Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, οι διαδικτυακοί έμποροι μέσω του Curated Shopping δηλαδή των «επιμελημένων αγορών», μπορούν να προσφέρουν εξατομικευμένες προσφορές, με βάση τις προτιμήσεις και το στυλ των χρηστών με τη βοήθεια των «έξυπνων αλγορίθμων».
Την παραπάνω επιλογή, η βιομηχανία της μόδας ολοένα και περισσότερο εκχωρεί στην «πένα» των θηλυκών fashion bloggers, οι οποίες έχουν γίνει τα σημερινά είδωλα της μόδας, ιδίως για το νεανικό κοινό. Την ίδια περίοδο και στην Ελλάδα λειτουργούν πλήθος ελληνικών fashion blogs.
Την παραπάνω πρακτική έχει ενσωματώσει εξαιρετικά στο επιχειρηματικό μοντέλο της η γερμανική Stylight με έδρα το Μόναχο. Σε αυτή δεν παρουσιάζουν μόνο οι κορυφαίες fashion bloggers τα αγαπημένα τους στυλ μόδας, αλλά και οι κοπέλες της διπλανής πόρτας. Ενώ ο διαχωρισμός μεταξύ τους γίνεται ολοένα δυσκολότερος, καθώς κάθε μέλος της Stylight είναι εν δυνάμει ειδικός της μόδας.
Η λειτουργία της είναι πολύ απλή: Στους χρήστες της κοινότητας της Stylight δίνεται η δυνατότητα να σχεδιάζουν έναν πίνακα διάθεσης (Mood Board) και στον οποίο μπορούν να φορτώσουν τις φωτογραφίες των (αυθεντικών) προσωπικών ντυσιμάτων τους, ενώ μπορούν να επισημάνουν με ένα σύμβολο καρδιάς (ένα είδος like) ποια αντικείμενα άλλων μελών τούς αρέσουν, τα οποία στη συνέχεια προτίθενται στις αγαπημένες συλλογές τους. Αντίστοιχα οι χρήστες της παραπάνω πλατφόρμας μπορούν να εμπνευστούν από τα Mood Boards των άλλων χρηστών και να αγοράσουν τα προβεβλημένα είδη μόδας μέσα από την ίδια την πλατφόρμα. Αυτό είναι εφικτό, καθώς αυτήν τη στιγμή η Stylight συνεργάζεται (με την μορφή προμηθειακής συνεργασίας) με πάνω από 250 διαδικτυακούς εμπόρους μόδας όπως τη Zalando, ενώ προσφέρονται προϊόντα πάνω από 5.000 διαφορετικές επώνυμες μάρκες.
Οι bloggers της Stylight πέρα από τη δημοσιότητα την οποία γνώρισε η Stylight εφόσον γύρισε διαφημιστικό σποτ με τις πέντε κορυφαίες bloggers της Ευρώπης, συμμετέχουν ως προσκεκλημένες σε επίσημες πασαρέλες και σε δείπνα, ενώ επισκέπτονται την έδρα της εταιρείας και λαμβάνουν δώρα.
{youtube}OG-SOfI30LI{/youtube}
Η Stylight ιδρύθηκε το 2008 και σύμφωνα με την ίδια, το 2012 μεσολάβησε σε 1 εκατ. παραγγελίες στα συνεργαζόμενα ηλεκτρονικά καταστήματα, αξίας 100 εκατ. ευρώ. Ενώ μηνιαίως την πλατφόρμα επισκέπτονται πάνω από 2 εκατ. επισκέπτες. Η πλατφόρμα της Stylight λειτουργεί αυτήν τη στιγμή σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες (Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Σουηδία, Αγγλία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Ολλανδία). Ενώ για τα τέλη του 2013 σχεδιάζεται περαιτέρω επέκταση και σε άλλες χώρες.
Η Stylight έχει λάβει επενδυτικά κεφάλαια μεταξύ άλλων από τη Holtzbrinck Ventures, την Tengelmann Ventures και τη Seven Ventures. Ενώ το πληροφοριακό σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιεί είναι της Magento.
Αντίστοιχες εταιρείες με τη Stylight είναι η ολλανδική fashiolista και η επίσης γερμανική Stylefruits, ενώ ο γερμανικός κολοσσός OTTO ετοιμάζει επίσης κάτι ανάλογο.
Σχόλια