insideAR 2014 Munich: παρουσιάσεις που ξεχώρισαν στο φετινό συνέδριο «επαυξημένης πραγματικότητας»
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, είχα την ευκαιρία να δω από κοντά στο συνέδριο insideAR της Metaiο εξαιρετικές παρουσιάσεις βέλτιστων πρακτικών εφαρμογών σχετικά με την τεχνολογία της «επαυξημένης πραγματικότητας» Augmented Reality (AR) στο Μόναχο.
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, το insideAR προσέλκυσε πλήθος κόσμου από όλο τον κόσμο. Στο διήμερο συνέδριο συμμετείχαν συνολικά πάνω από 1.000 επισκέπτες.
Στην εναρκτήρια ομιλία, ο διευθύνων σύμβουλος της metaiο Dr. Thomas Alt ανάφερε ότι η ίδια κατέχει το 40% της παγκόσμιας αγοράς λογισμικού AR ενώ την εφαρμογή της metaiο SDK χρησιμοποιούν περισσότερο από 110.000 προγραμματιστές. Στη συνέχεια ο ίδιος παρουσίασε την πλατφόρμα AR metaio 6, η οποία παρέχει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες (SLAM και RGB-D ready) εντοπισμού αντικειμένων αλλά και προσώπων, τα οποία επιτρέπουν στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν το περιεχόμενο τους για τις εφαρμογές AR. Επιπλέον, ο ίδιος παρουσίασε την εφαρμογή Thermal Touch, η οποία μπορεί να μετατρέψει οποιαδήποτε επιφάνεια, σε μια οθόνη αφής, χρησιμοποιώντας υπέρυθρες κάμερες. Ενώ τέλος παρουσίασε και μια εφαρμογή αγορών για λιανέμπορους, η οποία μέσω της "Visual Search" αναγνώρισης εικόνας και αντικειμένων, επιτρέπει στους χρήστες να λάβουν άμεσα επαυξημένες πληροφορίες στην κινητή συσκευή τους σχετικά με τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, δίπλα ακριβώς στο ράφι του σημείου πώλησης.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε την εναρκτήρια ομιλία του ιδρυτή και διευθύνοντα συμβούλου της metaiο Dr. Thomas Alt.
{youtube}F4bzsSnZCl8{/youtube}
Στη συνέχεια, σάς παρουσιάζω κάποιες επιπλέον παρουσιάσεις τις οποίες εγώ προσωπικά ξεχώρισα στο συνέδριο:
Commodore Partners
Ο Court Wescott της Commodore Partners, επενδυτή της metaiο, ανάφερε ότι είναι αναπόφευκτο ότι η επόμενη συσκευή μας μετά το smartphone θα είναι τα AR glasses καθώς αυτά θα μας προσφέρουν την ιδανική, συναφή και άμεση πληροφορία από αυτήν που μας προσφέρουν τα κινητά. Ενώ ανέφερε ότι μέσω της υπολογιστικής όρασης (Computer Vision) δίνουμε τη δυνατότητα στις νέες συσκευές μας να δουν και να αναγνωρίσουν το περιβάλλον τους καθώς επίσης ότι επαυξημένη πραγματικότητα δε σημαίνει μονάχα παραπάνω πληροφορίες, αλλά περισσότερες σε βάθος πληροφορίες. Όντως μέσω της Thermal Touch, ολόκληρος o κόσμος θα μετατραπεί κυριολεκτικά σε μια οθόνη επαφής.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ήταν το σχόλιο του για το ότι καθώς η «αναγνώριση» και η «συνάφεια» προηγούνται αυτού του νοήματος, η υπολογιστική όραση και η επαυξημένη πραγματικότητα θα αναδιαμορφώσουν τις μηχανές αναζήτησης τύπου Google. Εξαιρετικό παράδειγμα αυτής της αναδιαμόρφωσης είναι η εφαρμογή της PhotoMath. Η συγκεκριμένη εφαρμογή λύνει μαθηματικές εξισώσεις μέσω αλγορίθμων και της υπολογιστικής όρασης – επαυξημένης πραγματικότητας.
Τέλος ανάφερε ότι η υπολογιστική όραση και η επαυξημένη πραγματικότητα θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Ενώ παρατήρησε ότι η επαυξημένη πραγματικότητα θα μας δώσει τη δυνατότητα να γίνουμε ειδικοί σε οτιδήποτε, σε πραγματικό χρόνο.
Cisco
Ο Δρ. Dirk Schlesinger της Cisco αναφέρθηκε στην εμπορική εκμετάλλευση του Internet of (Every-) Things. Σημαντική ήταν η παρατήρηση του oτι η σύγκλιση των τεχνολογιών και η ανάλυσης των δεδομένων των Big Data οδηγεί στη δημιουργία νέας αξίας. Με αποτέλεσμα, τα δεδομένα από αδύναμα να γίνονται βουλιμικά, η διορατικότητα μετατρέπεται σε προνοητικότητα, ενώ η διάθεση των δεδομένων επιτυγχάνεται σε άμεσο χρόνο.
Σχετικά μετά το «Internet των Πραμάτων» δεν έχουν σημασία τα «Πράματα», αλλά η διασύνδεση αυτών με δεδομένα, τις διαδικασίες και τους ανθρώπους. Ενώ στο ΙοΕ βλέπει τη μεγαλύτερη επιχειρηματική ευκαιρία καθώς μέσω αυτού οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τα κέρδη τους. Λαμβάνοντας τα παραπάνω, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναδιαμορφώσουν το επιχειρηματικό μοντέλο τους.
Στη συνέχεια ο ίδιος παρουσίασε τέσσερα παραδείγματα αναδιαμόρφωσης βιομηχανιών αυτών της αυτοκινητοβιομηχανίας (Gοοgle), των ταξί (Uber), της ανάλυσης δεδομένων ως υπηρεσία (GE) και της πώλησης αυτοκινήτων χωρίς μεσάζων (Tesla).
Τέλος, παρουσίασε την εφαρμογή της Prοteus μέσω της οποίας οι αισθητήρες προσφέρουν τη δυνατότητα συλλογής δεδομένων των ασθενών και να παρέχουν νέες υπηρεσίες. Δείτε τη λειτουργία του εδώ.
Grand Visual
Ο Tim Last της Grand Visual παρουσίασε εξαιρετικά παραδείγματα εφαρμογών της επαυξημένης πραγματικότητας σε υπαίθριες διαφημίσεις. Ένα τέτοιο ήταν η ενέργεια της παραπάνω εταιρείας για την Pepsi Max. Παρακάτω μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο.
{youtube}Go9rf9GmYpM{/youtube}
Campus Interactive
Ο Rupert Forsythe της Campus Interactive παρουσίασε την εφαρμογή του επαυξημένης πραγματικότητας για τις κούκλες- ασθενείς του. Οι παραπάνω κούκλες-μανεκέν χρησιμοποιούνται από τους εκπαιδευόμενους ιατρούς και νοσοκόμες στην πρακτική εξάσκησή τους στο Sheffield Hallam University. Οι συγκεκριμένες κούκλες αναπνέουν, δίνουν αίμα, βλεφαρίζουν και κάνουν διάφορες άλλες λειτουργίες. Ενώ μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας, οι κούκλες γίνονται ζωντανές! Παρακάτω μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο του BBC.
{youtube}MijwyMUVVCY{/youtube}
Όλες τις παρουσιάσεις του συνεδρίου insideAR 2014 μπορείτε να τις δείτε εδώ.
Είμαστε ακόμα στην αρχή ενός ταξιδιού, οι πόρτες του οποίου μόλις άνοιξαν. Ενώ στο πάντρεμα των αλγορίθμων με την τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας και της υπολογιστικής όρασης βρίσκεται η ιδεατή πλατφόρμα για τον σχεδιασμό των πρωτοτύπων επιχειρηματιών μοντέλων του μέλλοντος.
Σχόλια