Η αυστριακή Runtastic που εκτός από πολλές εφαρμογές σχετικά με την άθληση προσφέρει και συσκευές για τον έλεγχο της σωματικής υγείας όπως τη ζυγαριά Libra και το βραχιόλι Orbit, εξαγοράστηκε πρόσφατα από την Adidas έναντι 220 εκατ. ευρώ.
Μέσω της παραπάνω εξαγοράς, η Adidas αποκτά πρόσβαση σε 70 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, τους οποίους φυσικά και θα προσελκύσει για να επιλέξουν τα αθλητικά προϊόντα της. Παράλληλα αναπτύσσει το δικό της ψηφιακό οικοσύστημα και που, πιθανώς, θα την βοηθήσει να αναπτύξει μελλοντικά νέες στρατηγικές και νέα επιχειρηματικά μοντέλα.
Η παραπάνω στρατηγική κίνηση της Adidas ήταν αναμενόμενη, καθώς οι νέοι παίκτες ταρακουνούν και τον κλάδο των αθλητικών ειδών. Το διαδίκτυο και η ψηφιοποίηση ως ανατρεπτική καινοτομία επιφέρουν, όπως σας επεξήγησα στο παρελθόν, την πλήρη αναδιαμόρφωση στην αλυσίδα των αξιών (Value Chain) στα επιχειρηματικά μοντέλα διαφόρων βιομηχανιών, με αποτέλεσμα την αποδιοργάνωσή τους.
Πρόσφατα, η (νεοφυής) αμερικανική Under Armour εξαγόρασε τόσο την δανέζικη Endomondo, καταβάλλοντας το ποσό των 85 εκατ. δολαρίων όσο και την αμερικανική MyFitnessPal, καταβάλλοντας αντίστοιχα το ποσό των 475 εκατ. δολαρίων. Μονάχα μέσω της τελευταίας, η Under Armour εξασφάλισε μια βάση δεδομένων με 80 εκατ. χρήστες. Ενώ τον Δεκέμβριο του 2013 είχε εξαγοράσει και την MapMyFitness έναντι 150 εκατ. δολαρίων. Μέσω των παραπάνω εξαγορών, η Under Armour θέλει να καθιερωθεί ως η μεγαλύτερη παγκόσμια ψηφιακή κοινότητα στον τομέα της υγείας και του αθλητισμού.
Έρχονται μεγάλες ανατροπές, λοιπόν, και στον κλάδο των αθλητικών ειδών! Ποιος θα καθιερωθεί ως ο κορυφαίος διαδικτυακός έμπορας αθλητικών ειδών; Τι ρόλο θα διαδραματίσουν στο μέλλον οι επώνυμες εταιρείες αθλητικών ειδών; Άραγε, θα εξακολουθεί να υφίσταται το (παραδοσιακό) εμπόριο αθλητικών ειδών και της υγείας, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι παραπάνω βιομηχανίες κάνουν ολοένα και περισσότερο χρήση των προγνωστικών επιχειρηματικών μοντέλων;
Σχόλια