Στο παρελθόν, είχα αναφερθεί στη στρατηγική διαφοροποίησης της Rakuten, του γιαπωνέζικου γίγα του ηλεκτρονικού εμπορίου, η οποία στοχεύει στην καθιέρωση του Happy Commerce (ευτυχές εμπόριο), στο «διασκεδαστικό» ηλεκτρονικό επιχειρείν.
Ένα από τα κυριότερα θέματα που προωθεί η Rakuten είναι η στρατηγική ενδυνάμωσης των εμπόρων. Αυτή επιτυγχάνεται με την επιμόρφωση και την εξάσκησή τους σε διάφορα επίπεδα. Πέρα από τα δωρεάν επιμορφωτικά σεμιναρία της Rakuten Akademie, τα οποία πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου μέσω του Διαδικτύου με τη μορφή Webinar, η Rakuten επίσης θέτει στην υπηρεσία των συνεργατών της – εμπόρων δωρεάν συμβούλους ηλεκτρονικού εμπορίου (E-Commerce Consultants). Οι τελευταίοι εφόσον ολοκληρώσουν την εκπαίδευσή τους στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Τόκιο της Ιαπωνίας, ενεργούν ως σύνδεσμοι και καθοδηγητές των εμπόρων για την υλοποίηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους στην πλατφόρμα της Rakuten.
Δωρεάν Webinars της Ακαδημίας Rakuten για τους εμπόρους
Την παραπάνω στρατηγική ενδυνάμωσης (empowerment) των εμπόρων έρχεται να συμπληρώσει η Rakuten Expo, η οποία διοργανώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα σε διάφορες μεγάλες πόλεις της Ιαπωνίας και στο Μπάμπεργκ (Bamberg) της Γερμανίας και τυγχάνει μεγάλης ανταπόκρισης.
Πρόσφατα, η Rakuten λάνσαρε ένα νέο Storefront με ένα πλήθος από πρότυπα (Templates) ηλεκτρονικών καταστημάτων. Για να πάρετε μια γεύση για το που οδεύει η Rakuten, μπορείτε να δείτε τo πρόσφατo βραβευμένο ηλεκτρονικό κατάστημα της Crêpes Suzette.
Όσον αφορά την ανάπτυξή της, η Rakuten πρόσφατα εξαγόρασε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της The Grommet, εταιρείας που εξειδικεύεται στη παρουσίαση και πώληση νέων προϊόντων και η οποία κατέχει τη 425η θέση στη λίστα της Internet Retailer με τις 500 μεγαλύτερες εταιρείες του ηλεκτρονικού εμπορίου της Νότιας Αμερικής.
Σχόλια