Τα τελευταία χρόνια, τα social media έχουν φέρει μεγάλες αλλαγές στο marketing σχεδόν όλων των κλάδων. Ένας όμως από τους κλάδους που σίγουρα έχει επηρεαστεί και έχει επενδύσει αρκετά στα social media είναι ο κλάδος του τουρισμού.
Τα social media επηρεάζουν εύκολα τους χρήστες, καθώς επίσης έχουν γίνει και αναπόσπαστο κομμάτι των digital travelers. Η χρήστη των κοινωνικών δικτύων παρέχει πολλές επιλογές, όπως από το να ψάξει κανείς τον επόμενό του προορισμό, ως το να κλείσει εισιτήρια και να μοιραστεί στιγμές απ' το ταξίδι του.
Συγκεκριμένα, το 73% των επίδοξων ταξιδιωτών παίρνει ιδέες και πληροφορίες για ότι χρειάζεται για το ταξίδι μέσω Facebook, Instagram ή Twitter. Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς υποστηρίζουν πως το Twitter τους φάνηκε εξαιρετικά χρήσιμο στο να καταλήξουν σε travel brands.
Χαρακτηριστικά θυμάμαι τον τρόπο που επέλεξα να κλείσω το ξενοδοχείο σε ένα από τα ταξίδια μου στη Ρουμανία. Φτάνοντας στο αεροδρόμιο και κάνοντας check in (και share στο Twitter) ένα κεντρικό ξενοδοχείο μου απαντάει από μόνο του πως αν δεν έχω κλείσει ξενοδοχείο, μου προσφέρουν 20% έκπτωση μόνο και μόνο επειδή είδαν ένα Tweet μου για το Βουκουρέστι. Όπως καταλαβαίνετε, αποφάσισα να το δοκιμάσω και δεν βγήκα χαμένος.
Οι πιο ένθερμοι ταξιδιώτες αυτή τη στιγμή είναι οι Millennials, οι οποίοι θεωρείται πως ξοδεύουν τα μεγαλύτερα ποσά στα ταξίδια τους. Το αξιοσημείωτο σε αυτή τη γενιά είναι πως σπανίως ζητάει πληροφορίες γι' αυτά τα ταξίδια από επαγγελματίες ταξιδιωτικούς πράκτορες. Μόνο το 10% των Millennials υποστηρίζουν πως χρησιμοποίησαν κάποια τέτοια υπηρεσία κατά τη διάρκεια του 2014.
Άρα, που βρίσκουν πληροφορίες για το ταξίδι τους όλοι αυτοί οι χρήστες που είναι συνέχεια κολλημένοι μπροστά από μια οθόνη;
Μα φυσικά στα social media και πολύ πιο συγκεκριμένα στα blogs/sites που ακολουθούν και γράφονται από κάποιους digital influencers. Oι influencers χρήζουν της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, σε σημείο που πολλά μεγάλα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να τους αξιοποιούν για να δημιουργήσουν content γι' αυτά και να το μοιραστούν στα δικά τους social networks, επηρεάζοντας με αυτό τον τρόπο το κοινό που τους ακολουθεί. Η εταιρία Marriott Hotels έφτιαξε ένα studio αποκλειστικά για τη δημιουργία content μέσω ή μαζί με social influencers.
Ζούμε σε μία από τις πιο τουριστικές χώρες και οι marketers αναζητούν όλο και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βγουν μπροστά σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Ας δούμε λοιπόν παρακάτω πως οι digital influencers μπορούν να επηρεάσουν μέσα από τις ενέργειές τους το κοινό τους και να προωθήσουν την επιχείρησή σας αλλά και το brand σας με έναν ιδιαίτερο και unique τρόπο.
1. Δημιουργούν εξαιρετικά engaging φωτογραφίες για τα Social Media
Θα μπορούσατε να προσλάβετε επαγγελματίες φωτογράφους για να τραβήξουν καταπληκτικές φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας, των τουριστικών σημείων της πόλης σας κλπ. Όμως σε ποιόν θα έφταναν αυτές οι φωτογραφίες; Μπορούν να δημιουργήσουν συζητήσεις, να προκαλέσουν εντυπώσεις; Από την άλλη μεριά, οι influencers μπορούν να δημιουργήσουν ένα φάσμα φωτογραφικού υλικού: από φυσικά τοπία και Instagram - style posts, μέχρι χιουμοριστικά Snapchats.
