Πριν από λίγες μέρες, στο πλαίσιο του παγκόσμιου φόρουμ λιανεμπορίου και καταναλωτικών αγαθών The Global Summit, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι, ο περιβόητος Oliver Samwer (ο ένας εκ των των αδερφών Samwer) της γερμανικής επενδυτικής επιχειρηματικών συμμετοχών Rocket Internet, απευθυνόμενος στους μεγάλους παίκτες του παραδοσιακού εμπορίου, τους προειδοποίησε ότι οι μέρες τους είναι μετρημένες ("Your days are numbered").
Ενώ τους επεξήγησε ότι τα φυσικά καταστήματα είναι μεσαίωνας: "Αυτά κατασκευάστηκαν, καθώς δεν υπήρχε πριν το διαδίκτυο. Ενώ όποιος θέλει να ξεκινήσει σήμερα μια δραστηριότητα στο εμπόριο, δε χρειάζεται το φυσικό σημείο πώλησης. Αυτό δεν μπορείτε να το κατανοήσετε, καθώς είστε μεγάλη σε ηλικία και ρωτάτε πελάτες σας που έχουν μεγάλη ηλικία. Επίσης πιστεύετε ότι η αγορά θα μετατεθεί στο διαδίκτυο με την ταχύτητα που περπατάτε πάνω σε ένα γρασίδι του γκολφ, ενώ εγώ πιστεύω ότι αυτό θα λάβει χώρα με την ταχύτητα ενός αγώνα Φόρμουλα 1″.
Πέρα των παραπάνω επικριτικών σχολείων, ο Oliver Samwer παρουσίασε και μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την Rocket Internet:
Οι συνολικές πωλήσεις της Rocket Internet ανέρχονται στα 700 εκατ. ευρώ. Κάτω από τον γαλαξία της Rocket Internet βρίσκονται αυτήν τη στιγμή 75 νεοφυείς επιχειρήσεις με διαφορετικά επιχειρηματικά μοντέλα, όπως της Westwing και της Home24, που βρίσκονται και στις πέντε ηπείρους. Τελευταίο εγχείρημα αυτής είναι η Helping, μια διαδικτυακή πλατφόρμα για ανεύρεση επαγγελματιών καθαριστών – καθαριστριών. Ενώ υπενθυμίζω ότι από τον Αύγουστο του 2013, η Rocket Internet δεν κατέχει πια μερίδια της Zalando, οι πωλήσεις της οποίας για το 2013 ανήλθαν στα 1,76 δισ. ευρώ.
Στόχος της Rocket Internet είναι να γίνει η κορυφαία διαδικτυακή εταιρεία εκτός των συνόρων των Η.Π.Α και της Κίνας. Για να το πετύχει αυτό, η ίδια έχει αναπτύξει υπηρεσίες logistics σε 100 πόλεις στην Ινδία, με τέτοια ταχύτητα, που όπως αναφέρει ο Oliver Samwer θα ζήλευε και η UPS.
Σχόλια