Περισκόπιο της Αγοράς, η μεγάλη ασφαλιστική νίκη του μήνα και οι υποσχέσεις για το αύριο
Είμαστε ανίκητοι, αν δεν κατεβούμε σε κανέναν αγώνα που δεν θα μπορούσαμε να νικήσουμε. Το αγαπημένο μας Περισκόπιο από το μάτι του διέκρινε μία μεγάλη νίκη αυτό το μήνα.
Είναι η νίκη της Ευρωπαϊκής Πίστης, του Χρήστου Γεωργακόπουλου. Είναι η νίκη του καλού manager που ξέρει να κουμαντάρει το σκάφος. Γερό σκαρί η Ευρωπαϊκή Πίστη, όσο γερό σκαρί είναι και ο Χρήστος Γεωργακόπουλος που ξεκίνησε μία επιχείρηση με σχεδόν μηδέν κεφάλαια το 1977. Κράτησε το καράβι στα ίσα του στα ταραγμένα νερά της οικονομικής κρίσης, στα τρικυμιώδη νερά των capital, στα απόνερα της πανδημίας.
Και ας θυμηθούμε τι είχε πει ο Χρήστος Γεωργακόπουλος στα φόρτε της πανδημίας: όποιος δεν θέλει να δουλέψει, μιλά για τον κορωνοϊό. Με αυτές λοιπόν τις σκέψεις, η Ευρωπαϊκή Πίστη έκανε τη μεγάλη διαφορά στην αγορά. Μέλος του Ομίλου Allianz. Το καλό management θέλει δύναμη και να πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα, να κλείνεις τα αυτιά σου όταν ξεκινούν οι «σειρήνες» του πολέμου από τους γείτονες και να είσαι εκεί όταν σε χρειάζονται. Τι λέτε; σας λέει τίποτα όλο αυτό;
Για να δούμε από το Περισκόπιο την Allianz. Αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με την Ελλάδα. Η κίνηση της με την Ευρωπαϊκή Πίστη αυτό μαρτυρά. Και ακούγεται ότι ετοιμάζεται να κάνει μία ακόμα πολύ μεγάλη κίνηση στην ελληνική αγορά. Κάποτε περιμέναμε τις δυο μεγάλες να ελέγξουν το γήπεδο, την ΑΧΑ και την Allianz, τώρα οι παίκτες που βάζουν τις γραμμές στο ελληνικό γήπεδο είναι η Allianz μαζί με την Ευρωπαϊκή Πίστη, και η Generali. Έχουν να δώσουν πολλά στην αγορά.
Δικαιούνται λοιπόν να μιλάνε για νίκη μόνο οι ασφαλιστικές που μπήκαν στον αγώνα. Τι γίνεται με τις άλλες που είχαν ξεκινήσει συζητησούλες για εξαγορές. Τις απέρριψαν. Θέλουν τον έλεγχο και μάλλον ζητούν και υψηλό αντίτιμο. Εγώ λέω όμως πως αν νομίζουμε ότι τα έχουμε όλα υπό έλεγχο, τότε δεν τρέχουμε, τότε δεν τρέχουμε τόσο γρήγορα.
Και με την Groupama, νοικοκυρεμένο μαγαζί, ας μας πουν οι Γάλλοι τα σχέδια τους. Θα απέρριπταν αν έπαιρναν μία πολύ καλή προσφορά στα μέτρα τους; Ας μην είμαστε καχύποπτοι όμως με τους άλλους και τι λένε, ας είμαστε προσεκτικοί για να είμαστε ασφαλείς.
Ήταν τόσο σίγουρη αυτή η αγορά, η ασφαλιστική, εδώ και χρόνια που το μόνο που είχε να πει είναι γιατί δεν μεγαλώνει η συμμετοχή της στο ΑΕΠ της χώρας. Όμως μέχρι εκεί. Καμία κίνηση που θα την αναγεννήσει. Κανένας συντονισμός. Στον αυτόματο πιλότο μέχρι να γίνει η εισβολή και η ανατροπή.
Ας θυμηθούμε τα λόγια του Έριχ Φρομ (1900 - 1989): Η αναζήτηση για σιγουριά, είπε, εμποδίζει τον δρόμο για το νόημα. Η αβεβαιότητα είναι εκείνη η κατάσταση που ωθεί τις δυνατότητές μας να ξεδιπλωθούν.
Αρχίζουν τώρα να ξεδιπλώνονται οι δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς. Μπροστά στις τελευταίες εξαγορές, το θηρίο της Εθνικής Ασφαλιστικής, βρυχάται. Θα αργήσει λίγο περισσότερο να πάρει μπρος, όμως ο οργανισμός του έχει αρχίσει να παλεύει.
Άραγε θα μείνουμε μόνο στα νοσοκομειακά προϊόντα, θα φτιαχτούν νέα για κάθε λογής ανάγκη, για επαγγελματίες, μικρές επιχειρήσεις, για ό,τι λογής επάγγελμα;
Ας εξετάσουμε αυτό που είπε ο H.L. Mencken, 1880-1956, Αμερικανός Αρθρογράφος: «Οι λαοί θέλουν ασφάλεια και ανέσεις, όχι ελευθερία. Όχι δικαιώματα, αλλά προνόμια».
Η ασφάλεια είναι «δώρο». Πώς θα κάνουμε όμως τον ιδιώτη ή τον επιχειρηματία να την εκτιμήσει; Όταν τον ξεφορτώσουμε από τους φόρους που πληρώνει. Όταν πάρει φοροκίνητρα ο κόσμος θα μπορέσει να δει και τα προνόμια που του δίνει η ασφάλιση, όταν βγουν οι βαριοί φόροι από τα ασφάλιστρα, όταν το κράτος παύσει να παραπλανά τους πολίτες για τις αποζημιώσεις που δίνει για φυσικές καταστροφές.
Δεν είναι όμως μόνο η Πολιτεία που σέρνει λάθος το χορό, τον σέρνουν και οι ασφαλιστικές που εδώ και χρόνια δεν λένε να αλλάξουν. Προμήθειες, προμήθειες, προμήθειες. Πάρτε για να έχετε. Έχουν όμως; τι μένει από τις προμήθειες από ένα χαμηλό ασφάλιστρο στην διαμεσολάβηση. Βάλτε και τα έξοδα, αν είσαι μικρός, μένεις από καύσιμα κίνησης. Δώστε στους διαμεσολαβούντες προϊόν, μήπως τα υψηλότερα ασφάλιστρα συμφέρουν καλύτερα τον πελάτη και τον ασφαλιστή, υπό τον όρο ότι θα είναι χαμηλότερες οι προμήθειες; Ένα πλοίο είναι ασφαλές όταν είναι δεμένο στο λιμάνι, όμως δεν κατασκευάζεται για αυτό τον σκοπό.
Λίγες ημέρες απομένουν από την Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, Τρίτη 8 Μαρτίου 2022, ίσως θα έχουμε να ακούσουμε πολλά. Δεν είναι καιρός να μάθουμε να κολυμπάμε χωρίς να κρατάμε τα πόδια μας στη στεριά;
Σχόλια