Ρεκόρ πωλήσεων στις αγορές του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν καταγράφει συνεχώς η Γερμανία. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ομοσπονδιακής Ένωσης για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο (BVH), ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C (επιχείρηση προς καταναλωτή) στη Γερμανία άγγιξε τα 27,6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2012 έναντι 21,7 δισεκατομμύρια ευρώ την περασμένη χρονιά (αύξηση 27,2%).
Ο παραπάνω τζίρος αντιπροσωπεύει περίπου το 70% των συνολικών εξ αποστάσεως πωλήσεων, το ύψος των οποίων για το 2012 ανήλθε στα 39,3 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 15,6% σε σχέση με το 2011. Οι δε συνολικές πωλήσεις του εξ αποστάσεως εμπορίου αντιπροσωπεύουν το 9,2% του συνολικού τζίρου του λιανεμπορίου.
Το παραπάνω αποτέλεσμα είναι απόρροια της αύξησης στη συχνότητα των διαδικτυακών αγορών αλλά και των μεγαλύτερων σε αξία καλαθιών. Προπάντων, όμως, είναι απόρροια του ολοένα αυξανόμενου πληθυσμιακού αριθμού των (διαδικτυακών) πελατών στη Γερμανία, που σύμφωνα με τα στοιχεία της emarketer, είναι ο μεγαλύτερος στη Δυτική Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, οι μεγάλοι νικητές του 2012 για τις εξ αποστάσεως πωλήσεις είναι οι αποκλειστικά διαδικτυακοί παίκτες, σύμφωνα με την παραπάνω ένωση. Αυτοί σημείωσαν μια αύξηση των πωλήσεών τους της τάξεως του 42% πραγματοποιώντας συνολικές πωλήσεις ύψους 10,68 δισ. ευρώ. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο τζίρος της Amazon (6,4 δισ. ευρώ) είναι διπλάσια μεγαλύτερος απ' ότι όλες οι διαδικτυακές πωλήσεις των παραδοσιακών εμπόρων. Οι παραδοσιακοί έμποροι, οι οποίοι δραστηριοποιούνται τόσο στο διαδίκτυο όσο και στις εξ αποστάσεως πωλήσεις μέσω καταλόγων, παρουσίασαν επίσης μια αύξηση της τάξεως του 25%.
Όσον αφορά τις διαδικτυακές πωλήσεις, τη μεγαλύτερη αύξηση με ποσοστό 57% παρουσίασαν οι πάροχοι των Teleshopping. Ακολουθούν οι καθαροί διαδικτυακοί παίκτες με ποσοστό αύξησης 42%, ενώ οι παραδοσιακοί παίκτες αύξησαν τις διαδικτυακές πωλήσεις τους κατά 35%.
Εντούτοις, το κινητό επιχειρείν (m-commerce) αντιπροσωπεύει μόνο το 5,1% των διαδικτυακών πωλήσεων (3,8% το 2011) γεγονός που αποδεικνύει το πόσο παραπλανητική είναι η συγκεκριμένη αγορά.
Οι περισσότεροι πελάτες του διαδραστικού εμπορίου ενημερώνονται για τα προϊόντα μέσω των ιστοσελίδων των εμπόρων (59%). Στη δεύτερη θέση ακολουθούν οι αναζητήσεις στις μηχανές αναζήτησης με ποσοστό 35%, ενώ στην τρίτη θέση κατατάσσονται οι αναζητήσεις μέσω των καταλόγων (30%) και στο τέλος βρίσκονται οι διαδικτυακές αναζητήσεις στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών εμπόρων με ποσοστό 21%.
Ο μεγαλύτερος τζίρος των διαδικτυακών πωλήσεων προέρχεται από την κατηγορία του ρουχισμού με συνολικές πωλήσεις ύψους 5,96 δισ. ευρώ. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η κατηγορία των ηλεκτρονικών μέσων ψυχαγωγίας και ηλεκτρονικών συσκευών με 3,54 δισ. ευρώ. Στη συνέχεια, την τρίτη θέση κατέχει η κατηγορία των υπολογιστών και εξαρτημάτων με συνολικό τζίρο 2,28 δισ. ευρώ. Οι πωλήσεις της κατηγορία των βιβλίων βρίσκονται στην τέταρτη θέση με συνολικές πωλήσεις ύψους 2,19 δισ. ευρώ. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η κατηγορία των επίπλων και της διακόσμησης βρίσκονται στην έκτη θέση κατάταξης με συνολικές πωλήσεις ύψους 1,92 δισ. ευρώ.
Διαδικτυακές πωλήσεις στη Γερμανία 2012 ανα κατηγορία προϊοντωνΌσον αφορά τους τρόπους πληρωμής, ο πιο διαδεδομένος τρόπος πληρωμής είναι μέσω αντικαταβολής (37%). Αυτόν ακολουθεί η πληρωμή μέσω αυτόματης χρεωστικής μεταφοράς με 24%, ενώ οι ψηφιακοί τρόποι πληρωμής βρίσκονται στην τρίτη θέση με ποσοστό 17%. Οι πληρωμές μέσω πιστωτικών καρτών βρίσκονται στην τέταρτη θέση ως ο πιο διαδεδομένος τρόπος πληρωμής με 14%.
Τέλος, όσον αφορά το φύλλο, οι γυναίκες είναι οι μεγαλύτεροι φορείς τζίρου για τις πολυκαναλικές πωλήσεις. Αντίθετα, το ανδρικό κοινό είναι το κυρίαρχο φύλο για τους τζίρους που προέρχονται από τους καθαρά διαδικτυακούς παίκτες.
Τα παραπάνω στοιχεία μας δείχνουν, εκτός των άλλων, ότι η Γερμανική αγορά αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες αγορές για τους Έλληνες εξαγωγείς και τους ιδιοκτήτες των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων αλλά και ότι οι διαδικτυακές παίκτες ταρακουνούν με αρκετά εντυπωσιακό τρόπο τις «παραδοσιακές» αγορές και τους επιμέρους κλάδους τους, ενώ ταυτόχρονα η πίεση στους παραδοσιακούς παίκτες αυξάνεται.
Η τράπουλα, λοιπόν, θα μοιραστεί εκ νέου και στο ελληνικό εμπόριο, καθώς η ολοένα μεγαλύτερη ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα θα επιφέρει σύντομα και εδώ την αποδιοργάνωση του παραδοσιακού λιανεμπορίου.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια