Από την Καθαρά Δευτέρα 7 Μαρτίου στις 21:00, και κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη, ο ΑΝΤ1 παρουσιάζει, αποκλειστικά για την ελληνική τηλεόραση, την πολυσυζητημένη κωμική/σατιρική σειρά του 2015 «Υπηρέτης του Λαού» («Servant Of The People»), την οποία υπογράφει, ως δημιουργός και πρωταγωνιστής, ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Το κοινό τού γύρισε την πλάτη, καθώς η τηλεθέαση που σημείωσε ήταν ένα 8% κι ένα 8,2% στο κοινό 18-54. Μόνο θλίψη προκαλεί με τέτοια ανακλαστικά ο σταθμός του Θοδωρή Κυριακού. Δεν περίμεναν καλύτερα να τελειώσει ο πόλεμος...
Το deal του Κυριακού του ΑΝΤ1 με το MBC Group έκανε αίσθηση. Με τα 225 εκατ. ευρώ ο Θοδωρής Κυριακού που θα εισπράξει, θα επενδύσει κυρίως σε δράσεις νέων τεχνολογιών, άσε που θα μπορέσει να πάρει επιπλέον χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Προσθέστε, στον αραβικό όμιλο media MBC Group με έδρα το Ντουμπάι, το 60% των μετοχών ανήκει στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας. Οπότε, βάλτε στο κάδρο και τις ναυτιλιακές business του Κυριακού.
Πολλές συζητήσεις σχόλια και άρθρα για την μονοθεματική ροή του σταθμού OPEN για τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ήδη ψιθυρίζεται παρέμβαση του ΕΣΡ με πίεση... πολλών. Συνήθως τέτοιες κινήσεις φέρουν άλλο αποτέλεσμα.
Από την άλλη η ΕΡΤ με 5 γυναίκες, παρακαλώ, ανταποκρίτριες, έχει πάρει άριστα για τα ρεπορτάζ από την Ουκρανία. Πρόκειται για την Ευτυχία Πενταράκη, την Ανδριάνα Μαγγανιά, την Αλεξία Καλαϊτζή, την Ελβίρα Κρίθαρη και την Κάτια Αντωνιάδη. Αυτή την ΕΡΤ θέλουμε.
Να σημειώσουμε, αν και το σύνολο των ελληνικών τηλεοπτικών καναλιών δεν είχε από την αρχή γρήγορα αντανακλαστικά για δημοσιογραφικές αποστολές στην Ουκρανία, στην πορεία όλοι έδειξαν απίστευτη ανταπόκριση με δημοσιογραφικές αποστολές στην Μαριούπολη και το Κίεβο με ρίσκο τη ζωή τους.
Αίσθηση προκάλεσε ότι το περιφερειακό τηλεοπτικό δίκτυο Hellasnet με επικεφαλής τον εφοπλιστή Γιάννη Καραγεώργη που είχε κάτω από την ομπρέλα του περισσότερα από 10 κανάλια σε όλη την Ελλάδα είχε χρηματοδότη Ρώσο ολιγάρχη.
Συμφωνία Google και γαλλικού Τύπου βάσει “γειτονικών δικαιωμάτων”. Με ανταπόκριση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, τα “γειτονικά δικαιώματα”, τα οποία θεσπίστηκαν το 2019 με μια κατευθυντήρια οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιτρέπουν σε εφημερίδες, περιοδικά ή πρακτορεία ειδήσεων να αμείβονται όταν τα περιεχόμενά τους επαναχρησιμοποιούνται στο Ίντερνετ από τις μεγάλες πλατφόρμες. Σε ό,τι αφορά την Google, βάσει των γειτονικών δικαιωμάτων προβλέπεται αμοιβή για τα αποσπάσματα του Τύπου που εμφανίζονται στις σελίδες των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Νομίζω ότι και οι ελληνικές Ενώσεις μπορούν να πάρουν ένα καλό παράδειγμα από την Γαλλία. Η διαφορά ποια είναι μεταξύ των δύο κρατών; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει η πολιτική βούληση σε αντιδιαστολή με τη Γαλλία. Τόσο απλά. Την ίδια στιγμή ο ελληνικός τύπος στο σύνολο του υποφέρει.
Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στον Αλκιβιάδη Σιαράβα, Διευθυντή Marketing και Επικοινωνίας της KPMG στην Ελλάδα, που με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, πραγματοποίησε ψηφιακή εκδήλωση #BreakTheBias Executive Breakfast, την Πέμπτη 3 Μαρτίου, με τη συμμετοχή περισσότερων από 200 στελεχών της αγοράς, με σκοπό να αναδειχθούν θετικά πρότυπα ανθρώπων, οι οποίοι βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις και να διαδοθεί το μήνυμα ότι η επίτευξη μιας καλύτερης ισορροπίας μέσω της διαφορετικότητας αποτελεί τον μοναδικό τρόπο, ώστε στο μέλλον να εντάσσονται όλοι ανεξαιρέτως στο κοινωνικό σύνολο και την εργασία.
