NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Content Marketing: Διαφήμιση vs Σχετικό Περιεχόμενο

Content Marketing: Διαφήμιση vs Σχετικό Περιεχόμενο

Αρχικώς ήταν ένα απλό άλμα. Με μια ειδοποιό διαφορά. Το συγκεκριμένο άλμα πραγματοποιήθηκε από ένα ύψος 40 χιλιομέτρων από τον Felix Baumgartner στο πλαίσιο της ενέργειας Red Bull Stratos, ενώ αυτό υποστηρίχτηκε μέσω χορηγίας αξίας 50 εκατ. ευρώ, από τη γνωστή εταιρεία αναψυκτικών Red Bull. Το ανταποδοτικό όφελος, όμως, από την παραπάνω ενέργεια εκτιμάται σε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Την παραπάνω τεχνική του μάρκετινγκ που εφάρμοσε η Red Bull, την ονομάζουμε Content Marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου).

Ποιός είναι ο ορισμός του Content Marketing;

Το Content Marketing είναι υπό αυτήν την έννοια μια τεχνική μάρκετινγκ. Επικεντρώνεται στη δημιουργία και τη διάδοση ενός σχετικού και πολύτιμου περιεχόμενου. Πρέπει να στοχεύει σε μια συγκεκριμένη αντίδραση ενός ξεκάθαρου προσδιορισμένου κοινού-στόχου. Ανάλογα με τον προσανατολισμό, αυτή μπορεί να έχει στόχο μεταξύ άλλων, την εγγραφή σε μια υπηρεσία, την αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, την αύξηση της επισκεψιμότητας ή την προσέλκυση της προσοχής και της εμπιστοσύνης των πελατών, και συνεπώς, στην ενίσχυση του Brand. Ενώ το περιεχόμενο μπορεί να έχει τη μορφή ενός άρθρου, ενός κειμένου, μιας εικόνας, ενός ήχου. Παραδείγματος χάρη, αυτό θα μπορούσε να είχε τη μορφή ενός blog, μιας ιστοσελίδας, μιας έρευνας, ενός εικονογραφήματος, ενός επεξηγηματικού βίντεο ή μιας ηχογραφημένης εκπομπής. Ενώ ιδανικά, αυτό δε θα πρέπει να συνοδεύεται από διαφήμιση.

Ποιο είναι το κίνητρο για τη χρήση του Content Marketing;

Επειδή πλέον κανένα ηλεκτρονικό κατάστημα και καμία ιστοσελίδα δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα πια χωρίς φιλικό προς το SEO περιεχόμενο, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις συλλέγουν τη γνώση, την οποία και συσσωρεύουν στο εσωτερικό της επιχείρησης. Ενώ οι ίδιες παρατηρούν ότι αυτό ταιριάζει ιδανικά με τη στρατηγική της διαχείρισης των πελατειακών τους σχέσεων, χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με άλλα λόγια, οι επιχειρήσεις πράττουν ακριβώς αυτό που παλαιότερα ήταν δουλειά των συντακτών και οι οποίοι πληρωνόντουσαν από τις ίδιες τις επιχειρήσεις, για αυτά που έγραφαν για αυτές.

Πόσων ειδών Content Marketing υπάρχουν;

Μπορούμε να διακρίνουμε δύο ειδών Content Marketing: Το διαδικτυακό Content Marketing και το Offline Content Marketing. Το διαδικτυακό Content Marketing ξεκινά από εκεί όπου τα διαδικτυακά καταστήματα λειτουργούν ένα blog και στο οποίο δημοσιεύουν τακτικά άρθρα. Τα συγκεκριμένα άρθρα ενημερώνουν τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες για ζητήματα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησής τους Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται επίσης διάφορα επαγγελματικά γυρισμένα βίντεο των γνωστών Brands, τα οποία διαδίδονται μέσω του διαδικτύου σε όλο τον κόσμο.

