Ο βασιλιάς των Shopping Clubs, η κινεζική Vipshop δημοσίευσε χθες τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος 2015. Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, τα καθαρά έσοδα της Vipshop ανήλθαν στα 6,21 δισ. δολάρια παρουσιάζοντας αύξηση 74% σε σχέση με το 2014. Αν διατηρηθεί ο ίδιος ρυθμός ανάπτυξης, τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε περίπου ενάμιση χρόνο, τα έσοδα αυτής θα αγγίξουν ή και θα ξεπεράσουν τα δέκα δισ. δολάρια!
Η συγκεκριμένη αύξηση οφείλεται κατά κύριο λόγο τόσο στην αύξηση κατά 51,% των ενεργών πελατών της (από 24,3 εκατ. το 2014 σε 36,6 εκατ. πελάτες το 2015) όσο και στην αύξηση κατά 64% των συνολικών παραγγελιών της (από 118 εκατ. το 2014 σε 193,1 εκατ. παραγγελίες το 2015). Στον αντίποδα, το μεικτό περιθώριο κέρδους παρουσίασε μικρή κάμψη από 24,9% το 2014 σε 24,6% το 2015.
Ένα επίσης ενδιαφέρον στοιχείο της Vipshop είναι τόσο η αναπτυξιακή πορεία των τακτικών πελατών της όσο και η εξέλιξη των αντίστοιχων επαναγορών. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το δ’ τρίμηνο του 2015, το 82% του τζίρου της ακαθάριστης αξίας των εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value) προήρθε μέσω των κινητών συσκευών.
Η Vipshop έχει ανοίξει τα «φτερά» της και στην ευρωπαϊκή αγορά μέσω εξασφάλισης μετοχικής συμμετοχής της τάξης του 30% στη γαλλική ShowroomPrive (Η VIPSHOP θέλει να αγοράσει μετοχές αξίας 30 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του IPO της ShowroomPrive). Το ίδιο διάστημα, η ShowroomPrive παρουσίασε και αυτή εντυπωσιακή αύξηση των καθαρών εσόδων της (ShowroomPrive: Εντυπωσιακή αύξηση καθαρών εσόδων κατά 27% στα 442,8 εκατ. ευρώ).
Την πλήρη παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της μπορείτε να δείτε εδώ (αρχείο PDF).
Με το μέλλον των Shopping Clubs αλλά και το μεγάλο πρόβλημα των -Mass Market- Ηλεκτρονικών Καταστημάτων και επιχειρηματικών μοντέλων (η σχετικότητα και η παγίδα της προσέγγισης πολλαπλών κοινών-στόχος), όπως αυτό των Deal Sites είχα ασχοληθεί εκτενέστερα σε άλλα άρθρα μου.
Σχόλια