Το 2015 το Hotel Internet Marketing γίνεται περισσότερο περίπλοκο από ποτέ. Ιδίως στον χώρο του τουρισμού όπου ξενοδόχοι και εργαζόμενοι σε ξενοδοχεία πρέπει να λάβουν πολλούς παράγοντες υπόψιν τους. Από τις μηχανές αναζήτησης (Google) μέχρι τα online ταξιδιωτικά γραφεία – ΟΤΑ (Booking.com, Expedia κτλ.), ο άκρως ανταγωνιστικός χώρος του ταξιδιού γίνεται πονοκέφαλος για πολλούς επιχειρηματίες.
Παρακάτω παρουσιάζουμε 13 σημεία που πρέπει να προσέχει ο επιχειρηματίας ξενοδόχος για να σας κάνει πιο αποτελεσματική την προώθηση του ξενοδοχείου του.
1- Βελτιστοποίηση του site
Βεβαιωθείτε ότι το site του ξενοδοχείου έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να μετατρέπει τον επισκέπτη της σελίδας σας σε πελάτη -conversions-, να είναι εύκολο στην πλοήγηση και να έχει καθαρά call-to-action σημεία. Για παράδειγμα το κουμπί «BOOK NOW» όταν βρίσκεται σε λάθος σημείο και έχει λάθος χρώμα χάνει λίγο την ξεχωριστή αξία του.
2- Social Media Marketing & παρουσία
Αναβαθμίστε την παρουσία σας στα Κοινωνικά Μέσα Δικτύωσης με Social Media Marketing στρατηγική βασισμένη στις τάσεις που επικρατούν στο ίντερνετ αυτή την εποχή. Επίσης μη διστάσετε να επιλέξετε τις επί πληρωμή υπηρεσίες που προσφέρουν τα Social Media Networks (Facebook, YouTube κτλ.), εάν θέλετε πραγματικά να δείτε μετρήσιμα αποτελέσματα στις κοινωνικές πλατφόρμες. Και κάτι σημαντικό: Χρησιμοποιήστε την υπηρεσία Google My Business. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συμπληρώσετε τα στοιχεία του ξενοδοχείου σας και να ποστάρετε συχνά στο Google+.
3- Φωτογράφηση – Video. Το διαφορετικό περιεχόμενο
Έρευνες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι θυμούνται το 10% από αυτό που ακούν, το 20% από αυτό που διαβάζουν και το 80% από αυτό που βλέπουν και κάνουν. Θα πρέπει να αποφασίσετε λοιπόν να επενδύσετε στην εικόνα του ξενοδοχείου με επαγγελματικές φωτογραφήσεις και δημιουργία προωθητικών video που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην προβολή της επιχείρησής σας online. Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, και με σωστή στρατηγική προώθησης μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά.
4- στόχος η δημιουργία εμπειρίας
Το 2015 βλέπουμε μια ραγδαία αύξηση στην εξατομικευμένη online εμπειρία. Καλό θα είναι να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε την πληροφορία για να δημιουργείτε εξειδικευμένο περιεχόμενο, και να στοχεύσετε στους πελάτες ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και την online συμπεριφορά τους. Η εμπειρία είναι αυτή που θα δώσει το κίνητρο στον πελάτη να επιλέξει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Ιδανικά ο δυνητικός επισκέπτης εξυπακούεται ότι θα ήθελε να συμμετέχει σε εμπειρίες που θα του δημιουργήσουν ένταση και δυνατά συναισθήματα.
5- Mobile Marketing
Δεν είναι πλέον μια τάση. Πρόκειται για δεδομένη κατάσταση που είναι απαραίτητη να την συμπεριλάβετε στην στρατηγική που θα χαράξετε για την προώθηση του ξενοδοχείου. Αν σκεφτείτε ότι οι αναζητήσεις στο Google που γίνονται από κινητό πρόσφατα ξεπέρασαν αυτές που γίνονται σε desktop, μπορείτε να καταλάβετε το πόσο σημαντικό είναι να επενδύσετε στο mobile marketing.
6- Responsive website
Responsive σημαίνει να είναι το site του ξενοδοχείου συμβατό με όλες τις συσκευές. Ο νέος σχεδιασμός βασισμένος στις ανάγκες της τουριστικής βιομηχανίας και προσαρμοσμένος στις νέες τεχνολογίες, είναι απαραίτητος για να μπορείτε με ευκολία να χαράξετε τη στρατηγική σας. Ποιος ο λόγος να επενδύεις σε προώθηση μέσω κινητών συσκευών (mobile marketing) εάν το site δεν παίζει σωστά στα κινητά;
7- σωστός σχεδιασμός SEO
Βεβαιωθείτε ότι το site «φορτώνει» γρήγορα, είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, διαθέτει τα κατάλληλα κείμενα και έχει σωστά links! Με λίγα λόγια: Επενδύστε στο Search Engine Optimization (SEO).
