Την προηγούμενη εβδομάδα, η IKEA της Γερμανίας, η οποία είναι η μεγαλύτερη αγορά της IKEA, ανακοίνωσε ότι από τις 25.08.14 θα προσφέρει σε όλους τους πελάτες της (φυσικούς και διαδικτυακούς), το δικαίωμα υπαναχώρησης εφ' όρου ζωής!
Η απλή προσκόμιση της απόδειξης αγοράς αρκεί, για να επιστραφούν όλα τα προϊόντα (από την παραπάνω ενέργεια εξαιρούνται τα φυτά και τα εξατομικευμένα προϊόντα) τα οποία αγοράστηκαν από την ΙΚΕΑ, ασχέτως εάν είναι καινούρια ή μεταχειρισμένα. Ενώ οι πελάτες θα λαμβάνουν κατά την επιστροφή των προϊόντων, το πλήρες αντίτιμο της αξίας του.
Με την παραπάνω ευφυή στρατηγική κίνηση, η ΙΚΕΑ αποκτά ένα μοναδικό συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των παλαιών και νέων ανταγωνιστών της (βλέπε Westwing και Home24). Στόχος της είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά του επίπλου στη Γερμανία, ανεβάζοντας τα μερίδια της από 13% σε 25%, σε διάστημα 8 – 10 ετών. Ενώ για την επίτευξη του παραπάνω στόχου θα δώσει επιπλέον βαρύτητα στο ηλεκτρονικό εμπόριο καθώς σκοπεύει σύντομα να προσφέρει όλη την γκάμα των προϊόντων της μέσω του διαδικτύου. Στην οικονομική χρήση του 2013, οι διαδικτυακές πωλήσεις στη γερμανική αγορά ανήλθαν στα 92 εκατ. ευρώ από 72 εκατ. ευρώ το 2012, εμφανίζοντας μία αύξηση της τάξεως του 26%. Αυτές αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% των συνολικών πωλήσεων στη συγκεκριμένη αγορά. Ενώ το συνολικό ποσοστό επιστροφής (offline και online) ανέρχεται στο 6% – σε ποσοστό των πωλήσεων αυτό ανέρχεται στο 2% – 3% του τζίρου.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στη Δανία και τη Νορβηγία, η εφ' όρου ζωής επιστροφής προϊόντων IKEA λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια, ενώ από του χρόνου στη Μεγάλη Βρετανία και Ισπανία θα ισχύει η δυνατότητα επιστροφής προϊόντων για διάστημα 360 ημερών. Η διαφορετική στρατηγική που ακολουθείται σε διάφορες χώρες είναι απόρροια των διαφορετικών συνθηκών που ισχύουν σε κάθε ξένη αγορά ενώ η απόφαση λαμβάνεται αυτόνομα από κάθε θυγατρική της ΙΚΕΑ ξεχωριστά.
Ενδιαφέρον, λοιπόν θα έχει να δούμε, ποια στρατηγική θα ακολουθήσει για την ελληνική αγορά ο Όμιλος Φουρλής για τη ΙΚΕΑ!
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2014 (αρχείο PDF), η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 111,2 εκατ. ευρώ πρώτο εξάμηνο του 2014 μειωμένες κατά 0,3% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2013 (111,5 εκατ. ευρώ). Το EBITDA ανήλθε στα 4,5 εκατ. ευρώ έναντι 5,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2013, ενώ παρουσίασε ζημίες προ φόρων 5,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 4,8 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.
Σήμερα, λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ από τον Όμιλο Φουρλή, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο και ένα στη Σόφια Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 5 σημεία παραγγελιοληψίας προϊόντων ΙΚΕΑ στη Ρόδο, στην Πάτρα, στα Χανιά, στο Ηράκλειο και στην Κομοτηνή.
Ενώ πρόσφατα λανσαρίστηκε το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της ΙΚΕΑ.gr, το οποίο υλοποιήθηκε από την Atcom.
Με την παραπάνω ελκυστική νέα υπηρεσία, η ΙΚΕΑ θα έλξει περισσότερο κόσμο στα καταστήματά της ενώ ο παράγοντας "ευκολία" θα παίξει σημαντικό ρόλο στην απόφαση των καταναλωτών για το εάν θα επιστρέψουν στην πραγματικότητα τα έπιπλά τους. Και αυτό διότι ακόμα και εάν αυτά δεν πληρούν πλήρως τις επιθυμίες τους, τίθεται το ερώτημα εάν θα αξίζει ο κόπος (ξεμοντάρισα) και η δαπάνη (μεταφορικά) για την επιστροφή και την παραλαβή ενός νέου επίπλου. Βλέπετε, τα έπιπλα δεν είναι υποδήματα (βλέπε Zalandο)!
Σχόλια