχει, δεν το κόβουν και οι Ad Blockers. Οι τελευταίοι είναι σε χρήση σε ποσοστά από 30 έως 50% ανάλογα τη χώρα που απευθύνεσαι.

Κάτι τέτοια σε κάνουν να σκεφτείς την αξία του να δημιουργείς περιεχόμενο καλύτερα, σωστά.

Συμπέρασμα μέχρι εδώ

Τα θέματα περιεχομένου και προβολής του από ειδικά κανάλια, ή η δημιουργία περιεχομένου στο χώρο του τουρισμού θέλει «δυνατό» know-how. Είναι πολύ σημαντικό να ερευνηθεί το τι «περιεχόμενο» πουλάει για το είδος των υπηρεσιών που θέλει κάποιος να πουλήσει.

Αυτό ισχύει τόσο για το βασικό και αρχικό έργο (π.χ. το website), όσο και για το μετά (π.χ. Προβολή).

Αυτή η πληροφορία υπάρχει. Χρειάζεται καθοδήγηση για να μπούν όλα στο σωστό δρόμο και να γίνονται με το σωστό τρόπο.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr