Η Amazon ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα σταματήσει στις 13 Μαΐου τη λειτουργία της Βeta έκδοσης της B2B πλατφόρμας της Amazon Supply.
Αυτό δε σημαίνει ότι θα αποχωρήσει από τη συγκεκριμένη αγορά, στην οποία η ίδια δραστηριοποιείται από το 2005 μέσω της εξαγοράς της SmallParts.com. Πώς άλλωστε, καθώς η συμβουλευτική Frost & Sullivan εκτιμά ότι το 2020 η ακαθάριστη αξία των εμπορευμάτων (Gross Merchandise Value) που θα διακινηθούν μέσω των ηλεκτρονικών αγορών B2B, από επιχείρηση προς επιχείρηση, θα αγγίξουν παγκοσμίως το ποσό των 6,7 τρισεκατομμυρίων δολαρίων δηλαδή δύο φορές τον τζίρο των ηλεκτρονικών αγορών προϊόντων B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα! Αντίθετα, μέσω της νέας Β2Β πλατφόρμας ονόματι Amazon Business, η Amazon σκοπεύει να μεταφέρει τη βιωματική εμπειρία της B2C πλατφόρμας της, σε αυτήν.
Η παραπάνω στρατηγική της έχει νόημα, καθώς οι εταιρικοί πελάτες μεταφέρουν ολοένα και περισσότερο τις ιδιωτικές αγοραστικές τους συνήθειες αλλά και τις προσδοκίες τους στην επιχειρηματική καθημερινότητα.
Μία από τις κεντρικές προστιθέμενες αξίες της προς τους εταιρικούς πελάτες της είναι η ανοικτή πρόσβαση που προσφέρει η ίδια προς τους εξωτερικούς εμπορικούς εταίρους. Καθώς μέχρι πρότινος, η Amazon Supply διαπραγματευόταν μόνο με κατασκευαστές και χονδρεμπόρους.
Αν και προσφορές B2B είναι καταχωρημένες στην πλατφόρμα της Amazon.com, αυτές είναι ορατές μονάχα για τους εταιρικούς πελάτες, δίνοντας τους τη δυνατότητα να προσφέρουν εκπτώσεις για αγορές μεγάλων ποσοτήτων. Επιπλέον, η Amazon Business προσφέρει μεταξύ άλλων δωρεάν αποστολή δύο εργάσιμων ημερών για παραγγελίες ίσες ή και άνω των 49 δολαρίων, λογαριασμό πολλαπλών χρηστών, ενσωμάτωση συστήματος προμηθειών καθώς και παρακολούθηση έγκριση αγοράς.
Η παραπάνω υπηρεσία αρχικά λειτουργεί μονάχα στις Η.Π.Α. Μακροπρόθεσμα, όμως, μπορεί αυτή να την εξαπλώσει και σε άλλες χώρες.
Σχόλια