Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ecommerce Europe, ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 19% το 2012 (312 δισ. ευρώ) σε σχέση με το 2011, συμβάλλοντας κατά 3,5% στο συνολικό ΑΕΠ της Ευρώπης, ποσοστό που προβλέπεται ότι θα διπλασιασθεί το 2016 και θα τριπλασιασθεί το 2020.
Οι δε συνολικές πωλήσεις των ηλεκτρονικών αγορών B2C αντιπροσωπεύουν το 5% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου.
Οι ιστοσελίδες ηλεκτρονικών καταστημάτων που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή (B2C) υπολογίζεται ότι στα τέλη του 2012 ανέρχονταν σε όλη την Ευρώπη σε 550.000, καταγράφοντας ετήσια αύξηση της τάξης του 15% – 20%. Αναμένεται δε να αυξηθούν πολύ περισσότερο τα επόμενα χρόνια, δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης που σημειώνει το ηλεκτρονικό εμπόριο στη Νότια και την Ανατολική Ευρώπη.
Τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρώπη για το 2012 σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο εμφάνισε η Τουρκία, η οποία σημείωσε ρυθμό ανάπτυξης 75%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τον δεύτερο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης στην αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου εμφανίζει η Ελλάδα με ποσοστό 61%. Υπενθυμίζω ότι λαμβάνοντας υπόψη την εξέλιξη του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών της πενταετίας 2008-2012, τότε το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα παρουσιάζει μια θεαματική αύξηση της τάξεως του 480%.
Η εξασφάλιση, λοιπόν, ενός μέρος του παραπάνω (ευρωπαϊκού) τζίρου μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου με την ανάπτυξή του στις ξένες αγορές είναι άκρως ελκυστική για τους έλληνες εξαγωγείς και τους ιδιοκτήτες των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Στο παρελθόν, είχα παρουσιάσει τις Προκλήσεις και τις Στρατηγικές Διεθνοποίησης μέσω του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. Επίσης είχα επεξηγήσει ότι μέσω του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου δεν υφίσταται κανένας μηχανισμός προστασίας της εγχώριας αγοράς.
Το παραπάνω εικονογράφημα του Ecommerce Europe σχετικά με την αγορά του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ευρώπη μπορείτε να το κατεβάσετε δωρεάν εδώ (αρχείο Pdf).
Σχόλια