Η Σητεία, με φόντο το νέο της διεθνές αεροδρόμιο «Βιτσέντζος Κορνάρος», αποτελεί έναν αναπτυσσόμενο προορισμό. Ο συνδυασμός της επένδυσης στον χώρο της Μονής Τοπλού και η ύπαρξη του Οργανισμού Ανάπτυξης Σητείας (ΟΑΣ) υπό τη διοίκηση του Δήμου, αποτελούν ίσως την καλύτερη εγγύηση ότι η Σητεία είναι μια περιοχή που θα μας απασχολήσει τουριστικά και στο μέλλον.
Μπορεί όμως η Σητεία να αποτελέσει το επίκεντρο ενός καινούριου και ανερχόμενου ελληνικού προορισμού; Το epixeiro.gr κάνει μία συνέντευξη με τον δήμαρχο Σητείας Θοδωρή Πατεράκη, απαραίτητη για να μάθουμε περισσότερα.
Πώς είναι να αποτελείς έναν αναπτυσσόμενο προορισμό σε μία ώριμη τουριστική αγορά όπως η Κρήτη και σε μία περίοδο διεθνών κλυδωνισμών στις γειτονικές περιοχές;
Το να είσαι αναπτυσσόμενος προορισμός σε μία περίοδο έντονα ανταγωνιστική και στον τουριστικό τομέα είναι πολύ δύσκολο, ώστε να διεκδικήσεις σημαντικό μερίδιο στην τουριστική αγορά. Θα πρέπει να γίνουν σωστά οργανωμένες και συντονισμένες προσπάθειες από όλους όσους εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα.
Ο δημόσιος τομέας θα πρέπει πρώτον να δημιουργήσει εκείνες τις υποδομές, οι οποίες θα εξυπηρετούν τη διακίνηση των τουριστών με ασφάλεια και ταχύτητα, και δεύτερον να αναδείξει και να προωθήσει εκείνη τη διαφορετικότητα που έχει ο προορισμός για να πειστεί ο εν δυνάμει πελάτης να επιλέξει την περιοχή μας (Γεωπάρκο, Φυσικό Περιβάλλον, ασφαλή παραμονή κλπ).
Επίσης, ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να υλοποιήσει επενδύσεις, που θα οδηγούν στη σταδιακή αύξηση των διατιθέμενων κλινών αλλά συγχρόνως επιβάλλεται να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συμπράξεις μεταξύ των επαγγελματιών – λόγω των παράλληλων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν.
Τέλος, θα πρέπει να υπάρχει στενή συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ούτως ώστε να μην επαναληφθούν τα λάθη τα οποία θα οδηγήσουν στην άναρχη τουριστική ανάπτυξη άλλων περιοχών.
Ποια είναι η υποστήριξη από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Σητείας και τον Δήμο στο έργο της δημιουργίας τουριστικής ζήτησης;
Ο Δήμος σε συνεργασία με τον ΟΑΣ διαφημίζει και προβάλλει τουριστικά την περιοχή της Σητείας, συμμετέχοντας τόσο σε εκθέσεις τουριστικής προβολής (όπως για παράδειγμα σε Βαρσοβία, Βερολίνο, Παρίσι, και Λονδίνο) χρησιμοποιώντας έντυπο υλικό μεταφρασμένο σε 5 γλώσσες συνεχώς ανανεωμένο, ως προς το περιεχόμενο και το φωτογραφικό υλικό. Παράλληλα δημιουργεί ιστοσελίδες μέσω των οποίων προβάλλεται η περιοχή όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένα αλλά και μακροπρόθεσμα σε δυνητικούς επισκέπτες.
Τι άλλαξε μετά το νέο αεροδρόμιο της Σητείας;
Η ολοκλήρωση του νέου κτηρίου, η δημοσιοποίηση του γεγονότος μέσω του «Εγχειριδίου Αεροναυτικής της Υ.Π.Α.» και η προώθηση ενός cd (παραγωγή του ΟΑΣ) σε τουριστικούς πράκτορες έχουν αλλάξει τα δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή του Λασιθίου (ιδιαίτερα σε Σητεία αλλά και Ιεράπετρα).
Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα από τουριστικούς πράκτορες, οι οποίοι επισκέπτονται την περιοχή, ενημερώνονται από τους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων για τις δυνατότητες συνεργασίας από τη φετινή σεζόν αλλά ιδιαίτερα από το 2017 και έπειτα. Επίσης, μεγάλα ξενοδοχεία στα οποία η διακίνηση των πελατών γίνεται μέχρι τώρα από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου αποφάσισαν από το 2017 και έπειτα να χρησιμοποιούν το Αεροδρόμιο της Σητείας. Πρόσθετα υπάρχει μία κατακόρυφη αύξηση του ενδιαφέροντος επενδύσεων στον τουριστικό τομέα σε υπάρχοντα projects αλλά και για νέες αγοραπωλησίες σε όλο το παραλιακό μέτωπο του Δήμου. Όλα αυτά μας κάνουν αισιόδοξους.
Που επικεντρώνονται οι προσπάθειες των ξενοδόχων του προορισμού;
Οι ξενοδόχοι και οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων καταβάλλουν τεράστιες προσπάθειες, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, που υπάρχουν, να αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, εκσυγχρονίζοντας τις δομές τους με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός, ότι απευθύνονται πάντα στην τοπική αγορά εργασίας για την κάλυψη των αναγκών τους σε εργατικό προσωπικό καθώς επίσης και ότι οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν είναι προϊόντα τοπικών παραγωγών. Καταγράφεται επίσης στα θετικά το γεγονός ότι έχουν άριστη συνεργασία με τον ΟΑΣ και το Δήμο στηρίζοντας τις προσπάθειες προώθησης της περιοχής φιλοξενώντας δημοσιογραφικές αποστολές και άλλους παράγοντες του Τουρισμού.
Είναι συμπληρωματική ή ανταγωνιστική η επένδυση στο Τοπλού;
Γίνεται πολύς λόγος για μία μονάδα 1920 κλινών, η οποία θα υλοποιηθεί σε 5 διαφορετικούς χώρους, σε ικανή απόσταση μεταξύ τους, μη ορατή καμία μονάδα από τις υπόλοιπες και όλες μη ορατές από τη λεκάνη του διάσημου Φοινικοδάσους του «Βάϊ» (ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και μοναδικότητας). Η επένδυση δε, αναπτύσσεται σε μία έκταση περίπου 24.000 στρεμμάτων. Δεν είναι λοιπόν επένδυση, η οποία θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά αλλά θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν λόγω του γεγονότος, ότι απευθύνεται σε επισκέπτες υψηλού εισοδηματικού επιπέδου και έχει τη δυνατότητα επέκτασης της τουριστικής περιόδου λόγω και του Golf που σχεδιάζεται. Επίσης, με βάση τον σχεδιασμό της επένδυσης θα αναδεικνύεται το φυσικό και ανθρωπογενές απόθεμα της περιοχής, οι εργαζόμενοι κατά προτεραιότητα θα προσλαμβάνονται από την περιοχή του Δήμου και οι προμήθειες αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων θα γίνονται από τους τοπικούς παραγωγούς.
Ποιοι οι στόχοι και το πλάνο του Δήμου Σητείας για το 2016-2018;
Ο Δήμος Σητείας για την επόμενη διετία θέτει σαν στόχο, σε συνεργασία με τον ΟΑΣ, την Περιφέρεια Κρήτης και τους ιδιώτες να ολοκληρώσουν όλες τις υποδομές που είναι απαραίτητες για την ασφαλή διακίνηση των επισκεπτών. Όπως επίσης να αναδείξουν, να διαφημίσουν και να προωθήσουν τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να κάνουν διακοπές στο νοτιοανατολικότερο άκρο της Ευρώπης με τα πεντακάθαρα νερά, την ήρεμη και γλυκιά Κρήτη, την αυθεντική κρητική κουζίνα.
Επιπλέον, ο Δήμος Σητείας ερχόμενος σε επαφή με τους εν δυνάμει επενδυτές στο τουριστικό προϊόν του, θα προσπαθήσει με παρεμβάσεις να βοηθήσει να ξεπεραστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που δυσκόλευαν τις επενδύσεις, δημιουργώντας έτσι ένα φιλοεπενδυτικό κλίμα για την περιοχή μας.
Σχόλια