Σκεφτείτε αυτό: ο μέσος χρήστης των social media βομβαρδίζεται με πληθώρα φωτογραφιών, όπως για παράδειγμα το καλοκαίρι για παραλίες. Μόνο το υλικό με δόσεις χιούμορ και δημιουργικότητας θα μπορούσε να κάνει το χρήστη να το θυμάται και να το μοιράζεται.
2. Έχουν τεράστιο και μάλιστα πιστό κοινό
Το να σπαταλάει κανείς τεράστια budget σε διαφήμιση, δε σημαίνει απαραίτητα πως θα αυξήσει και τα έσοδα. Ειδικά οι millennials σήμερα είναι έως και καχύποπτοι με τις διαφημίσεις. Ωστόσο, δουλεύοντας κανείς με influencers θα έχει, αν όχι μεγαλύτερο reach, σίγουρα πιο εξατομικευμένο. Οι fans τους έτσι κι αλλιώς τους «συμβουλεύονται» σχετικά με το που να ψωνίσουν, τι να φορέσουν, ακόμα και πως να διαχειριστούν διάφορες καταστάσεις. Έτσι, όταν ψάχνουν στο internet για ιδέες ταξιδιών, το πιθανότερο είναι να εμπιστευτούν κάποιον από αυτούς τους influencers, παρά κάποια τυχαία πληροφορία που βρήκαν online.
3. Οι περιγραφές για τα ταξίδια τους είναι δημιουργικές και μοναδικές
Οι influencers έχουν δημιουργήσει πιστό κοινό με το να μοιράζονται μαζί του ανοιχτά προσωπικές τους ιστορίες, συναισθήματα και μαθήματα ζωής. Σε αντίθεση με προσεκτικά σκηνοθετημένες διαφημίσεις για ταξίδια, τα blogs και vlogs που δημιουργούνται από influencers δεν προσπαθούν να κρύψουν, την όχι και τόσο όμορφη πλευρά ενός ταξιδιού, τις σκέψεις για το budget, τα προβλήματα στην ασφάλεια, ή οτιδήποτε άλλο. Βάζουν σε προτεραιότητα το συμφέρον των fans τους και γράφουν πολύ αντικειμενικές κριτικές.
4. Δημιουργούν trends
Από επιλογή προορισμών, μέχρι επιλογές εστιατορίων, οι influencers οδηγούν τους fans τους σε συναρπαστικές εμπειρίες. Με μερικές καλόγουστες φωτογραφίες και γενικά υλικό από προορισμούς, μπορούν να μετατρέψουν ένα κατά τα άλλα συνηθισμένο υλικό σε νέα τάση. Μπορεί να είναι ή φωτογραφίες του lobby ενός ξενοδοχείου, ή ένα μικρό μαγαζάκι μέσα στην πόλη. Όμως οι followers μπορούν να δουν που βρίσκονται τα σημεία αυτά μέσω του geo- tagging που διαθέτουν οι πλατφόρμες των social media. Έτσι, μπορείτε να διαχωρίσετε το τι προσφέρετε σε υποκατηγορίες όπως, φαγητό, nightlife, décor, δραστηριότητες, τοπική κουλτούρα, και άλλα, και να συνεργαστείτε με influencers που εξειδικεύονται στην κάθε υποκατηγορία.
5. Προσθέτουν νέα twists στο Brand
To Traveling έχει να κάνει με το να μαθαίνει κανείς διαφορετικά μέρη και να εξερευνά νέα Lifestyles. Άλλοι ενδιαφέρονται για πολυτελείς διακοπές, άλλοι θέλουν να εξερευνήσουν τη φύση, άλλοι να γνωρίσουν κάποια άλλη κουλτούρα. Οι travel marketers κάνουν συχνά το λάθος του να επικεντρώνονται γενικά σε «travel influencers» και όχι σε άλλες σχετικές κατηγορίες που μπορεί να αναδείξουν μια άλλη πλευρά της ήδη υπάρχουσας εικόνας. Influencers από άλλες κατηγορίες μπορούν να αλλάξουν την κοινή γνώμη, για παράδειγμα αν η τοποθεσία σας ενδείκνυται για το ιστορικό της ενδιαφέρον, μπορεί να ήταν χρήσιμη και δημιουργική μια συνεργασία με fashion influencers. Αυτό θα προσελκύσει εκτός από όσους ενδιαφέρονται για τα ιστορικά στοιχεία, εκείνους που μπορούν να δουν το μέρος από μια διαφορετική πλευρά.
Σχόλια