Η Κίνα εξελίσσεται εδώ και αρκετό καιρό σε δράκο του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτά επιβεβαιώνουν τα παρακάτω δύο δεδομένα: Ο τζίρος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Κίνα για το 2015 ανήλθε στα 581,61 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 33,3% σε σύγκριση με το 2014. Με ρυθμό ανάπτυξης 20% ετησίως μέχρι το 2020, ήδη από του χρόνου, το 50% του συνολικού παγκόσμιου τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών θα πραγματοποιείται στην κινεζική αγορά, σύμφωνα με την eMarketer. Αυτό βέβαια θα έχει ως αποτέλεσμα την πτώση των μεριδίων αγοράς τόσο στις Η.Π.Α, όσο και στις υπόλοιπες χώρες.
Σύγκριση της παγκόσμιας αγοράς Ηλεκτρονικού Εμπορίου – Πηγή: eMarketer
Πέραν, όμως, των παραπάνω, η κυριαρχία του Μέσου Βασιλείου επεκτείνεται και στο λιανεμπόριο. Και αυτό, καθώς σύμφωνα με την eMarketer, οι πωλήσεις λιανικής στην Κίνα θα ξεπεράσουν φέτος σε αξία τις αντίστοιχες πωλήσεις στις Η.Π.Α. Ως εκ τούτου, η Κίνα γίνεται επιπλέον και η μεγαλύτερη αγορά λιανικής στον κόσμο.
Σύγκριση αγοράς λιανικής των ΗΠΑ και της Κίνας – Πηγή: eMarketer
Λαμβάνοντας, λοιπόν, υπόψη τις παραπάνω εξελίξεις καθώς και τις πρωτοβουλίες των κινεζικών εταιρειών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο αλλά και στον κλάδο των Logistics, αυτή εκμεταλλεύεται ευκαιρίες για να ενισχύει επιπλέον την επιρροή της και να αποκτήσει τόσο εύκολη πρόσβαση στο Νέο Δρόμο του Μεταξιού, ήτοι στις αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης (Η στρατηγική της Alibaba για την ελληνική αγορά και το μελλοντικό εμπόριο), όσο και να προσφέρει αντίστοιχα εύκολη πρόσβαση στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, με στόχο την ικανοποίηση των καταναλωτικών αναγκών του σύγχρονου κινέζου καταναλωτή.
Σχόλια