Από την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας για την Ισότιμη Ένταξη και τη Διαφορετικότητα στην Ελλάδα του ΣΔΕ (Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος) που διεξήγαγε η εταιρεία Kantar, ανέφεραν ότι είναι η πρώτη παγκόσμια έρευνα που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα στην marketing κοινότητα, σχετικά με την Διαφορετικότητα και την Ισότιμη ένταξη, περιλαμβάνοντας 10.000 ερωτώμενους από 27 χώρες. Στην Ελλάδα συμμετείχαν 512 άτομα, προερχόμενοι κυρίως από εταιρίες καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών καθώς και από Διαφημιστικές και media agencies. To Inclusion Index, βασίστηκε σε 5 διαστάσεις της διαφορετικότητας, που είναι τo φύλο, η εθνικότητα, ο σεξουαλικός προσανατολισμός, η θρησκεία και η αναπηρία και αντανακλά στις αντιλήψεις και απόψεις του εργαζόμενου για το εργασιακό του περιβάλλον και στις εμπειρίες του στην εταιρία. Το συνολικό Inclusion Index για την Ελλάδα είναι 59%, ενώ ο μέσος όρος σε παγκόσμιο επίπεδο είναι στο επίπεδο του 64%.
Προκαλεί θλίψη η εξέλιξη αυτή να κηρυχθεί ατελέσφορος ο διαγωνισμός από την ΕΝΕΔ και τον IAB Hellas για την επιλογή αναδόχου, για το εργαλείο μέτρησης της επισκεψιμότητας των ελληνικών διαδικτυακών τόπων. Ο Πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas, Ανδρέας Στάιος έκανε την εξής δήλωση: «Ο ΙΑΒ Hellas, ο μόνος πολυσυλλεκτικός με διεθνές background οργανισμός της ψηφιακής επικοινωνίας στην Ελλάδα θεωρούσε και συνεχίζει να θεωρεί ότι η μέτρηση της επισκεψιμότητας των μέσων αποτελεί βασικό και αναπόσπαστο κομμάτι μιας δομημένης και άρτια οργανωμένης αγοράς. Προσδοκώντας στην πλήρη ένταξη του ψηφιακού οικοσυστήματος στο ευρύτερο μιντιακό περιβάλλον προσέγγισε τους μεγαλύτερους διεθνείς οργανισμούς με αποδεδειγμένη εμπειρία σε τέτοια έργα. Δυστυχώς με τις παρούσες συνθήκες δεν κατέστη δυνατόν οι δύο εμπλεκόμενοι φορείς να συμφωνήσουν σε μια κοινά αποδεκτή λύση ενός αναβαθμισμένου μηχανισμού μέτρησης επισκεψιμότητας των διαδικτυακών τόπων. Η προσπάθεια όμως δεν σταματά εδώ. Ελπίζoυμε και ευχόμαστε σύντομα να ανακοινώσουμε μια νέα πρωτοβουλία.» Τα σχόλια δικά σας και οι ερμηνείες για το τι έχει διαμειφθεί μεταξύ τους, το θέμα είναι σοβαρό.
Αντίο Κώστα Παπαϊωάννου, μας έμαθες δημοσιογραφία και κυρίως μας έμαθες στην Ελλάδα τι είναι πολιτική σάτιρα σε έντυπο. Όλοι θα σε θυμόμαστε στη Μασσαλίας για το ήθος, τη δημοσιογραφική σου διορατικότητα και την ευγένειά σου. Ο Κώστας Παπαϊωάννου ήταν ο δημιουργός και εκδότης του «Ποντικιού» από το 1979 έως το 2005, ο οποίος πέθανε σε ηλικία 84 ετών. Γεννήθηκε το 1938 στη Νέα Σμύρνη και μπήκε στη δημοσιογραφία νεαρός, μόλις 18 ετών, το 1956, στην εφημερίδα «Ακρόπολις» ως δικαστικός και ελεύθερος ρεπόρτερ. Έμεινε εκεί μέχρι το 1974, όταν έφυγε για «Τα Νέα» και ανέλαβε υπεύθυνος του πολιτικού ρεπορτάζ. Ταυτοχρόνως (1975-78) διετέλεσε αρχισυντάκτης του περιοδικού «Αντί». Άνθρωπος ανήσυχος, δημιουργικός, με αστείρευτο χιούμορ, το 1979 δημιούργησε –μαζί με τους αρχικούς εταίρους και συνεργάτες του– το «Ποντίκι», μια «πολιτική, σατιρική, αποκαλυπτική» εφημερίδα που δεν είχε (και ουδέποτε απέκτησε) το όμοιό της στην Ευρώπη και στον κόσμο.
Με αφορμή την μοναδική αυτή επέτειο των 40 χρόνων παρουσίας της ιστορικής εκπομπής της ΕΡΤ «Μονόγραμμα», τιμώντας όλους όσους αυτοβιογραφήθηκαν στις εκπομπές της αυτά τα χρόνια, σχεδιάζεται η έκδοση ειδικού λευκώματος με τον τίτλο: «Χειρόγραφα & Αυτόγραφα», με σπάνια χειρόγραφα και ντοκουμέντα από το έργο όλων όσων συνέβαλαν στη δημιουργία του «εθνικού αρχείου», όπως πολύ εύστοχα χαρακτήρισε ο Τύπος το «Μονόγραμμα».
Σχόλια