Αντίθετα, στην κατηγορία τoυ Offline Content Marketing περιλαμβάνονται επιχειρηματικά περιοδικά, τα οποία προσφέρουν πολλοί λιανέμποροι αλλά και γνωστά Brands. Επιπλέον, στην παραπάνω κατηγορία συμπεριλαμβάνονται και οι μεγάλες, δαπανηρές ενέργειες, όπως αυτής της RedBull , τις οποίες η ίδια τρέχει σε τακτικά χρονικά διαστήματα.

Ποια είναι τα εμπόδια για τη χρήση του Content Marketing;

Σύμφωνα με μια έρευνα της εταιρίας Waggener Edstrom, με θέμα «Content Marketing: Puncturing the Hype and Getting Practical», η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Νότια Αφρική, τα κυριότερα εμπόδια υλοποίησης στρατηγικής του Content Marketing είναι η έλλειψη προσωπικού, η μη ύπαρξη Budget καθώς και η έλλειψη ανάλογης εμπειρίας για τη δημιουργία ενός μοναδικού περιεχομένου.

Παραδείγματα για εξαιρετικό Content Marketing

Τα παρακάτω παραδείγματα δείχνουν περίτεχνα το εύρος της διαφορετικής χρήσης των μέσων ενημέρωσης και των εκστρατειών μάρκετινγκ περιεχομένου:

1. Schwarzkopf

Η ιστοσελίδα της Schwarzkopf είναι ένα από πιο γνωστά παραδείγματα για τη χρήση πετυχημένου Content Marketing. Ο παραπάνω κατασκευαστής προϊόντων περιποίησης μαλλιών προσανατόλισε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του, με βάση την ύλη και την εμφάνιση ενός κλασικού περιοδικού μόδας. Σε πρώτο πλάνο βρίσκεται η χρήση ενός μοναδικού περιεχομένου, ενώ τα προϊόντα της τα χρησιμοποιεί ως διαφημιστικό εργαλείο.

2. Tchibo

Η γερμανική εταιρεία Tchibo πωλεί εκτός από καφέ και πλήθος άλλων προϊόντων. Το επίκεντρο όμως των δραστηριοτήτων αποτελεί η εκμετάλλευση προϊόντων καφέ. Ετησίως, σε μια ειδική έκδοση 104 σελίδων με τίτλο «Ο καφές σε αριθμούς» (αρχείο pdf) προσφέρει στους λάτρεις του καφέ πλήθος στατιστικών στοιχείων σχετικά με τον καφέ.

3. Etsy

Η Etsy, πλατφόρμα χειροποίητων προϊόντων και όχι μόνο, προσφέρει στο blog της τα λεγόμενα «Etsy-Guides» υπερεντατικά μαθήματα σχετικά με τη φωτογράφιση ή και την πώληση των προϊόντων. Επίσης μια φορά την εβδομάδα, το παραπάνω Startup προσφέρει τη δυνατότητα απάντησης σε διαφόρων ειδών ερωτήσεις στους χρήστες της.

4. Shopify

Στο blog της καναδέζικης Shopify, οι ενδιαφερόμενοι του Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορούν να βρουν πλήθος από χρήσιμες συμβουλές σχετικά με όλο το φάσμα του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, μεταξύ αυτών και για το Content Marketing.

Shopify

H στρατηγική χρήσης ενός μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ένα αποδεδειγμένο εργαλείο, το οποίο εφόσον εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει αποτελεσματικά στην αύξηση των πωλήσεων και ως εκ τούτο σε επιτυχία. Δυστυχώς, όμως, πολλές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα με τη σωστή επιλογή στρατηγικής.

Μάλιστα, πολλές επιχειρήσεις πιστεύουν ότι το περιεχόμενο τους διαδίδεται από μόνο του. Εδώ έγκειται και η παγίδα. Μόνο όταν το περιεχόμενο είναι σχετικό με τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων, πελατών, συνεργατών, δίνεται η ευκαιρία διάδοσής του από τους παραπάνω. Ενώ το βασικό εργαλείο μιας οποιασδήποτε στρατηγικής μάρκετινγκ περιεχομένου θα πρέπει να είναι το βιωματικό ταξίδι των πελατών και οι αναλύσεις των δεδομένων τους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr