Μια αισιοδοξία καταγράφει η FORECOMM_s στο πιο πρόσφατο 19o (Οκτώβριος 2021- Q3 2021) κύμα της έρευνας, μιας έρευνας οικονομικού κλίματος που εστιάζει – αφ’ ενός στις εκτιμήσεις στελεχών διαφημιζομένων για την πορεία της επιχείρησής τους αλλά και, γενικότερα, του κλάδου στον οποίο δραστηριοποιούνται – αφ’ ετέρου στους προϋπολογισμούς τμημάτων marketing για τις ενέργειες υποστήριξης των προϊόντων τους.
Η ιδέα είναι ότι υψηλότεροι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν, αλλά και προοιωνίζουν, αναπτυξιακές τάσεις στην αγορά, ενώ αντίστοιχα μειωμένοι προϋπολογισμοί αντικατοπτρίζουν και προοιωνίζουν υφεσιακές τάσεις. Ιδιαίτερη έμφαση στο δείγμα της έρευνας δίνεται σε διαφημιστικές εταιρείες που απαντούν για τους προϋπολογισμούς marketing των πελατών τους: Κάθε διαφημιστική έρχεται σε επαφή με πολλούς πελάτες, από διαφορετικούς χώρους – έτσι οι εκτιμήσεις των διαφημιστών λειτουργούν ως expert opinions που συμπληρώνουν τις πρωτογενείς εκτιμήσεις των διαφημιζομένων.
Συγκεκριμένα:
Οι διαφημιζόμενοι:
- Στο ισοζύγιο εκτίμησης της γενικής κατάστασης, η έρευνα εκτιμά ότι μετά το τέλος των lockdowns, τα στελέχη των μεγάλων διαφημιζομένων εκφράζουν για δεύτερο συνεχόμενο 3μηνο αισιοδοξία τόσο για την επιχείρησή τους όσο και γενικότερα για τον κλάδο στον οποίο αυτή δραστηριοποιείται (+49 και +42 αντίστοιχα). Παράλληλα, αποτυπώνεται σχετική συγκράτηση πιθανώς ως αποτέλεσμα της αναμενόμενης διεθνούς κρίσης τιμών και της αβεβαιότητας που αυτή προκαλεί
- Στο φλέγον θέμα της ζήτησης, η εκτίμηση για αύξηση της ζήτησης συγκρατείται στα ίδια επίπεδα του προηγούμενου 3μήνου, ενώ η απασχόληση σημειώνει αυξητικές τάσεις, το τρίτο 3μηνο του 2021 και κινείται στα υψηλότερα επίπεδα του 2019. Οι τιμές καταγράφουν αυξητικές εκτιμήσεις και εκτινάσσονται σε επίπεδα ρεκόρ από την αρχή της μέτρησης το 2016.
- Συνολικά οι διαφημιζόμενοι φαίνονται να «προβλέπουν» ένα πληθωριστικό περιβάλλον για το επόμενο διάστημα.
- Οι συνολικοί προϋπολογισμοί ενεργειών marketing, σύμφωνα με τα στελέχη των διαφημιζομένων, καταγράφουν ανοδικές τάσεις, οι προϋπολογισμοί marketing αυξάνονται με υψηλούς ρυθμούς (+26), υψηλότερους από αυτούς του 3ου 3μηνου του 2019 (+22) – όχι όμως σε βαθμό που να ενσωματώνουν τις πληθωριστικές αναμονές της σημερινής περιόδου.
- Η σημαντική αύξηση των προϋπολογισμών marketing ενδυναμώνει όλες τις ενέργειες: Πέρα από τα (σταθερά) ευνοούμενα νέα, online εργαλεία, σημαντικές αυξητικές τάσεις εμφανίζουν τα offline media (+13), οι προωθητικές ενέργειες (+14) και η έρευνα αγοράς (+13). Μικρό ενδιαφέρον συγκεντρώνουν το direct marketing (+6) και οι δημόσιες σχέσεις (+1)
Στο κεφάλαιο προϋπολογισμοί και αναθεωρήσεις ανά ενέργεια οι εκτιμήσεις είναι:
- Οι προϋπολογισμοί για τις online ενέργειες σταθεροποιούνται σε αυξητική διάθεση αν και με μειωμένο ενθουσιασμό σε σχέση με την τριετία 2016-2019
- Τα OffLine media επιστρέφουν - για δεύτερο συνεχόμενο 3μηνο, τα στελέχη του marketing δηλώνουν σαφή πρόθεση αύξησης της επένδυσης τους σε αυτά (+13)
- Η προώθηση πωλήσεων διατηρεί και ισχυροποιεί την τάση ανάκαμψης (+14)
- Η διάθεση επένδυσης σε ενέργειες direct marketing επανέρχεται σταδιακά από αρνητική σε ελαφρά θετική (+6)
- Η πρόθεση επένδυσης σε δραστηριότητες δημοσίων σχέσεων είναι η μόνη που υποχωρεί σε σχέση με το προηγούμενο 3μηνο (+1), υποδηλώνοντας πιθανώς κάποια αμηχανία των στελεχών σε σχέση με την χρησιμότητά τους
- Η διάθεση επένδυσης σε έρευνα αγοράς διατηρεί και ισχυροποιεί την τάση ανάκαμψης (+13)
Αναφορικά με τα Agencies το ισοζύγιο εκτίμησης της γενικής κατάστασης δείχνει ότι:
- Οι διαφημιστές βλέπουν τις εταιρείες τους να ανακάμπτουν (+72) μετά την μεγάλη πτώση του 2020. Οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο της επικοινωνίας συνολικότερα καταγράφονται επίσης ισχυρά θετικές (+66).
