«Χρειάζομαι διακοπές!»- Τι σημαίνει για το Τουριστικό Μάρκετινγκ και το ξενοδοχείο σας
Ένα γνώριμο συναίσθημα σε όλους μας. Μπορεί να έχετε μόλις γυρίσει από τις τελευταίες σας διακοπές. Ίσως δεν μπορείτε να θυμηθείτε ποια είναι η τελευταία φορά που πήγατε διακοπές. Ανεξάρτητα από την κατηγορία στην οποία ανήκετε, σίγουρα πολλές φορές έχετε σκεφτεί «Χρειάζομαι διακοπές!».
Αυτές οι στιγμές, που οι χρήστες σκέφτονται ότι χρειάζονται να ξεφύγουν από την καθημερινότητα τους, αποτελούν την αρχή της οργάνωσης του επόμενου ταξιδιού τους. Αρχίζουν να εξερευνούν πιθανούς προορισμούς και κάνουν σχέδια για το τι θα ήθελαν να περιλαμβάνει το επόμενο ταξίδι τους.
Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν έχουν στο μυαλό τους κάποια συγκεκριμένη μάρκα εκείνη την στιγμή, σκέφτονται απλά ότι θα ήθελαν διακοπές. Για παράδειγμα, όταν οι ταξιδιώτες αναψυχής ξεκινούν να σκέφτονται το επόμενο τους ταξίδι, το 78% από αυτούς δεν έχει αποφασίσει με ποια αεροπορική εταιρία θα ταξιδέψουν και το 82% δεν έχει αποφασίσει ποιο κατάλυμα θα επιλέξει (έρευνα google).
Οι χρήστες, όχι μόνο δεν έχουν αποφασίσει ποια εταιρία θα επιλέξουν, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν έχουν καν επιλέξει τον επόμενο τους προορισμό. Σύμφωνα με έρευνες της Google, ένας στους τρεις που σκέφτεται ένα ταξίδι αναψυχής δηλώνει ότι δεν έχει επιλέξει καν τον ιδανικό για αυτόν προορισμό. Από την στιγμή που οι ταξιδιώτες δεν έχουν λάβει ακόμα κάποια απόφαση, είναι η κατάλληλη στιγμή να προωθήσετε τόσο τον προορισμό του ξενοδοχείου σας όσο και το ίδιο το ξενοδοχείο σας, προκειμένου να ταξιδιώτες να φανταστούν τον εαυτό τους να μένει στο ξενοδοχείο και να απολαμβάνει όλα όσα προσφέρετε.
Στιγμιότυπα από τον κύκλο απόφασης ταξιδιού
Τα ερεθίσματα που λαμβάνει κάποιος μέσω του διαδικτύου διαμορφώνουν το πώς ονειρεύεται το επόμενο του ταξίδι. Αναλύοντας τις αναζητήσεις των ταξιδιωτών, τις σελίδες που επισκέπτεται αλλά και τα βίντεο που βλέπει κατά την διάρκεια που σκέφτεται πώς θα ήθελε να είναι το επόμενο ταξίδι του, η Google παρουσιάζει ένα παράδειγμα, τον Λίαμ και μας δείχνει κατά πόσο το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ έχει επηρεάσει την επιλογή του Λίαμ για το επόμενο του ταξίδι.
Ας δούμε τον Λίαμ. Είναι 30 ετών και σκέφτεται να οργανώσει ένα ταξίδι στην Washington. Δείτε παρακάτω ορισμένα από τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την διαδικτυακή του συμπεριφορά κατά την διάρκεια 4 μηνών.
Όπως βλέπετε στον πίνακα μέσα σε 4 μήνες ο Λίαμ είχε πάνω από 7000 σημεία επαφής (αναζητήσεις, επισκέψεις σε ιστοσελίδες, προβολές βίντεο, κλικς). Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία της Google, 49% των κλικς του χρήστη αφορούσε κάποιο OTA (online travel agency), 2% ιστοσελίδες διαμονής και 2% τα social media!
Τι πρέπει να κάνετε για να είστε παρόντες στο αρχικό αυτό στάδιο
Στο αρχικό αυτό στάδιο, όπου οι ταξιδιώτης σκέφτονται και ξεκινούν να προγραμματίζουν το επόμενο ταξίδι τους είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είστε εκεί και να είστε χρήσιμοι!
