Έχεις ήδη μία επιχείρηση εδώ και χρόνια ή ξεκίνησες πρόσφατα ή σκοπεύεις να ανοίξεις μία σύντομα. Είμαι σίγουρη ότι γνωρίζεις καλά ότι πρέπει να έχεις καλό λογιστή, καλό δικηγόρο, κεντρικό και εύκολα προσβάσιμο κατάστημα/γραφείο, ιστοσελίδα και μερικά ακόμα στοιχεία που αφορούν τον τομέα σου πιο συγκεκριμένα.
Λίγοι γνωρίζουν όμως ότι το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνουν αμέσως μετά την έναρξη της επιχείρησης τους, είναι η δημιουργία Google my Business. Είναι ένα από το πιο ισχυρά εργαλεία που μας παρέχει η Google για τοπική αναγνωρισιμότητα, στόχευση κοινού και δωρεάν διαφήμιση με άμεση συνέπεια προσέλκυση νέας και ποιοτικής πελατείας, που σε αρκετές περιπτώσεις δεν θα είχαμε την δυνατότητα να προσελκύσουμε διαφορετικά.
Σε γενικές γραμμές, το Google my Business θεωρείται η απόλυτη εφαρμογή για τις επιχειρήσεις καθώς, μαζί, παρέχεται μία πλειάδα άλλων πλεονεκτημάτων που μόνο όφελος, κέρδη και πελατεία μπορούν να φέρουν για κάθε επαγγελματία και επιχείρηση, είτε σε τοπικό είτε σε παγκόσμιο επίπεδο.
Φαντάσου αυτό το σενάριο
Έχεις τουριστική επιχείρηση σε νησί ή και στην πόλη σου. Ο τουρίστας αναζητά πχ ένα εστιατόριο με τοπικές σπεσιαλιτέ για να κλείσει τραπέζι το ίδιο βράδυ. Φυσικά, η πρώτη και πιο εύκολη αναζήτηση που θα κάνει είναι στην Google. Εκεί λοιπόν πρέπει να βρίσκεται το εστιατόριο σου / το ξενοδοχείο σου κ.ο.κ. Αν βρίσκεσαι εκεί, τότε πιθανόν να έρθει σε σένα για φαγητό αυτό το βράδυ.
Μπορεί να μην έχεις ακόμα ιστοσελίδα και να διστάζεις. Δεν είναι απαραίτητη. Με το Google my business, έχεις την δυνατότητα να ανεβάσεις φωτογραφίες, μικρά βίντεο της επιχείρησης και των προϊόντων σου, το menu του εστιατορίου σου, το λογότυπο σου, το ωράριο που δουλεύεις, το τηλέφωνο σου, την διεύθυνση σου ή και δυνατότητα να κλείσουν άμεσα ραντεβού εάν παρέχεις υπηρεσίες.
Σημείο κλειδί - Αξιολογήσεις
Δεν έχει σημασία τι ιστορία λέμε εμείς για την επιχείρηση μας! Την πραγματική ιστορία την λένε οι πελάτες μας, για εμάς. Με το Google my business, ο πελάτης, εάν επιθυμεί, μπορεί να γράψει την εμπειρία του από την επιχείρηση σου, τι του άρεσε και πιθανόν, τι όχι. Ό,τι και εάν γράψει, είναι μόνο για το συμφέρον σου.
Για τις θετικές αξιολογήσεις, απλά θα γίνεις χαρούμενος, θα πάρεις δύναμη να συνεχίσεις το ίδιο δυναμικά. Αυτό που πάντα συμβουλεύω τους πελάτες μου είναι ότι οι πιο πολύτιμες αξιολογήσεις είναι οι -σπάνιες μεν- αρνητικές. Αρκεί να έχουν βάση και να μην είναι κακόβουλες. [Εκεί έχουμε τον τρόπο να απαντήσουμε ή και να τις διαγράψουμε]
Μια παρατήρηση που θα κάνει ένας πελάτης θα την λάβεις σοβαρά υπόψη και θα την διορθώσεις ώστε να μην επαναληφθεί. Είναι η μοναδική ευκαιρία σου να μάθεις ορισμένα από τα αδύνατα σημεία σου σαν επιχείρηση, σαν προσωπικό, σαν κουλτούρα, σαν περιβάλλον, που δεν θα είχες άλλη δυνατότητα να μάθεις τόσο εύκολα και να επέμβεις αποτελεσματικά και άμεσα.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι μεγαλύτεροι οργανισμοί παγκοσμίως, ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια για έρευνες ικανοποίησης πελατών. Εσύ μπορείς να έχεις βασικά στοιχεία διαθέσιμα και την ευελιξία για άμεση διόρθωση τους.
Νέο προϊόν - εκδήλωση - Ανακοίνωση
Μερικά μόνο στοιχεία του Google my business που μπορείς να εκμεταλλευτείς για να λανσάρεις και να διαφημίσεις τις δραστηριότητες σου. Σε κάθε μία από τις παραπάνω αναρτήσεις, μπορείς να δημοσιεύσεις όλα τα στοιχεία για κάθε περίπτωση και να τα μοιραστείς σε όλα τα social media. Το πιο ωραίο είναι ότι μπορείς να βλέπεις την απήχηση που είχαν, καθώς μετριέται ο αριθμός των click που πήρε κάθε post.
Επειδή, λοιπόν, δεν αρκεί να υπάρχει μία επιχείρηση, δεν αρκεί η φορολογική έδρα ή η νομική υπόσταση. Επειδή ο στόχος είναι η κερδοφορία, η βιωσιμότητα και φυσικά η ανάπτυξη, τότε η επιχείρηση σου απαραίτητα πρέπει να έχει και «ψηφιακή έδρα» και αυτό γίνεται σε πρώτο επίπεδο με την δημιουργία Google my business.
Προσπάθησε αν μπορείς να το φτιάξεις μόνος σου, εάν όχι σου προτείνω να αποταθείς σε ειδικό. Πρόκειται για την ευημερία σου, την ευτυχία σου, την δουλειά σου εν τέλει.
Bonus tip: Για την καλύτερη κατάταξη της επιχείρησης σου στα αποτελέσματα της Google, όταν ανεβάζεις φωτογραφίες στο Google my business, μετονόμασε τες με το όνομα του brand σου.
Σχόλια