Η Wayfair, ο μεγαλύτερος διαδικτυακός έμπορας επίπλων και οικιακών ειδών στις Η.Π.Α. κατάθεσε πρόσφατα στην αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τα προκαταρκτικά έγγραφα, ξεκινώντας έτσι τη διαδικασία εισόδου της στο χρηματιστήριο.
Σύμφωνα με τα παραπάνω έγγραφα της, οι πωλήσεις για το 2013 ανήλθαν στα 916 εκατ. δολάρια, εμφανίζοντας μια αύξηση της τάξης του 52 τοις εκατό σε σχέση με το 2012. Η συνεχής, όμως, αύξηση των διαφημιστικών δαπανών επηρέασε αρνητικά το λειτουργικό αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) της εταιρείας. Αυτό εμφάνισε καθαρές ζημιές ύψους 15,5 εκατ. δολαρίων.
Να υπενθυμίσω ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2011 η Wayfair λειτουργούσε πάνω από 200 διάφορα ανώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα με την επωνυμία CSN Stores. Ενώ μέσω μίας ολοκληρωτικής μεταμόρφωσης, η Wayfair επικεντρώθηκε σε πέντε επώνυμες μάρκες τη Wayfair.com, την Allmodern.com, την dwellstudio.com, την Βirchlane.com και τo Shopping Club με την επωνυμία Jossandmain.com.
Η Wayfair έχει λάβει επενδυτικά κεφάλαια υψηλού επιχειρηματικού κινδύνου ύψους 358 εκατ. δολαρίων, ενώ το αμερικανικό περιοδικό Forbes την αποτιμά στα 2 δισ. δολάρια.
Μετά την επιτυχή είσοδο της Zulily και της AO.com στο χρηματιστήριο, παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον και άλλων εταιρειών του Ηλεκτρονικού Εμπορίου να αντλήσουν κεφαλαία μέσω του χρηματιστηρίου όπως αυτής του γαλλικού διαδικτυακού έμπορα επίπλων Vente-Unique.
Η Vente-Unique εμφάνισε για το 2013 πωλήσεις ύψους 50,9 εκατ. ευρώ (αρχείο PDF) ενώ αυτή ανήκει στον όμιλο CAFOM όπως και η αγγλική Habitat.
Την αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου επίπλων και οικιακών ειδών ανέπτυξα εκτενέστερα σε παλαιότερο άρθρο μου, μιας ενδιαφέρουσας αγοράς που θέλει τον μάστορά της.
Σχόλια