Για τη διασφάλιση της αύξησης του τζίρου σας αλλά και της κερδοφορίας του ηλεκτρονικού καταστήματός σας, επιλέγετε να εστιάσετε στις ενέργειες μάρκετινγκ στους «σωστούς», τους πολλά υποσχόμενους, πελάτες σας (Πώς να αυξήσετε τον τζίρο σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω κατηγοριοποίησης των πελατών). Μπορείτε να υπολογίσετε τα μελλοντικά κέρδη που προσδοκάτε από τους παραπάνω πελάτες σας, μέσω του Customer Lifetime Value (CLV).
Το ερώτημα που τίθεται, όμως, είναι πόσοι πελάτες είναι τακτικοί (ένας τακτικός πελάτης αξίζει όσο επτά νέοι πελάτες) και ποια είναι η ιδανική στιγμή για τη μετατροπή των νέων πελατών ενός ηλεκτρονικού καταστήματος σε τακτικούς; Άλλωστε το κόστος προσέλκυσής τους γίνεται ολοένα ακριβότερη υπόθεση (Οι δέκα πληγές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου). Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, η έλλειψη κριτηρίου διαφοροποίησης των ηλεκτρονικών καταστημάτων έχει ως αποτέλεσμα να μάχονται μεταξύ τους για την καλύτερη προβολή στο ίδιο μέσο (Internet). Αυτό οδηγεί φυσικά σε υψηλότερες δαπάνες για προωθητικές ενέργειες μάρκετινγκ.
Μια πρόσφατη έρευνα της RJMetrics ήρθε να δώσει απαντήσεις σε μερικές καίριες ερωτήσεις σχετικά με την αγοραστική συμπεριφορά των πελατών. Στη συγκεκριμένη έρευνα, στην οποία αναλύθηκαν τα δεδομένα 76 διαδικτυακών έμπορων και 18 εκατ. πελατών, διαπιστώθηκε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των νέων πελατών (70%), θέλει με την αγορά του απλά να ικανοποιήσει μία επιτακτική ανάγκη. Επιπλέον, η ίδια έρευνα απέδειξε ότι οι εν λόγω πελάτες δεν παρουσίαζαν κανένα ενδιαφέρον για ανάπτυξη μιας μακροχρόνιας σχέσης. Τέλος, φάνηκε ότι μέσα σε ένα έτος, μόλις ένα 32% των πελατών προβαίνει σε αγορά από το ίδιο κατάστημα.
Ενώ η ιδανικότερη ευκαιρία για την ανάπτυξη μιας μακροβιότερης σχέσης παρουσιάζεται στις πρώτες εβδομάδες μετά την αγορά, με τη μορφή π.χ. συμπληρωματικών αγορών. Μάλιστα, τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις (69%) πραγματοποιούν οι πελάτες εντός των τριάντα πρώτων ημερών ενός ημερολογιακού έτους. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οι διαδικτυακοί έμποροι θα πρέπει τους παραπάνω να τους ενεργοποιήσουν άμεσα. Αυτό κρίνεται απαραίτητο καθώς, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η πιθανότητα για επανειλημμένες αγορές αυξάνεται σημαντικά με τη δεύτερη αγορά.
Σχόλια