Στις Η.Π.Α. το Ηλεκτρονικό εμπόριο προκάλεσε τη μείωση κατά 50% της επισκεψιμότητας των φυσικών καταστημάτων
Στο παρελθόν είχα αναφερθεί τόσο στις επιπτώσεις που θα φέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο στο παραδοσιακό λιανεμπόριο, στα εμπορικά κέντρα όσο και στις μελλοντικές ανησυχίες των διαχειριστών των εμπορικών κέντρων. Ενώ είχα επισημάνει ότι η επανάσταση στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο θα μεταβάλλει το προφίλ των εργαζομένων στο λιανεμπόριο.
Το ηλεκτρονικό επιχειρείν όχι μόνο επιφέρει την αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου αλλά τροποποιεί και τις καταναλωτικές συνήθειες. Απόδειξη για αυτά είναι τα πρόσφατα στοιχεία της εταιρείας ερευνών του αμερικανικού λιανεμπορίου ShopperTrak, που δημοσίευσε πρόσφατα η Wall Street Journal για την αγορά λιανεμπορίου στις Η.Π.Α.. Σε αυτά διαφαίνονται πόσο δραματικές είναι οι επιπτώσεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στα φυσικά καταστήματα.
Έτσι, λοιπόν, μόνο τα τελευταία 3 χρόνια, ο αριθμός των καταναλωτών που επισκέφτηκαν φυσικά καταστήματα μειώθηκε κατά 50% στο διάστημα της εορταστικής περιόδου (Νοέμβριος-Δεκέμβριος) - βλ. γράφημα.
Είναι ζωτικής σημασίας για τους ηγέτες του παραδοσιακού λιανεμπορίου να κατανοήσουν πού οδεύει η αγορά και ότι το ηλεκτρονικό επιχειρείν αναδιαμορφώνει το παραδοσιακό λιανεμπόριο. Ενώ, ένα πράγμα είναι σίγουρο. Για να επιζήσουν, πρέπει να αναδιαμορφώσουν το επιχειρηματικό μοντέλο τους, λαμβάνοντας υπόψη το μέλλον των πωλήσεων αλλά και των μελλοντικών τάσεων που διέπει τον κλάδο τους.
Τα παραδοσιακό εμπόριο έχει μέλλον το οποίο διαφαίνεται πολύ διαφορετικό από το παρελθόν!
Σχόλια