Beauty: Ποιοι παίκτες κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή Online αγορά καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα (αρχείο PDF) “Digital Beauty in Europe: Attract Consumers and Win Online” της συμβουλευτικής A.T. Kearney, η Amazon είναι ο κυρίαρχος παίκτης στις Online αγορές καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς τόσο στην Αγγλία όσο και στη Γερμανία. Ενώ στη Γαλλία, η Amazon κατέχει τη δεύτερη θέση προτίμησης, με μικρή διαφορά από την Yves Rocher.
Η παραπάνω κατηγορία προϊόντων κυριαρχείται από το γυναικείο καταναλωτικό κοινό, καθώς το 53% αυτών προτιμά την απόκτησή τους, μέσω διαδικτυακών αγορών, έναντι του 34% του ανδρικού φύλου. Ενώ εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τόσο το ανδρικό όσο και το γυναικείο φύλο δαπανούν το ίδιο ποσό χρημάτων για την απόκτηση καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς.
Για να δούμε αναλυτικά τους κυριότερους διαδικτυακούς παίκτες (εκτός από την Amazon) στις 3 κυριότερες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη (Ποιες ευρωπαϊκές αγορές Ηλεκτρονικού Εμπορίου αξίζουν πραγματικά).
Αγγλία
Ο Όμιλος της The Hut Group, ο κορυφαίος διαδικτυακός παίκτης στην αγγλική αγορά, διαχειρίζεται ένα πλήθος από διαδικτυακά καταστήματα, τα οποία έστησε είτε ο ίδιος είτε τα εξαγόρασε στην πορεία των ετών. Στο χαρτοφυλάκιό της βρίσκονται μεταξύ άλλων το Beauty Expert, το Lookfantastic, το ProBikeKit και το MyVitamin, αλλά και τα νέα αποκτηθέντα ηλεκτρονικά καταστήματα Mio Skincare και Grow Gorgeous.
Ο τζίρος του Ομίλου ανήλθε στα 334 εκατ. αγγλικών λιρών το 2015 έναντι των 248 εκατ. αγγλικών λιρών το 2014. Σ’ αυτόν κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζουν οι ιδιωτικές ετικέτες του, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 52% των συνολικών πωλήσεων.
Σημαντικό ρόλο στην αγγλική αγορά e-Beauty διαδραματίζει και η Feelunique. Ο τζίρος της Feelunique („the largest pure-play online retailer of premium beauty products in the UK“), η οποία έλαβε πρόσφατα νέα επενδυτικά κεφάλαια ύψους 20 εκατ. αγγλικών λιρών, ανήλθε για το έτος 2015 στις 65 εκατ. αγγλικές λίρες, εμφανίζοντας αύξηση κατά 23% σε σχέση με το 2014.
Γερμανία
Η γερμανική Douglas που είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα καλλυντικών στην Ευρώπη (1.700 καταστήματα σε 19 χώρες και τζίρο 2,5 δισ. ευρώ) ακολουθεί την στρατηγική ανάπτυξης των πολυκαναλικών δικτύων διανομής (Multichannel) μέσω πωλήσεων σε φυσικά καταστήματα, ηλεκτρονικού εμπορίου και κινητών εφαρμογών. Ο τζίρος των online πωλήσεων της Douglas για την οικονομική χρήση 2013-2014 ανήλθε σε 180 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά, μόλις το 8,6 % του συνολικού τζίρου προέρχεται από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Douglas. H γερμανική εταιρεία βρίσκεται σε μεταβατική φάση μετά την περσινή αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της.
Πριν από λίγο καιρό η Douglas λάνσαρε την Douglas Beauty Community μέσω της οποίας οι φίλοι των προϊόντων ομορφιάς θα έχουν τη δυνατότητα να ανταλλάξουν μεταξύ τους προσωπικές ιδέες ομορφιάς, αλλά και να υποβάλουν τις δικές τους προτάσεις.
Στη δεύτερη θέση κατάταξης βάσει τζίρου βρίσκεται η Parfumdreams.de. Ο τζίρος της για το έτος 2015 ανήλθε στα 55 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 37,5% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Η παραπάνω εταιρεία λειτουργεί και 25 καταστήματα με την επωνυμία Akzente.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης βρίσκεται η Flaconi της ProsiebenSat1, με πωλήσεις ύψους 33 εκατ. ευρώ για το 2015, έναντι 12 εκατ. ευρώ για το 2014.
Γαλλία
Στη Γαλλία οι καταναλωτές δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στα φυσικά προϊόντα, ενώ προτιμούν να αγοράζουν τα καλλυντικά τους και τα προϊόντα ομορφιάς από εξειδικευμένα καταστήματα. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν το γεγονός ότι στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα της Yves Rocher, το Beaute Privee του ομίλου Vente-Privee και της Sephora που ανήκει στον γαλλικό οίκο πολυτελείας LVMH.
Δυστυχώς, οι παραπάνω εταιρείες δε δημοσιεύουν τους διαδικτυακούς τζίρους τους.
Όσον αφορά την ελληνική αγορά, οι μεγάλοι παίκτες, όπως είναι η αλυσίδα Hondos Center και η Galerie de Beaute, ετοιμάζουν με καθυστέρηση μερικών ετών το λανσάρισμα των ηλεκτρικών καταστημάτων τους το φθινόπωρο.
Πιστεύω ότι η ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς είναι ώριμη για να κατακτηθεί διαδικτυακά, με μια «όμορφη» επανάσταση. Βέβαια δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι εξαιτίας των ιδιαίτερων κανόνων που ισχύουν στον συγκεκριμένο κλάδο, αρκετά φιλόδοξα Startup αλλά και καθιερωμένοι έμποροι δεν έχουν καταφέρει ακόμα να αποκωδικοποιήσουν τις προκλήσεις της παραπάνω εξαιρετικά απαιτητικής, αλλά και ελκυστικής αγοράς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Σχόλια