Η γερμανική Zooplus, ο κορυφαίος αποκλειστικά διαδικτυακός παίκτης λιανικής πώλησης τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια ζώα στην Ευρώπη, επεκτείνεται και στην Ελλάδα. Ήδη, μάλιστα, ή ίδια έχει καταχωρήσει το Domain Zooplus.gr, ενώ παράλληλα έχει δημοσιεύσει Aγγελία στην ιστοσελίδα της προς αναζήτηση Έλληνα μεταφραστή.
Η Zooplus διακινεί πάνω από 8.000 κωδικούς (τροφών και αξεσουάρ) για κατοικίδια ζώα, ενώ δραστηριοποιείται σε συνολικά 23 χώρες. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε με επιτυχία μια αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 37,5 εκατ. ευρώ με σκοπό την περαιτέρω διεθνοποίησή της.
Οι συνολικές πωλήσεις για το 2014 εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 550 εκατ. ευρώ, αντί 426,9 εκατ. ευρώ για το 2013. Ενώ στην πρόσφατη ενημέρωση των επενδυτών (αρχείο Pdf), το διοικητικό συμβούλιο αυτής παρουσίασε τη στρατηγική και τις μελλοντικές φιλοδοξίες του.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η συνολική αγορά τροφών και αξεσουάρ για κατοικίδια στην Ευρώπη ανέρχεται στα 25 δισ. ευρώ, ενώ ο αντίστοιχος τζίρος της ελληνικής αγοράς ανέρχεται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ (2010).
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί στους παράγοντες επιτυχίας της Zooplus, την εξειδίκευση και τη διεθνοποίηση. Ενώ παράλληλα είχα επισημάνει ότι μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου δεν υφίσταται μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς.
Πέρυσι, στα πλαίσια του «E-Commerce Forum 2020: the way to Excellence» και στη συζήτησή μου με την Marketing Coordinator της Pet City S.A κα Βάσια Πολυδώρου, η ίδια ανακοίνωσε ότι το 15%-20% του τζίρου της Pet City προέρχεται από το κανάλι του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι για το 2013 οι συνολικές πωλήσεις της ανήλθαν στα 25,42 εκατ. ευρώ, τότε ο συνολικός διαδικτυακός τζίρος της Pet City ανέρχεται στα 3,81 – 5,08 εκατ. ευρώ.
Για να δούμε, λοιπόν, ποια νέα στρατηγική θα ακολουθήσουν οι εγχώριοι παίκτες, καθώς η είσοδος της Zooplus στην ελληνική αγορά, θα ταρακουνήσει τις αγορές του συγκεκριμένου κλάδου.
Σχόλια