Rausch: Η επώνυμη εταιρεία παραγωγής σοκολάτας που τολμά να αποχωριστεί τα παραδοσιακά κανάλια πώλησης
Η επώνυμη γερμανική εταιρεία παραγωγής σοκολάτας Rausch με έδρα το Βερολίνο ανακοίνωσε (αρχείο PDF) πρόσφατα ότι θα σταματήσει να διανέμει τα προϊόντα της στο λιανεμπόριο και αντί αυτού θα τα προσφέρει προς πώληση, αποκλειστικά στο νέο ηλεκτρονικό της κατάστημα (αυτό τρέχει πάνω σε Shopware 5.1) καθώς και στο κατάστημά της στο κέντρο του Βερολίνου, το μεγαλύτερο «σπίτι σοκολάτας» του κόσμου.
Η παραπάνω είδηση προκάλεσε αίσθηση καθώς είναι η πρώτη φορά που μια επώνυμη εταιρεία προσεγγίζει με αυτό τον καινοτόμο τρόπο το μέλλον των πωλήσεων της (βλέπε επίσης Το μέλλον των πωλήσεων και οι «Καινο-δεινόσαυροι»).
Η ιστορική μάρκα, 5ης πλέον γενιάς, κατανόησε ότι η ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι μονόδρομος τόσο για τη μελλοντική επιβίωση αυτής στην εγχώρια αγορά όσο και για την ανάπτυξή της στις ξένες αγορές, ενώ από την άλλη πιστεύει ότι η διανομή των premium προϊόντων της μέσω των παραδοσιακών καναλιών πώλησης θα της επέφεραν, αργά ή γρήγορα, ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα. Παράλληλα μέσω της αποκλειστικής διάθεσης των προϊόντων της σε κανάλια που η ίδια ελέγχει, αυτή θα μπορεί να εγγυηθεί στους πελάτες της μονάχα φρέσκα προϊόντα, στην καλύτερη ποιότητα και με την καλύτερη εξυπηρέτηση, πληροφόρηση και βιωματική εμπειρία. Ενώ ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι Raush έχει ενσωματώσει στην πλατφόρμα της και το συνδρομητικό επιχειρηματικό μοντέλο (Abo-Commerce).
Η νέα αυτή στρατηγική προσέγγιση, ο πατέρας και o γιός Rausch, την ονομάζουν „ Tree-to-Door" δηλ. «από το δέντρο στο κατώφλι» και παρότι η παραπάνω απόφασή τους θα τους επιφέρει αρχικά μείωση πωλήσεων της τάξεως των 7 εκατ. ευρώ ετησίως (εδώ σημειώνω ότι η ίδια θα συνεχίζει να προμηθεύει τη Lidl με ιδιωτικές ετικέτες), αυτοί είναι σίγουροι ότι μακροπρόθεσμα θα την μετατρέψουν σε κερδοφόρα δραστηριότητα.
Σύμφωνα με την ίδια, η Rausch απασχολεί 400 άτομα προσωπικό και ο ετήσιος τζίρος της ανέρχεται στα 125 εκατ. ευρώ.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, η Rausch βρίσκεται στην 5η και τελευταία φάση εξέλιξης της στρατηγικής του Ηλεκτρονικού Εμπορίου των κατασκευαστών επώνυμων προϊόντων.
Αλήθεια, ποιες επώνυμες ελληνικές επιχειρήσεις θα αποτολμούσαν μια ανάλογη στρατηγική κίνηση;
Σχόλια