NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Έρχεται στις επόμενες μέρες η νέα υποχρέωση ενημέρωσης για τους διαδικτυακούς εμπόρους

Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Έρχεται στις επόμενες μέρες η νέα υποχρέωση ενημέρωσης για τους διαδικτυακούς εμπόρους

Από τις 9 Ιανουαρίου έρχεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, η νέα υποχρέωση ενημέρωσης για τους διαδικτυακούς εμπόρους.

Σύμφωνα με αυτή, καθένας έμπορος ή μεσάζων που προσφέρει αγαθά ή υπηρεσίες μέσω ιστότοπου ή άλλου ηλεκτρονικού μέσου ή και μέσω κινητής ηλεκτρονικής συσκευής όπως το κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να παρέχει, στην ιστοσελίδα του, ηλεκτρονική σύνδεση με την ευρωπαϊκή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών (ΗΕΔ) για τη διευκόλυνση της ανεξάρτητης, αμερόληπτης, διαφανούς, αποτελεσματικής, γρήγορης και δίκαιης εξωδικαστικής επίλυσης των διαφορών μεταξύ καταναλωτών και εμπόρων ηλεκτρονικά. Δείτε εδώ (αρχείο PDF) την παρουσίαση για τον τρόπο λειτουργίας της.

EU-wide-ODR-platform
Τρόπος λειτουργίας της ευρωπαϊκής πλατφόρμας ηλεκτρονικής επίλυσης διαφορών στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο (ΗΕΔ) – Πηγή: Ευρωπαϊκή Ένωση

Στόχος της παραπάνω διαδικασίας είναι να ενισχύσει την εύρυθμη λειτουργία της εγχώριας αλλά και της διασυνοριακής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου και να δώσει τη δυνατότητα στους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να επιλύσουν τις τυχόν διαφορές τους εκτός της δικαστικής οδού η οποία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, δύσκολη και δαπανηρή. Η πλατφόρμα ΗΕΔ θα αποτελεί έναν διαδραστικό δικτυακό τόπο φιλικό προς τον χρήστη, διαθέσιμο σε όλες τις επίσημες γλώσσες της ΕΕ και προσπελάσιμο δωρεάν ενώ θα συνδέει όλους τους εθνικούς φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ).

Το παράδοξο, όμως, είναι ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν υφίσταται ακόμα! Όπως ενημέρωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση, η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα είναι πλήρως διαθέσιμη στις 15 Φεβρουαρίου 2016.

Στο παρελθόν είχα αναφέρει ότι η διαφάνεια στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου, αποτελεί μονόδρομο για την ανάπτυξή του ενώ η οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων με τους πελάτες, μέσα από την ανάπτυξη μια δυναμικής εμπιστοσύνης, αποτελεί βασικό παράγοντα για την επιτυχία των διαδικτυακών εμπόρων καθώς αυτή συμβάλλει στη βελτίωση των σχέσεων, μεταξύ των χρηστών ίντερνετ και των διαδικτυακών εμπόρων.

Πρόσφατα, ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Αντώνης Παπαδεράκης, που προεδρεύει του Εθνικού Συμβουλίου Καταναλωτή, ανακοίνωσε μεταξύ άλλων την πρόθεση της ΓΓΕΠΚ να καταρτίσει κώδικα δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς και εξειδικευμένο Μητρώο Ηλεκτρονικών Καταστημάτων. Ενώ αντίστοιχα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.E.CA), Δημήτρης Θεοφάνους, ανακοίνωσε τον ερχομό «σήματος» αξιοπιστίας για τα ελληνικά e-shops κάτι που, όμως, είχε ανακοινωθεί την άνοιξη του περασμένου έτους! Ελπίζω, όλες οι παραπάνω ανακοινώσεις να υλοποιηθούν άμεσα εάν πράγματι θέλουμε την ανάπτυξη αυτού του τόπου!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr