Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (E-Mail Marketing) ανήκει στις οικονομικές εφαρμογές που χρησιμοποιούνται περισσότερο από τους διαδικτυακούς εμπόρους για την προσέγγιση νέων πελατών αλλά και για τη διατήρηση των υφισταμένων πελατών.
Πολλοί έμποροι, όμως, είναι δυσαρεστημένοι με τα αποτελέσματα που προκύπτουν από των μετρήσεων των ηλεκτρονικών επιστολών τους και των newsletters, ενώ αρκετοί από αυτούς προβληματίζονται εάν οι χρήστες είναι τσαντισμένοι με τον όγκο των newsletter που λαμβάνουν καθημερινά.
Συγχρόνως, όμως, στο ηλεκτρονικό εμπόριο μπορούν να επιτευχθούν σημαντικά οφέλη μέσω του E-mail Marketing. Αρκεί τα παραπάνω μηνύματα να αναφέρονται στη σωστή θεματολογία, όπως προσφορές, διαγωνισμούς το λανσάρισμα νέων προϊόντων ή τη στόχευση σε συγκεκριμένα προϊόντα, η οποία θα πρέπει να είναι σχετική με τις επιθυμίες και τις ανάγκες των «ετερογενών» πελατών τους. Ενώ οι έμποροι θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους μερικούς βασικούς κανόνες για τον σωστό σχεδιασμού αυτού:
Ο σχεδιασμός ελκυστικών – λειτουργικών emails και newsletters παίζει ένα κυρίαρχο ρόλο στο E-Mail Marketing. Κεντρικό ρόλο στη συνολική επιτυχία μας διασυνοριακής καμπάνιας ενός E-Mail ή ενός Newsletter διαδραματίζουν:
- Η ξεκάθαρη διαμόρφωση του τίτλου του μηνύματος (Subject) και του κυρίως θέματός του από τον αποστολέα.
- Η εξατομίκευση του μηνύματος και η ορθή προσφώνηση του αποδέκτη (Αγαπητή κυρία...., Αγαπητέ κύριε....).
- Η προσαρμογή του περιεχομένου θα πρέπει να γίνεται μέσω κατηγοριοποίησης των πελατών, ανάλογα με τον διαφορετικό κύκλο ζωής τους (Custοmer Life Cycle) ήτοι εάν πρόκειται για ενδιαφερόμενους πελάτες, για νέους πελάτες, για υφιστάμενους πελάτες ή για ανενεργούς πελάτες. Και αυτό διότι οι ανάγκες πληροφόρησης των πελατών – ενδιαφερομένων ποικίλουν βάσει της φάσης στην οποία βρίσκονται.
- Η σύντομη περιγραφή του περιεχομένου, η οποία μπορεί να απεικονιστεί με τη μορφή φωτογραφιών-εικονιδίων και οι οποίες αντανακλούν τα βασικά μηνύματα. Ενώ στα θέματα που παρουσιάζονται, ο αναγνώστης μπορεί να τα κάνει απευθείας κλικ μέσω της εισαγωγής των υπερσυνδέσμων (hyperlinks).
- Η ευδιάκριτη πρόσκληση για δράση (call-to-action).
- Η τοποθέτηση επικεφαλίδων στον τίτλο του μηνύματος που αποτελούν μικρή προεπισκόπηση του περιεχομένου του email.
- Η διασύνδεση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Η αναγραφή στις υποσημειώσεις του newsletter απαραίτητων πληροφοριών με στόχο τη θετική βιωματική εμπειρία των πελατών, όπως το τηλέφωνο και το email εξυπηρέτησης πελατών, η νομική υποσημείωση, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού καταστήματος, θέματα αποστολής, θέματα ασφάλειας, θέματα πληρωμών, και ο σύνδεσμος απεγγραφής.
Newsletter της Zalando, Πηγή: Zalando
- Η επανειλημμένη και σαφής αναφορά των ωφελειών που έχει ένας πελάτης από την εγγραφή σε ένα newsletter:
- Χωρίς αυτή, ο πελάτης μπορεί να χάσει σημαντικές πληροφορίες.
- Μέσω του newsletter ο πελάτης μπορεί να λάβει νωρίτερα τις πληροφορίες από τους άλλους.
- Μέσω του newsletter ο πελάτης της είναι καλύτερα ενημερωμένος από τους άλλους.
- Μέσω του newsletter μπορεί να εξοικονομήσει χρήματα.
- Μέσω του newsletter λαμβάνει ειδικές εκπτώσεις.
Αναφορά των ωφελειών που έχει ένας πελάτης της Zalando από την εγγραφή αυτού στο newsletter
- Και τέλος, η σωστή απεικόνιση των Ε-mail στις φορητές συσκευές.
Μια εξαιρετική βήμα προς βήμα καθοδήγηση για την επίτευξη καλών σχεδιασμένων E-mails και Newsletter προσφέρει η Email Monks.
Η τάση στο E-Mail Marketing οδεύει από την μαζική αποστολή στην εξατομικευμένη και ευφυή αποστολή. Ολοένα και περισσότερες εταιρείες συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με αφηρημένες ομάδες στόχους, αλλά με ανθρώπους που έχουν τα ατομικά συμφέροντα και προτιμήσεις . Ως εκ τούτου, η επικοινωνία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου γίνεται κατ 'ανάγκην αυθεντική, ατομική και προσανατολισμένη στον διάλογο.
Επιπλέον, το αποτελεσματικό E-Mail Marketing απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό. Ενώ η εκτεταμένη δυνατότητα μέτρησης κάθε καμπάνιας είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Καθώς κάθε αντίδραση των αποδεκτών ενός newsletter μπορεί να μετρηθεί και να ταξινομηθεί σε μεμονωμένους χρήστες, εφόσον παρέχεται η κατάλληλη συναίνεση.
Τους σημαντικότερους δείκτες (KPI) του E-Mail Marketing θα σας παρουσιάσω εκτενέστερα σε άλλο άρθρο μου.
Σχόλια