ΕΒΕΠ: Σύγχρονα ασφαλιστικά πακέτα για τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων
Η ασφαλιστική αγορά υπάρχει. Αλλά οφείλουμε να «κτίσουμε» μια νέα ασφαλιστική κουλτούρα. Η ασφαλιστική αγορά είναι εδώ για τα δύσκολα. Αλλά τι επακριβώς προσδιορίζει ο καθένας από εμάς ως δύσκολα, αφορά στην κουλτούρα του.
Είναι γεγονός ότι η ελληνική ασφαλιστική αγορά, εκ του αντικειμένου της, έχει εμπειρία στο πώς να διαχειρίζεται τον κίνδυνο και τα αναπάντεχα γεγονότα και επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά στην πρώτη δύσκολη περίοδο που περιλάμβανε και τα lockdown. Άρα, πρέπει να την εμπιστευτούμε ίσως λίγο περισσότερο από ό,τι την εμπιστευόμασταν στο παρελθόν. Σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον, η ασφάλιση μπορεί να διασώσει καταστάσεις οι οποίες είναι απρόβλεπτες. Από μία φυσική καταστροφή, έως τους κινδύνους που σήμερα διατρέχουν οι εξαγωγικές ή οι εισαγωγικές δραστηριότητες μιας επιχείρησης. «Τα πάντα ρει και ουδέν μένει…» σε έναν κόσμο που βρίσκεται στα πρόθυρα του «πρώτου (;) παγκόσμιου οικονομικού πολέμου».
Είναι προφανές ότι τα επίπεδα ασφάλισης είναι μεταβλητά, ανάλογα με το εύρος των δραστηριοτήτων μιας επιχείρησης η οποία οφείλει να είναι εξασφαλισμένη έναντι του απρόοπτου. Σήμερα, ακόμη συζητάμε την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης ακινήτων έναντι φυσικών καταστροφών όταν, μάλιστα, είναι ακόμη νωπές οι εικόνες επιχειρήσεων που υπέστησαν σοβαρές ζημίες από θεομηνίες. Ωστόσο, η υπερδεκαετής οικονομική κρίση από την οποία διήλθε το σύνολο του ελληνικού επιχειρείν, η αστάθεια που προκάλεσε η πανδημία και, σήμερα, η «κρίση» στα ανατολικά τη ευρωπαϊκής ηπείρου, έφερε το ασφαλιστικό σε «δεύτερη» μοίρα.
Σήμερα, λοιπόν, που η ασφάλιση έχει εξισωθεί με την επιβίωση των επιχειρήσεων σε περίπτωση εκτάκτων αναγκών, η εξασφάλιση φορολογικών κινήτρων για τις επιχειρηματικές ασφαλιστικές δαπάνες θα πρέπει να πέσει στο τραπέζι των συζητήσεων του αρμόδιου κυβερνητικού επιτελείου. Παράλληλα, οι ασφαλιστικοί οργανισμοί οφείλουν στην παρούσα οικονομική, αλλά και γεωπολιτική, συγκυρία, να βελτιώσουν την ευελιξία των πακέτων που απευθύνονται στις επιχειρήσεις, αλλά και να αναμορφώσουν υφιστάμενες «προτάσεις» τους με νέες καλύψεις πέραν των κλασικών, να ακολουθήσουν τα ψηφιακά κανάλια πωλήσεων και της εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης, αλλά και να «αποκρυπτογραφήσουν» την μετατόπιση των προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων.
Οι κίνδυνοι ελλοχεύουν και θα συνεχίσουν να ελλοχεύουν…
Σχόλια