Δύο νεαροί στο Μόναχο της Γερμανίας ανέπτυξαν το Fashion Locals, ένα ενδιαφέρον επιχειρηματικό μοντέλο στο χώρο της μόδας, του οποίου η επίσημη έναρξη έχει οριστεί για τις 8 Μαρτίου.
Συγκεκριμένα, δίνεται η δυνατότητα στους επισκέπτες της παραπάνω πλατφόρμας να πλοηγηθούν σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στο Βερολίνο και στο Μιλάνο και να βρίσκουν τον αγαπημένο τους σχεδιαστή ρούχων μόδας και αξεσουάρ. Αυτούς ανακαλύπτουν οι δύο Trendscouts της Fashion Locals, ενώ η συμμετοχή για τους μόδιστρους είναι εντελώς δωρεάν. Εφόσον επιλεγεί ένας σχεδιαστής μόδας, η Fashion Locals τον προμηθεύει με τα απαραίτητα εργαλεία για το ξεκίνημα της συνεργασίας τους, όπως χαρτόνια με την επωνυμία της Fashion Locals για την αποστολή των παραγγελιών καθώς και με το αντίστοιχο διαφημιστικό υλικό. Τα έσοδα της Fashion Locals προέρχονται αποκλειστικά από προμήθειες ύψους 20% – 25% για τις πωλήσεις των συγκεκριμένων ρούχων στην πλατφόρμας της.
Η διαφοροποίηση της παραπάνω πλατφόρμας από τις αντίστοιχες της Net-A-Porter, της Fashionhub και της Stylebop έγκειται στο γεγονός ότι τα επιλεγμένα ρούχα δεν μπορούν να φιλτραριστούν, καθώς πρωταρχικός στόχος της είναι η προώθηση των ίδιων των καταστημάτων μόδας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο επισκέπτης της πλατφόρμας μπορεί να πλοηγηθεί μόνο μέσα από τον χάρτη της Ευρώπης.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί μελλοντικά στη φωτογράφιση των ρούχων, καθώς οι ιδρυτές της σχεδιάζουν να τα φωτογραφήσουν με πραγματικά μοντέλα. Αντίστοιχα, οι σχεδιαστές των οίκων μόδας μπορούν να φορτώσουν τις φωτογραφίες των δικών τους συλλογών. Προς το παρόν, στην παραπάνω πλατφόρμα εκπροσωπούνται 24 σχεδιαστές με τις αντίστοιχες ετικέτες οίκους μόδας, ενώ άμεσα προτίθεται να ανέλθουν στους 50. Εφόσον το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο στεφθεί με επιτυχία, μεσοπρόθεσμα θα επεκταθεί.
Κάτι ανάλογο έχει αναπτύξει με πιο ωραίο τρόπο η Image Fashion την οποία σας την είχα παρουσιάσει παλαιότερα. Σε αυτήν τα αντικείμενα που εκτίθενται στις συγκεκριμένες βιτρίνες και στον εσωτερικό χώρο των καταστημάτων μπορούν να αγοραστούν απευθείας μέσα από τις προβεβλημένες φωτογραφίες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά του ηλεκτρονικού επιχειρείν είναι η εύρεση δυνατοτήτων αξιοποίησης των φωτογραφιών και γενικότερα του περιεχομένου τους με τέτοιο τρόπο, ώστε η παρουσίαση των προϊόντων να γίνει πιο ελκυστική, πιο βιώσιμη και ως εκ τούτου πιο αποδοτική για το χρήστη. Μια τέτοια εφαρμογή έχει αναπτύξει η ελληνική SpinΑround με την εικονική «πανοραμική» τρισδιάστατη περιήγηση.
Η συγκεκριμένη εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα προσθήκης υλικού πολυμέσων καθώς και πλήρη συνδεσιμότητα με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ήδη η SpinΑround έχει αναπτύξει ένα πιλοτικό πρόγραμμα για την Golden Hall. Με την παραπάνω εφαρμογή και εφόσον εμπλουτιστεί με τον παράγοντα «καλάθι» αγορών, θα δινόταν η δυνατότητα στον επισκέπτη των ηλεκτρονικών καταστημάτων να πλοηγηθεί εικονικά μέσα σε όλους τους χώρους του «φυσικού» καταστήματος. Στη συνέχεια εφόσον επιλέξει το ράφι και το προϊόν που τον ενδιαφέρει, να πραγματοποιήσει απευθείας την αγορά του μέσα από την προβεβλημένα τρισδιάστατη φωτογραφία.
Δυστυχώς, όμως, οι έλληνες λιανέμποροι, τουλάχιστον προς το παρόν, δεν έχουν καταλάβει την υπεραξία της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, αυτό το οποίο χρειάζεται η ελληνική αγορά είναι να αναπτύξει νέα εργαλεία πώλησης και ως εκ τούτου νέα επιχειρηματικά μοντέλα μέσω των στρατηγικών δυναμικής διαφοροποίησης. Πώς μπορείς όμως αυτό να επιτευχθεί χωρίς να πειραματιστούμε;
Όσοι λιανέμποροι τολμούν και θέλουν να στηρίξουν την «ελληνική» προσπάθεια ευχαρίστως να επικοινωνήσουν με την SpinΑround εδώ.
Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.
Σχόλια