Κάθε χρόνο, πολυάριθμες μελέτες και διάφοροι εμπειρογνώμονες ανακοινώνουν ότι τελικά η διείσδυση του Μobile Couponing (κουπόνια μέσω κινητού τηλεφώνου) στέφθηκε με επιτυχία.
Παρόλα αυτά όμως από ανατέλλων αστέρι παρακμάζει σε αιώνιο ταλέντο. Η διείσδυσή του δεν είναι η αναμενόμενη, ενώ η προσφερόμενη υπηρεσία χωρίς την ενσωμάτωση υπηρεσιών πληρωμών δεν είναι βιώσιμη.
Παρακάτω σας παραθέτω εννέα βασικά προβλήματα του mobile couponing με τις προκλήσεις του:
Εμβέλεια
Ένα κουπόνι για να γίνει αντιληπτό και να επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα ως ενέργεια μάρκετινγκ, θα πρέπει να έρχεται σε επαφή με πλήθος ατόμων. Δυστυχώς όμως ιδίως για τους νέους παίκτες, η επίτευξη μεγάλης εμβέλειας είναι εξαιρετικά περίπλοκη.
Σχετικότητα
Για να εξαργυρωθεί ένα κουπόνι από τον χρήστη του, θα πρέπει να ταιριάζει στις ανάγκες του. Όλα τα κουπόνια, όμως, δεν είναι το ίδιο ενδιαφέροντα για όλους τους χρήστες.
Ποιότητα
Πόσο ποιοτική και αποκλειστική είναι μια προσφορά ενός κουπονιού; Η πληθωρική εμφάνιση «φθηνών» κουπονιών επέφερε στο συγκεκριμένο εργαλείο μάρκετινγκ το imageτου φθηνού, του ξεπεσμένου.
Δυνατότητα εξαργύρωσής του στο φυσικό σημείο πώλησης
Ο χρήστης επιδεικνύει στο ταμείο του φυσικού σημείου πώλησης το κινητό του, ενώ ο ταμίας σκανάρει τον κωδικό του κουπονιού (Barcode) για την εξαργύρωσή του. Η πραγματικότητα, όμως, είναι εντελώς διαφορετική. Πολλά καταστήματα δεν έχουν τόσο τα ειδικά ταμειακά συστήματα POS όσο και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.
Ανομοιογένεια των προσφερομένων υπηρεσιών
Διαφορετικοί πάροχοι προσφέρουν διαφορετικές υπηρεσίες, διαφορετικές εφαρμογές (App) καθώς και διαφορετικά κουπόνια. Αυτό, με τη σειρά του έχει ως αποτέλεσμα οι υπηρεσίες που προσφέρονται να είναι δυσκίνητες και να συγχέονται, ενώ συχνά χαρακτηρίζονται επίσης και από μικρή χρηστικότητα. Άλλωστε, ποιος χρήστης έχει όρεξη να αναζητεί στο ταμείο πλειάδες από εφαρμογές μέχρι να εξαργυρώσει το κουπόνι του;
Γεωγραφικά στοχευόμενο μάρκετινγκ (Geo Targeting)
Το κουπόνι φτάνει στοχευόμενα στον τελικό χρήστη μέσω των LBS υπηρεσιών (Location Based Services), όταν ο συγκεκριμένος χρήστης βρίσκεται στο συγκεκριμένο κατάστημα στο οποίο μπορεί να εξαργυρώσει το συγκεκριμένο κουπόνι. Επιπλέον ο χρήστης μπορεί να αναζητήσει ποια κουπόνια βρίσκονται κοντά στην περιοχή στην οποία βρίσκεται τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή.
Το πρόβλημα έγκειται ότι η απόλυτη ακρίβεια της θέσης ενός χρήστη δεν μπορεί να εξακριβωθεί. Για παράδειγμα όταν ένας χρήστης είναι μπροστά σε ένα ράφι του σούπερ μάρκετ, δεν μπορεί να λάβει ένα στοχευόμενο κουπόνι. Επιπλέον, ο χρήστης για να μπορεί να λάβει σε οποιοδήποτε σημείο αυτός βρίσκεται διάφορες προσφορές κουπονιών, θα πρέπει η πυκνότητά τους να είναι αρκετά υψηλή. Ενώ όταν αυτός περνάει αστραπιαία (ενώ οδηγεί) από ένα κατάστημα που προσφέρει ένα κουπόνι που τον ενδιαφέρει, θα πρέπει αυτό να του γίνει γνωστό με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο.
Σταυροειδής χρήση καναλιών διανομής (Cross-Channel)
Όλα τα κουπόνια δε συγκεντρώνονται απαραίτητα μέσω μιας κινητής συσκευής. Ο χρήστης όμως θέλει να τα εξαργυρώσει μέσω του κινητού του. Με αυτόν τον τρόπο ο χρήστης μπορεί να λάβει ένα κουπόνι στον λογαριασμό του emailτου, το οποίο όμως θα πρέπει να μπορεί να εξαργυρώσει επ' ευκαιρία από το κινητό του, όταν βρεθεί στο συγκεκριμένο σημείο πώλησης.
Παιχνιδοποίηση (Gamification)
Ιδανικώς, οι χρήστες των εφαρμογών υπηρεσιών Mobile Couponing θα πρέπει να λαμβάνουν τα κουπόνια, όταν αυτοί χειριστούν με δεξιοτεχνία συγκεκριμένες ασκήσεις. Με αυτόν τον τρόπο, ο χρήστης έχει την αίσθηση ότι άξιζε να κερδίσει το συγκεκριμένο κουπόνι. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι ο χρήστης δεν έχει όρεξη να τρέχει με το κινητό του σε διαφορετικούς χώρους για να κάνει check in, ιδίως για κουπόνια χαμηλής αξίας.
Τυποποίηση
Τα κουπόνια μπορούν να εξαργυρώνονται σε οποιοδήποτε κατάστημα. Αντίστοιχα για την εξαργύρωσή τους, χρησιμοποιείται μια ενιαία τεχνολογία. Ενώ τα κουπόνια μπορούν να μεταφέρονται από τη μια συσκευή στην άλλη χωρίς κανένα πρόβλημα και τα Barcodes είναι ομοιόμορφα. Η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Δεν υπάρχουν στάνταρτ στην αγορά.
Το Mobile Couponing ως ανεξάρτητη υπηρεσία δεν έχει μέλλον. Αντίθετα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η υπηρεσία, όταν μπορεί να συνδεθεί με στρατηγικές δέσμευσης πελατών, όπως με τη μορφή ως αμοιβή για τη χρήση μιας υπηρεσίας online πληρωμών π.χ. PayPal ή όπως τη χρήση κάρτας επιβράβευσης πελατών, όπως αυτής της ΑΒ Plus της Βασιλόπουλος και της Payback. Με τον παραπάνω τρόπο τα κουπόνια προσδίδουν υπεραξία τόσο στον χρήστη όσο και στον πάροχο ή έμπορο, καθώς έχουν άμεση σχέση με τις οικονομικές συναλλαγές. Ενώ αυτά εξελίσσονται με τον αυτό τον τρόπο σε ένα είδος εικονικού νομίσματος.
Σχόλια