Από τη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, στην κορυφή των ηλεκτρονικών petshops, με οδηγό την αγάπη για τα ζώα
Ποιος αλήθεια θα το φανταζόταν ότι από ένα μικρό κατάστημα 50 τ.μ (και με σχεδόν μηδενικό budget) μια ιδέα με βάση και κίνητρο την αγάπη για τα ζώα, θα έφτανε στο σημείο να εξελιχθεί σε ένα από τα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα, με πάνω από 8000 προϊόντα κατοικίδιών. Το epixeiro.gr συζητά σήμερα με τον Κώστα Παρασκευόπουλο ιδιοκτήτη του petshop88, για την απόφαση του να επεκταθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τη φιλοσοφία του σχετικά με τη λειτουργία της επιχείρησης.
Η ιδέα για τη δημιουργία του petshop88 προϋπήρχε στο μυαλό του κ. Παρασκευόπουλου αρκετό καιρό πριν την υλοποίηση της. Τελικά, τον Μάρτιο του 2013, δειλά - δειλά και με σχεδόν μηδενικό κεφάλαιο (που δεν ξεπερνούσε τα 800 ευρώ μαζί με την κατασκευή της ιστοσελίδας), το petshop88.gr ήταν γεγονός.
Η απόφαση προήλθε από την ανάγκη για διάδοση των προϊόντων του καταστήματος στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης. Κάτι που, τόσο λόγω του μεγέθους του φυσικού καταστήματος όσο και λόγω της τοποθεσίας, δεν μπορούσε να γίνει χωρίς ένα e-shop.
Από ένα μικρό κατάστημα 50 τ.μ σε ένα από τα κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα
Με απλά λόγια, όπως αναφέρει στο epixeiro.gr ο κ. Παρασκευόπουλος, στόχος ήταν να μάθουν περισσότεροι καταναλωτές για το petshop88, να γνωρίσουν τα προϊόντα του και, φυσικά, να επεκταθούν οι πωλήσεις. Κάτι που επετεύχθη, αφού, μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, έφτασε να αποστέλλει ακόμα και στο πιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας.
Καταλυτικό ρόλο στην επιτυχία της προσπάθειας διαδραμάτισε η συστέγαση του petshop88 με την κτηνιατρική κλινική του Κυριάκου Αγαθαγγελίδη (εξάδελφου του κ. Παρασκευόπουλου), που είχε ήδη εμπλουτίσει το μικρό, τότε, προσωπικό της επιχείρησης με γνώσεις και εμπειρίες που αποδείχτηκαν εξαιρετικά σημαντικές.
Τα συστατικά της επιτυχίας
Πώς κατάφερε, όμως, να πετύχει το συγκεκριμένο project χωρίς να έχει στη διάθεση του μεγάλα κεφάλαια; Σύμφωνα με τον κ. Παρασκευόπουλο, «πρώτο μέλημα μας ήταν, αφού ελέγξουμε και παρακολουθήσουμε τον ανταγωνισμό, να προσπαθήσουμε να βρούμε διάφορους τρόπους ώστε να διαφοροποιηθούμε και να προσφέρουμε κάτι πλέον πειστικό απέναντι στον καταναλωτή».
Τεράστιο πλεονέκτημα ήταν και είναι η εξειδίκευση των ανθρώπων της εταιρείας, που απαντούν στην τηλεφωνική εξυπηρέτηση. «Ο πελάτης ένιωθε σιγουριά και δεν υπήρχε περίπτωση να μην του λυθεί οποιαδήποτε απορία, είτε εμπορικής είτε κτηνιατρικής φύσεως». Ακόμη και σήμερα, που το προσωπικό έχει αυξηθεί, πραγματοποιούνται πολύ συχνά εκπαιδευτικά σεμινάρια.
Και δεν είναι τυχαίο ότι η επιχείρηση αποκτά άμεσα οποιαδήποτε πιστοποίηση αφορά στον κλάδο της. Κάπως έτσι, είναι πιστοποιημένο μέλος του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου – GR.EC.A. ενώ είναι και από τα λίγα καταστήματα που έχουν αποκτήσει πιστοποίηση στην εξειδίκευση σχετικά με τη διατροφή του σκύλου και της γάτας.
Στη συνέχεια, υιοθετήθηκαν καινοτομίες στη συσκευασία. «Όταν σχεδόν το σύνολο των προϊόντων είναι εύθραυστα, τότε η συσκευασία τους αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία». Για παράδειγμα, όλες οι τροφές σκύλου και γάτας αποστέλνονται σε ειδικό χαρτόκουτο, ενώ υλικά προστασίας και συσκευασίας τα οποία δεν χρησιμοποιούσε σχεδόν κανένας, για το petshop88 ήταν επιβεβλημένα.
Η επιλογή προϊόντων για το κατοικίδιο μας δεν είναι εύκολη υπόθεση
Την ίδια στιγμή, «έγιναν και γίνονται απίστευτες διαπραγματεύσεις με courier και μεταφορικές. Καταφέραμε ο μέσος χρόνος παράδοσης να είναι 24 ώρες από Θράκη μέχρι Αθήνα και 48 ώρες στις υπόλοιπες περιοχές (για δέματα μέχρι 15 κιλά). Στη Θεσσαλονίκη, οι παραδόσεις γίνονται αυθημερόν. Εφαρμόσαμε εξαρχής τα δωρεάν μεταφορικά για αγορές άνω των 25 ευρώ, καθώς και δωρεάν αντικαταβολή για άνω των 50 ευρώ».
Από την άλλη, η κατασκευή, η δομή και η τελική εμφάνιση του ηλεκτρονικού καταστήματος φτιάχτηκε με στόχο την έγκυρη και πλήρη ενημέρωση του καταναλωτή για αυτό που σκοπεύει να αγοράσει, αλλά και με τη δυνατότητα να το κάνει αυτό με τον πλέον άμεσο τρόπο. Για παράδειγμα, ήταν το πρώτο ηλεκτρονικό κατάστημα του κλάδου το οποίο διέθετε «one page check out», χωρίς να κουράζει τον αγοραστή.
Όταν ένα προϊόν δεν είναι διαθέσιμο, τότε αυτό είναι ορατό στον πελάτη, «μια κίνηση που, όσο και αν σας φαίνεται απίστευτο, μας έδωσε τρομερή αξιοπιστία και μας χάρισε σταθερούς πελάτες». Και φυσικά, ανανεώνεται τακτικά η εμφάνιση του ηλ. καταστήματος, αποτελώντας ένα από τα πρώτα που έγιναν mobile friendly, ενώ δίνεται απίστευτη σημασία στην παρουσίαση των προϊόντων.
Ποιο όμως είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα και αυτό που καθιστά το petshop88.gr ιδιαίτερο; Ο δημιουργός του μας απαντά: «Το γεγονός ότι, λόγω του σχεδόν ανύπαρκτου budget, κάθε προϊόν, κάθε κείμενο κάθε λεπτομέρεια, κάθε τι μη προγραμματιστικό και τεχνικό, περάστηκε από τα χέρια ενός ανθρώπου ο οποίος ήξερε τον χώρο των pet».
Αξιόπιστα προϊόντα
Ζητήσαμε από τον κ. Παρασκευόπουλο να μας μιλήσει για τη σημασία της επιλογής αξιόπιστων προϊόντων για τα κατοικίδια και τι χρειάζεται να προσέχει ο καταναλωτής. «Η επιλογή προϊόντων για το κατοικίδιο μας δεν είναι εύκολη υπόθεση», μας λέει. «Ακόμα και η αγορά ενός παιχνιδιού για το σκυλάκι μας ή τη γατούλα μας, προϋποθέτει σκέψη. Πόσο μάλιστα όταν πρόκειται για είδη διατροφής και υγιεινής. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ζωάκια τα οποία εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τις δικές μας επιλογές.
Έτσι, η ποιότητα των προϊόντων παίζει πολύ μεγάλο ρόλο, καθώς συνδέεται τόσο με την αποτελεσματικότητα τους όσο και με την ασφάλεια των μικρών μας φίλων. Ένα σύγχρονο petshop διαθέτει και οικονομικά προϊόντα τα οποία μπορείς να βρεις σε ένα πολυκατάστημα πχ, αλλά και ποιοτικά - επώνυμα τα οποία προσφέρουν αξιοπιστία και σωστό value for money. Πλέον υπάρχουν πολύ εύκολοι τρόποι ώστε ο καταναλωτής να ενημερωθεί τόσο για την ποιότητα και για την καλύτερη τιμή ενός προϊόντος. Στο petshop88 διαθέτουμε την κατάλληλη εξειδίκευση ώστε να καθοδηγήσουμε σωστά τον πελάτη».
Η αγάπη μας για τα ζώα μας οδήγησε εδώ και, το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να προσφέρουμε για αυτά
Μια σοβαρή υπόθεση
Ο ίδιος υπογραμμίζει πως, από την έναρξη της λειτουργίας τόσο του φυσικού όσο και του ηλεκτρονικού καταστήματος, δεν εμπορεύτηκαν ποτέ κατοικίδια, καθώς ήταν κάθετα αντίθετοι σε αυτό, ενώ, σε συνεργασία και με την κλινική τους, προχωρούν σε φιλοζωικές δράσεις. «Η αγάπη μας για τα ζώα μας οδήγησε εδώ και, το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να προσφέρουμε για αυτά» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Παρασκευόπουλος.
Σταθήκαμε λίγο παραπάνω στο θέμα της απόκτησης ενός μικρού ζώου. «Συνηθίζω να είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός απέναντι σε ανθρώπους που ζητούν την γνώμη μου ώστε να αποκτήσουν ένα κατοικίδιο» μας απαντάει. «Πρέπει να καταστεί σαφές το πόσο σοβαρή υπόθεση είναι η απόκτηση ενός ζώου συντροφιάς. Τεράστια ευθύνη, αρκετός προσωπικός χρόνος αλλά και ένα λογικό κόστος για την σωστή φροντίδα του. Όλα αυτά ωστόσο δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που ανταποδίδει ένα ζωάκι.
Αν θέλεις όμως να αποκτήσεις ένα κατοικίδιο τότε πρέπει να είσαι σίγουρος. Σίγουρος ότι δεν πρόκειται για ένα ζωντανό παιχνίδι, αλλά για ένα σύντροφο, που ναι μεν μας αγαπάει άνευ ορών, αλλά πρέπει να διαθέτουμε τον κατάλληλο χώρο, χρόνο για την βόλτα του, την περιποίηση του, την υγιεινή του αλλά και τα οικονομικά για την σωστή διατροφή, ιατρική πρόληψη και αποπαρασιτωσή του».
Σχόλια