Τα γερμανικά ταχυδρομεία (Deutsche Pοst – DHL) δημοσίευσαν πρόσφατα τα οικονομικά αποτελέσματα χρήσης για το έτος 2013 (αρχείο PDF). Σύμφωνα τα παραπάνω στοιχεία, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου μειώθηκε κατά 427 εκατ. ευρώ, στα 55,08 δισ. ευρώ, από 55, 51 δισ. ευρώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2012. Ενώ τα συνολικά λειτουργικά κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) διαµορφώθηκαν για τη χρήση 2013 σε 2,86 δισ. ευρώ έναντι 2,66 εκατ. ευρώ το 2012, αυξημένα κατά 7,4%.
H Deutsche Pοst το 2013 διακίνησε για πρώτη φορά πάνω από ένα δισεκατομμύριο δέματα. Πρακτικά, αυτό σημαίνει οτι κατά μέσο όρο, η ίδια διακινεί κάθε εργάσιμη μέρα περί τα 3,4 εκατ. δέματα. Ενώ από τα τέλη του 2001 προσφέρει τις κίτρινες θυρίδες της (Packstation) μέσω των οποίων μπορεί να γίνει η αποστολή αλλά και η παραλαβή των δεμάτων. Οι ανάγκες της γερμανικής αγοράς , όμως, δεν καλύπτονται από τα 2.650 αυτόματα Packstation με τις συνολικά 250.000 θυρίδες τους.
Η DHL επιδιώκει μια στρατηγική διάρθρωσης των υφισταμένων δυνατοτήτων παράδοσης, με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε η παράδοση να γίνεται βάση των επιθυμιών του πελάτη (π.χ. παράδοση εμπορευμάτων σε διάστημα 2 ωρών ή το στήσιμο ιδιόκτητων «προσωπικών» θυρίδων). Ενώ στα πλαίσια της ανάπτυξης νέων καινοτόμων υπηρεσιών lοgistics, η DHL προωθεί το σύνθημα «επανεφευρίσκοντας τη βιομηχανία παράδοσης δεμάτων».
Η ανάπτυξη των lοgistics είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στρατηγικούς παράγοντες επιτυχίας του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η παραπάνω, όμως, ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας, δεν προωθείται από τις επιχειρήσεις του ταχυδρομικού κλάδου αλλά από τις διάφορες επιχειρήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως την Amazοn, την Zalandο και την Alibaba. Ενώ τα τελευταία χρόνια, πλήθος από νεοφυείς επιχειρήσεις (οπως η Shutl, η Taxibeat, η BringBee, η Tiramizοο και η Easybring) έκαναν την εμφάνιση τους, αναπτύσσοντας νέες καινοτόμες υπηρεσίες, οι οποίες έχουν ήδη αναδιαμορφώσει τον κλάδο των lοgistics.
Στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των logistics, με στόχο την ανάδειξη της Ελλάδας σε ανταγωνιστικό και ποιοτικό διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Πότε, όμως, θα καταλάβουν επιτέλους, όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (κράτος και επιχειρηματίες), ότι χωρίς το στήσιμο και τη λειτουργία κεντρικών αποθηκών στις κύριες ευρωπαϊκές αγορές, δεν νοείται ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου και εν γένει των ελληνικών εξαγωγών;
Σχόλια