Mία από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως όσον αφορά στον τομέα των εφαρμογών διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (Customer Relationship Management – CRM), η Salesforce, ανακοίνωσε την εξαγορά της Demandware, ενός παρόχου λογισμικού B2C-Ecommerce έναντι 2, 8 δισ. δολαρίων.
Το πληροφοριακό σύστημα της Demandware ενδείκνυται για επώνυμες μάρκες, κατασκευαστές και εμπόρους, που δε θεωρούν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο ως την κύρια δραστηριότητά τους, ήτοι δεν κεφαλαιοποιούν την τεχνολογία και που, όμως, θέλουν να επωφεληθούν από αυτό. Ενδεικτικοί πελάτες της είναι η Adidas, η Puma, η Marc O’ Polo, η Marks & Spencer, η Jack Wolfskin και η Converse.
Μέσω της παραπάνω εξαγοράς, η Salesforce σκοπεύει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Αυτό κρίνεται αναγκαίο, καθώς ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της, η SAP, προσφέρει εδώ και τρία χρόνια μέσω της εξαγοράς ενός σημαντικού παίκτη στο ηλεκτρονικού εμπορίου, της Hybris, ολοκληρωμένες λύσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των εμπορικών επιχειρήσεων. Εκτός από τη SAP, τόσο η ΙΒΜ (μέσω του IBM Websphere Commerce) όσο και η Adobe (μέσω πιθανής εξαγοράς ενός παρόχου λογισμικού Ε-Commerce) δύναται να ανταγωνιστούν τη Salesforce στην αγορά παροχής ολοκληρωμένων λύσεων για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν.
Βέβαια, πέρα από το βασικό κοινό παρονομαστή των υπηρεσιών της Salesforce και της Demandware, αυτού του Λογισμικού ως Υπηρεσία (Software as a Service – SaaS), η παραπάνω εξαγορά έρχεται να αντιμετωπίσει και πολλές προκλήσεις, τόσο τεχνολογικής όσο και εμπορικής φύσης (λόγω διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής των δύο εταιρειών).
Η εξαγορά της Demandware από τη Salesforce καταδεικνύει την τάση για ενσωμάτωση όλων των πληροφοριακών συστημάτων (CRM, ERP, CRM, OMS, CMS, Shop) σε ένα κοινό πελατοκεντρικό οικοσύστημα, το οποίο θα διεκπεραιώνει τα πάντα σε άμεσο χρόνο και που θα φέρει μακροπρόθεσμα το τέλος των εξειδικευμένων αυτόνομων εργαλειοθηκών μάρκετινγκ.
Σχόλια