1. Δημιουργείστε χρήσιμο υλικό
Αυτό που χρειάζονται οι ταξιδιώτες είναι να τους παρέχεται υλικό που θα τους εμπνεύσει και θα τους κάνει να φανταστούν τις διακοπές τους στο ξενοδοχείο σας. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα ελκυστικοί και να τους δώσετε αρκετούς λόγους για να επιλέξουν το δικό σας ξενοδοχείο και τον δικό σας προορισμό και όχι κάποιον ανταγωνιστή. Τα στατιστικά μιλούν από μόνα τους, το 67% των ταξιδιωτών είναι περισσότερο πιθανό να εμπιστευτούν κάποια μάρκα που τους παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον προορισμό που τους ενδιαφέρει.
2. Βεβαιωθείτε ότι βρίσκετε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να βρίσκεστε ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης προκειμένου να εξασφαλίσετε ότι θα συμπεριληφθείτε στην λίστα με τα ξενοδοχεία που θα εξετάσει ο ταξιδιώτης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είστε παρόντες σε όλα τα μέσα με τα οποία μπορεί κάποιος να συνδεθεί στο διαδίκτυο και να αναζητήσει πληροφορίες για το ταξίδι του και ιδιαίτερα στα κινητά.
Η Google μας δίνει κάποια πολύ σημαντικά στατιστικά στοιχεία που μπορούν να σας βοηθήσουν στον σχεδιασμό της στρατηγικής σας. Πολύ συχνά οι χρήστες ψάχνουν για έμπνευση σχετικά με τον επόμενο προορισμό τους βασισμένοι σε ένα είδος ταξιδιού που έχουν στο μυαλό τους π.χ «προορισμοί για μήνα του μέλιτος» ή «προορισμοί στην Ευρώπη». Αξίζει να τονίσουμε ότι το 60% των αναζητήσεων για πληροφορίες σχετικά με προορισμού προέρχονται από κινητές συσκευές. Επίσης, από τον Μάρτιο του 2016 υπάρχει αύξηση 50% σε αναζητήσεις που προέρχονται από smartphones και έχουν την μορφή «καλύτερη εποχή για να επισκεφτώ [προορισμός]».
3. Χρησιμοποιήστε εικόνες και βίντεο
Προσπαθήστε να συμπεριλάβετε εικόνες και βίντεο σε όλες σας τις αναρτήσεις σε social media και στην Google. Ειδικότερα όταν οι χρήστες περιηγούνται μέσω κινητών τηλεφώνων είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορούν να αντιληφθούν εύκολα το περιεχόμενο σας χωρίς να χρειάζεται να διαβάσουν μακροσκελή κείμενα. Άλλωστε μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις!
Ακόμη, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν το Google Destinations για να μάθουν πληροφορίες σχετικά με προορισμούς που τους ενδιαφέρουν, να μάθουν για σημεία ενδιαφέροντος και να έχουν μια αρχική εκτίμηση για το πόσο θα κοστίσει αυτό το ταξίδι. Αναλύοντας την συμπεριφορά των χρηστών η Google αναφέρει ότι οι χρήστες έλκονται περισσότερο από την κύρια φωτογραφία του προορισμού και του καταλύματος που τους ενδιαφέρει και πατούν σε αυτή την φωτογραφία κατά μέσο όρο 10 φορές. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το 54% των ταξιδιωτών αναψυχής αναφέρουν ότι οι φωτογραφίες του προορισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικές όταν πρόκειται να επιλέξουν το επόμενο ταξίδι τους.
Τα βίντεο είναι ιδιαίτερα σημαντικά στο στάδιο που οι χρήστες ονειρεύονται τον επόμενο τους προορισμό. Κάθε μήνα, πάνω από 100 εκατομμύρια μοναδικοί χρήστες στο Youtube είναι ταξιδιώτες! Ας δούμε και τα εξής στοιχεία:
- Το 64% όσων παρακολουθούν βίντεο σχετικά με προορισμούς και ταξίδια βρίσκονται στο στάδιο που σκέφτονται να προγραμματίσουν ένα ταξίδι.
- 3 στους 5 ταξιδιώτες βλέπουν βίντεο για να μειώσουν τις επιλογές τους σχετικά με τον προορισμό, τις δραστηριότητες και τις εταιρείες που θα επιλέξουν.
Συνοψίζοντας θα πρέπει να τονίσουμε ότι ανάλογα το στάδιο στο οποίο βρίσκεται ο ταξιδιώτης θα πρέπει η προσέγγιση σας να είναι ανάλογη. Αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό είναι να είστε πάντα παρόντες στις αναζητήσεις των χρηστών, με πλούσιο υλικό που θα βοηθήσει τους χρήστες να λάβουν την απόφαση να σας επισκεφτούν. Αν όλα αυτά σας φαίνονται περίπλοκα και χρονοβόρα, η EyeWide μπορεί να σας βοηθήσει! Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα!
Σχόλια