Η αγορά της κουζίνας μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, ως κλάδος της εμπορίας επίπλων, χαρακτηρίζεται ως η πιο δύσκολη στο λιανεμπόριο. Η πολυπλοκότητα τόσο στη σύνθεση και την ποικιλία των εμπορευμάτων, όσο και στην παρουσίαση – πώληση αυτών θέτει τόσο τους καταναλωτές όσο και τους προμηθευτές μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις.
Παρόλα αυτά όμως η γερμανική Kiveda, την οποία σας είχα πρωτοπαρουσιάσει πριν περίπου 3 χρόνια (Κουζίνες μέσω διαδικτύου; Και όμως, ΝΑΙ) ανακοίνωσε στο πλαίσιο του συνεδρίου NOAH, ότι το 2015 πούλησε κουζίνες μέσω του πολυκαναλικού δικτύου της, συνολικής αξίας 65 εκατ. ευρώ περίπου (συμπεριλαμβάνονται και οι πωλήσεις της θυγατρικής (αρχείο PDF) της Küchen Quelle).
Παράλληλα ή ίδια παρουσίασε για πρώτη φορά την επιχειρηματική (πολυκαναλική) στρατηγική της αναδιαμόρφωσης της παγκόσμιας αγοράς επίπλων κουζίνας. Ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της ίδιας παρουσίασης, ο όμιλος Kiveda πουλάει κατά μέσο όρο 30 κουζίνες ημερησίως, με μέση αξία τα 6.000 ευρώ περίπου, ενώ από το τρίτο τρίμηνο του 2015 παρουσιάζει θετικό πρόσημο για τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA).
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η παραπάνω νεοφυής επιχείρηση απασχολεί έμπειρους σχεδιαστές – συμβούλους (Consultants), οι οποίοι μέσω 60λεπτης ζωντανής βίντεο σύνδεσης σχεδιάζουν δωρεάν τις εξατομικευμένες κουζίνες σε τρισδιάστατο περιβάλλον, ανάλογα με τις ανάγκες, το προσωπικό γούστο και τον προϋπολογισμό των ενδιαφερόμενων πελατών τους.
Η παγκόσμια αγορά επίπλων κουζίνας, εκτιμάται από τη Kiveda στα 113 δισ. ευρώ. Ως εκ τούτου, δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι η ίδια ετοιμάζεται να επεκταθεί στις διεθνείς αγορές. Τη διεθνοποίηση αυτής ανέλαβε πρόσφατα ο Tahir Hussain, πρώην ανώτατο στέλεχος της Amazon.
Σχόλια