- Η απασχόληση σύμφωνα με την εκτίμηση των στελεχών των διαφημιστικών εταιρειών έχει θετικό πρόσημο και επιταχύνεται η αύξηση της ζήτησης για τις υπηρεσίες τους (+78) συμπαρασύροντας και την αύξηση της απασχόλησης, ενώ ταυτόχρονα εκφράζουν συγκρατημένα θετικές προσδοκίες αύξησης των αμοιβών τους (+12) για δεύτερο συνεχόμενο 6μηνο
- Όσον αφορά τους προϋπολογισμούς και τις αναθεωρήσεις ανά ενέργεια η έρευνα δείχνει ότι οι εκτιμήσεις διαφημιστικών και διαφημιζομένων συμπίπτουν ως προς την αύξηση επένδυσης σε online εργαλεία, media και platforms. Και οι δύο βλέπουν αύξηση των offline media αλλά οι διαφημιστές πολύ περισσότερο από τους διαφημιζομένους. Επιπλέον, οι διαφημιζόμενοι φαίνονται έτοιμοι να επενδύσουν περισσότερο σε προωθητικές ενέργειες και έρευνα αγοράς, ενώ οι διαφημιστές εξακολουθούν να βλέπουν δυναμική στις δημόσιες σχέσεις
- Παράλληλα τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εταιρείες επικοινωνίας εισήγαγαν καινοτομίες προκειμένου να αντεπεξέλθουν στην κρίση του COVID19 σχεδόν στο σύνολό τους.
- Οι διαφημιζόμενοι εστιάζουν κυρίως στην στόχευση νέων πελατών και τις νέες συνεργασίες, ενώ οι διαφημιστές εμφανίζονται να υιοθετούν και να αναζητούν καινοτομίες σε περισσότερους τομείς από τους πελάτες τους: Νέες διαδικασίες παραγωγής, στόχευση νέων πελατών, νέες συνεργασίες, εμβάθυνση σχέσεων με τους πελάτες τους, νέα κανάλια αλλά και νέο περιεχόμενο επικοινωνίας
- Επίσης, οι καινοτομίες που έχουν εισαχθεί σε κάθε επιχείρηση τείνουν να αποκτούν μόνιμο χαρακτήρα με τις διαφημιστικές εταιρείες να φαίνονται να «αξιοποιούν» την κρίση της πανδημίας περισσότερο και να υιοθετούν αλλαγές και καινοτομίες μόνιμου χαρακτήρα σε μεγαλύτερο βαθμό και σε περισσότερες περιοχές από τους διαφημιζόμενους.
Πόσο αισιόδοξο είναι αυτό; Ο Λάτσιος στο OPEN. Όταν η τηλεοπτική αγορά στερείται νέων στελεχών. Θλίψη.
Πόσο αισιόδοξο είναι ότι η παραγωγή του Big Brother διέρρευσε πικάντικο βίντεο για να ανεβάσει την τηλεθέαση;
Αυτό είναι αισιόδοξο: Μεγάλη είναι η αύξηση της ακροαματικότητας των ραδιοφωνικών σταθμών της ΕΡΤ μέσα στον τελευταίο χρόνο, από τον Οκτώβριο 2020 ως τον Οκτώβριο 2021, σύμφωνα με την επίσημη Έρευνα Ακροαματικότητας της ΑΕΜΑΡ. Συνολικά, οι πέντε ραδιοσταθμοί της ΕΡΤ (Πρώτο, Δεύτερο, Τρίτο, Kosmos, ΕΡΑ Σπορ) που συμμετέχουν στις μετρήσεις (πάντα Αττική) εμφανίζουν μια σημαντικότατη διεύρυνση του ακροατηρίου τους στους 340.000 ακροατές κατά μέσον όρο την ημέρα, από 306.000, πριν από ένα χρόνο. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στοιχείο ότι σε μηνιαία βάση, περισσότεροι από τους μισούς τους οποίους καλύπτει η έρευνα ακροαματικότητας, ακούν έναν από τους σταθμούς της ΕΡΤ. Επίσης, τέσσερις στους δέκα εξ αυτών, ακούν έναν μουσικό σταθμό της ΕΡΤ!
Σχόλια