Οι ρυθμιστικές αρχές στην ΕΕ και στο Ηνωμένο Βασίλειο ξεκίνησαν αντιμονοπωλιακές έρευνες για την Google και την Meta, την πρώην Facebook, σχετικά με τη διαφημιστική συμφωνία των τεχνολογικών κολοσσών το 2018.
Οι παράλληλες έρευνες, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, θα εξετάσουν εάν η λεγόμενη συμφωνία «Jedi Blue» μεταξύ των δύο εταιρειών παρεμπόδισε τον ανταγωνισμό στις αγορές για υπηρεσίες διαδικτυακής διαφημιστικής προβολής.
Ο Andrea Coscelli, Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε: «Ανησυχούμε ότι η Google μπορεί να συνεργάστηκε με τη Meta για να βάλει εμπόδια στους ανταγωνιστές που παρέχουν σημαντικές διαδικτυακές υπηρεσίες διαφήμισης σε εκδότες».
«Εάν μια εταιρεία έχει ασφυκτικό έλεγχο σε μια συγκεκριμένη περιοχή, μπορεί να δυσκολέψει τις νεοφυείς και μικρότερες επιχειρήσεις να εισέλθουν στην αγορά – και μπορεί τελικά να μειώσει τις επιλογές των πελατών», πρόσθεσε.
Ένας εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Η μη αποκλειστική συμφωνία της Meta με την Google και οι παρόμοιες συμφωνίες που έχουμε με άλλες πλατφόρμες υποβολής προσφορών, συνέβαλαν στην αύξηση του ανταγωνισμού για τοποθετήσεις διαφημίσεων.
Αυτές οι επιχειρηματικές σχέσεις επιτρέπουν στη Meta να προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε διαφημιστές και εκδότες, με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα για όλους. Θα συνεργαστούμε και με τις δύο έρευνες.»
Σχόλια