Χθες ανακοινώθηκε ότι η αγγλική Morrisons, η τέταρτη μεγαλύτερη αλυσίδα σουπερμάρκετ της Βρετανίας έκλεισε στρατηγική συμφωνία με την Amazon. Μέσω της παραπάνω διμερής απροσδόκητης συμφωνίας, η Morrisons θα προμηθεύει την Amazon με φρέσκα και κατεψυγμένα τρόφιμα τα οποία στη συνέχεια αυτή θα τα διαθέτει στα Prime μέλη της (Prime Now και Prime Pantry). Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι μέχρι πρότινος η Ocado διαχειριζόταν αποκλειστικά τις διαδικτυακές πωλήσεις της Morrisons, η οποία παράλληλα αποτελεί και τον πρώτο και μοναδικό reference πελάτη της Ocado Smart Platform. Βέβαια, με την παραπάνω στρατηγική συμφωνία, η Amazon αυξάνει την πίεση στην Ocado.
Στο πρόσφατο παρελθόν, η Amazon είχε εκδηλώσει το έντονο ενδιαφέρον της για την εξαγορά της Ocado, καθώς η απόκτηση αυτής θα πολλαπλασίαζε την ταχύτητα διείσδυσης της Amazon Fresh στην αγγλική αγορά. Στα σχέδια της Amazon, όμως, η ίδια η Ocado είχε πρόσφατα αντιταχθεί, με αποτέλεσμα, βέβαια, την παραπάνω αντίδραση της Amazon. Εύκολα µπορεί να φανταστεί κανείς τι θα συνέβαινε αν το πελατολόγιο και η τεχνολογία της Ocado έπεφταν στα χέρια της Amazon.
Υπενθυμίζω ότι στην Αγγλία η Amazοn έχει στήσει επίσης τα Amazοn Lockers (Click & Collect: Ποιος θα είναι ο κερδισμένος των νέων φυσικών σημείων παράδοσης;). Μάλιστα κάποια από αυτά έχουν στηθεί και στα καταστήματα της Morrisons. Η Amazοn προσφέρει επιπλέον και την υπηρεσία «Pass my Parcel» για την παραλαβή των διαδικτυακών αγορών από συγκεκριμένα σημεία παραλαβής.
Τις φιλοδοξίες της Amazon να μεταλλαχθεί σε κορυφαίο τοπικό προμηθευτή, σάς είχα παρουσιάσει σε άλλο άρθρο μου (Η Amazon στήνει τοπικά κέντρα διαλογής στη Γερμανία – τρέμουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ!).
Σχόλια