8- Google Adwords & στόχευση
Μια PPC (PayPerClick) καμπάνια είναι αυτό που χρειάζεται το ξενοδοχείο για να έχει αποτελέσματα στις αναζητήσεις. Το Google AdWords (γνωστό σε όλους πια) είναι αυτό που αυξάνει την κίνηση στο site του ξενοδοχείου. Στοχεύστε σε συγκεκριμένο targetgroup και μετατρέψτε το σε κρατήσεις. Ιδανικά αυτό γίνεται με επιλογή εξουσιοδοτημένου συνεργάτη της Google (Google Partner). Φυσικά απαιτείται γνώση, υπομονή και αρκετή.... αναζήτηση εκτός από εμπειρία.
9- OTA & το ξενοδοχείο
Η σωστή αξιολόγηση των Online Travel Agencies που συνεργάζεστε είναι σημαντική, και γίνεται με τα ερωτήματα: Α) Μπορεί αυτό το ΟΤΑ να φτάσει σε πελάτη που εγώ δεν μπορώ; Β) Οι επισκέπτες που μου φέρνει είναι αυτοί που θέλω; Γ) Πόσα είμαι διατεθειμένος να επενδύσω για να έχω αυτούς του πελάτες; Με λίγα λόγια, μάθετε να λέτε όχι σε όλα αυτά τα ΟΤΑ που δεν προσφέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο δικό σας ξενοδοχείο. Οι καλοί συνεργάτες βοηθούν ο ένας τον άλλο. Επιλέξτε μόνο αυτούς που δουλεύουν για εσάς με εσάς, και φέρνουν αληθινά αποτελέσματα.
10- Travel reviews sites και ο πελάτης
Δώστε σημασία στα reviews των επισκεπτών σας στα διάφορα travelsites όπως το TripAdvisor, αλλά και στη βαθμολογία που σας χαρίζουν! Είναι σημαντικό να απαντάτε στα σχόλια, ειδικά στα αρνητικά, και να κρατάτε υψηλό το rate σας με διάφορες προωθητικές ενέργειες. Βοηθήστε τα travelsites να σας βοηθήσουν!
11- σωστή χρήση email marketing
Χρησιμοποιήστε επιτέλους αυτές τις λίστες με τα emails πελατών, που τόσα χρόνια μαζεύετε! Με το Email Marketing (αποστολή Newsletters) μπορείτε να στοχεύσετε στην επιστροφή των επισκεπτών στο ξενοδοχείο σας μέσω προσφορών και εκπτώσεων! Όσο για νέους πελάτες, βρείτε τρόπους να μαζεύετε emails ώστε να δημιουργήσετε καμπάνιες με σκοπό τη νέα πελατεία. Μια έξυπνη εφαρμογή μέσω του WIFI του ξενοδοχείου σας, θα μπορούσε να σας το εξασφαλίσει!
12- Αναγνωρισιμότητα του ξενοδοχείου
Είναι καλό μακροπρόθεσμα να επενδύσει κανείς στην προώθηση του Brand του. Κάποιες φορές είναι αναγκαίο να ξοδευτούν χρήματα για να καθιερώσετε το όνομά της επιχείρησης σε μία αγορά που δουλεύει, και όχι για να κερδίσετε πελάτες... Είναι σημαντικό να υπάρχει αναγνωρισιμότητα αλλά και αυτό απαιτεί σωστό σχεδιασμό.
13- Επιλογή σωστών συνεργατών
Οι επιλογές για τη διαχείριση όλων των παραπάνω είναι ουσιαστικά δύο: ή θα έχετε κάποιον άνθρωπο μέσα στο ξενοδοχείο, που πρέπει να εκπαιδευθεί και να εκπαιδεύεται συνεχώς ή να τα κάνετε Outsource σε κάποιον εξωτερικό συνεργάτη. Όπως και να έχει, η προώθηση είναι μια πολύ σημαντική δουλεία, ειδικά εάν έχεις ένα πολύ καλό προϊόν, όπως οι περισσότερες ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Η μεθοδικότητα σε συνδυασμό με το όραμα είναι αυτό που φέρνει τα αποτελέσματα!!
Σχόλια