Ο γιαπωνέζικος γίγας του ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten δημοσίευσε πρόσφατα τα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης για το 2012.
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω στοιχεία, οι συνολικές πωλήσεις της ανήλθαν στα 3,55 δισ. ευρώ (αύξηση 16,7%) εμφανίζοντας κέρδη της τάξεως των 576 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 548 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης χρονικής περιόδου. Τα συνολικά αποτελέσματα του ομίλου, όμως, κινήθηκαν πτωτικά καθώς αυτά εμφάνισαν ζημιές ύψους 228 εκατ. ευρώ. Το παραπάνω αποτέλεσμα είναι απόρροια της αναδιοργάνωσης των θυγατρικών της Play.com και της Buy.com.
Σχετικά με την συχνότητα παραγγελιών των πελατών της, αυτές ανήλθαν στο τελευταίο τρίμηνο του 2012 σε πάνω από 4 παραγγελίες ανά πελάτη, ενώ η μέση συνολική δαπάνη αυτών ανήλθε στα 220 ευρώ περίπου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι στη συνέντευξη τύπου για το χρόνο περάτωσης των πράξεων ισολογισμού της Rakuten υπάρχουν μερικές αποκαλυπτικές πληροφορίες για τη στρατηγική διαφοροποίησης του που ακολουθεί η ίδια. Έτσι, έχοντας ως στόχο την ικανοποίηση των πελατών της (καταναλωτών και εμπόρων), η ίδια καθιέρωσε την έννοια του Happy Commerce (ευτυχές εμπόριο), σκοπεύοντας στη διαφοροποίηση του δικού της «διασκεδαστικού» ηλεκτρονικού επιχειρείν από το αντίστοιχο «αυτοματοποιημένο» ηλεκτρονικό επιχειρείν των ανταγωνιστών.
Tο Happy Commerce επιτυγχάνεται επιπλέον με τη λειτουργία διαφόρων νέων μοντέλων πώλησης με την μορφή event όπως το Super Sale καθώς και με την επιβράβευση των πελατών της μέσω των Super Points.
Στο παρελθόν σας είχα παρουσιάσει την στρατηγική διαφοροποίησης της Honestby μέσω του «έντιμου» (ηλεκτρονικού) εμπορίου.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια