Το ecommerce επεκτείνεται στην Ευρώπη - Πάνω από τον ευρωπαϊκό μ.ο. η Ελλάδα
Το 2020, το 22% των επιχειρήσεων της ΕΕ πραγματοποίησαν πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και το 19% ανέφερε ότι οι διαδικτυακές τους πωλήσεις έφτασαν τουλάχιστον το 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους, αύξηση 1 ποσοστιαίας μονάδας σε σύγκριση με το 2019 και 6 ποσοστιαίων μονάδων από 13% στο 2010.
Η σταθερή ανάπτυξη στη χρήση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε πολλές χώρες ενισχύθηκε από την πανδημία και τους περιορισμούς στη μετακίνηση, που οδήγησαν τόσο τους πελάτες όσο και τις επιχειρήσεις σε αυξημένο ενδιαφέρον για διαδικτυακές πωλήσεις.
Η Δανία κατέγραψε το υψηλότερο μερίδιο επιχειρήσεων που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, με 38%, το ίδιο μερίδιο με το προηγούμενο έτος. Η Ιρλανδία και η Σουηδία ήρθαν στη δεύτερη θέση με 34% η καθεμία, σημειώνοντας αύξηση 1 και 3 π.μ. σε σύγκριση με το 2019.
Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών) το 2020, αυξημένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε 31% και 24% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Ρουμανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ των κρατών μελών, κατά 6 π.μ. σε 12%, ακολουθούμενη από την Τσεχία και την Πορτογαλία.
Παρόμοια με τα προηγούμενα χρόνια, και με βάση την τοποθεσία των πελατών, ήταν πιο συνηθισμένη η πώληση σε πελάτες στην ίδια χώρα (22% των επιχειρήσεων), με πωλήσεις σε πελάτες σε άλλες χώρες της ΕΕ (9%) και στις υπόλοιπες κόσμο (5%) να είναι λιγότερο συχνή.
Σημειώνεται πως η Ελλάδα βρέθηκε ακριβώς πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με το μερίδιο των επιχειρήσεων των οποίων οι ηλεκτρονικές πωλήσεις έφτασε τουλάχιστον στο 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους το 2020, να φτάνει κοντά στο 20%.
Σχόλια