Η δημοσίευση των οικονομικών στοιχείων του Twitter στο πρώτο τρίμηνο μετά από την είσοδό του στο Χρηματιστήριο ανέδειξε την αδυναμία του.
Είναι δύσκολο να προσελκύσει νέους χρήστες αλλά και να ανακτήσει κατά τακτά χρονικά διαστήματα τους περιστασιακούς χρήστες. Ενώ η χρήση του δεν είναι αυτονόητη, καθώς οι (νέοι) χρήστες πρέπει να επενδύσουν χρόνο για την κατανόηση της λειτουργίας του περιβάλλοντος αυτού.
Το Twitter έχει καθιερωθεί ως ένα κανάλι ειδήσεων στο οποίο οι περισσότεροι χρήστες του παρατηρούν παθητικά τη ροή των ειδήσεων, ενώ γράφουν σπάνια. Ενώ σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης έρευνας για τη συμπεριφορά των Ελλήνων χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), η διείσδυση του Twitter στην Ελλάδα ανέρχεται στο 46% των χρηστών του διαδικτύου.
Αυτή τη στιγμή οι χρήστες του Twitter ανέρχονται παγκοσμίως σε 241 εκατ. άτομα. Ενώ ο τζίρος του για το 2013 ανήλθε στα 664,9 εκατ. δολάρια. Από αυτόν, τα 594 εκατ. δολάρια προέρχονται από έσοδα διαφήμισης ενώ περίπου 70 εκατ. από πώληση δεδομένων.
Η πίεση των επενδυτών για απόδοση της επένδυσης θα έχει, μεταξύ άλλων, ως αποτέλεσμα την προώθηση μιας επιθετικής στρατηγικής στην εμπορική εκμετάλλευση τόσο των διαφημιστικών μηνυμάτων με τα οποία θα έρχονται (αναγκαστικά) σε επαφή οι χρήστες όσο και στην ανάπτυξη διαφόρων νέων πηγών εσόδων.
Μια νέα πηγή εσόδων διαφαίνεται ότι θα είναι μάλλον το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Η Re/code ανακάλυψε πρόσφατα τις φιλοδοξίες του Twitter σχετικά με αυτό καθώς και τους πιθανούς συνεργάτες τους όπως την Fancy, την PayPal και την Stripe. Αντίστοιχα, η Techchruch παρατήρησε στην ιστοσελίδα της Twitter ότι αυτή αναζητά ειδικούς στον τομέα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, πράγμα που την έκανε να αναρωτηθεί εάν η Twitter θέλει να στήσει δικιά της ηλεκτρονική πλατφόρμα αγορών.
Υπενθυμίζω ότι πέρυσι η Twitter είχε κλείσει μια συνεργασία με την American Express με σκοπό τη δοκιμή και το σχεδιασμό επιχειρηματικών μοντέλων εμπορευματοποίησης των ετικετών της (Hashtag).
Στο παρελθόν, η ανεπιτυχής προσπάθεια του Facebook έδειξε πόσο δύσκολο εγχείρημα είναι η ανεύρεση επιχειρηματικού μοντέλου ηλεκτρονικού εμπορίου για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα πάντως είναι σίγουρο, κανείς δεν ξέρει (ακόμα και το ίδιο το Twitter) για το ποια θα είναι η μελλοντική μορφή του. Η γνώμη μου είναι ότι δε θα έχει καμία σχέση με την εικόνα την οποία γνωρίζουμε σήμερα. Η αναδιαμόρφωση του επιχειρηματικού μοντέλου του αλλά και της μορφής της ίδιας της υπηρεσίας του μέσω μιας ανατρεπτικής καινοτομίας κρίνεται επιτακτική, αν θέλει να συνεχίσει να κάνει τσιτσίρισμα....
Σχόλια